تحذير القصة مرعبه جدا و حقيقيه 👌
(عزف امي لشيطان)
(القصه الكاملة)
كل واحده فينا بتشوف امها احسن ام في الدنيا وانا كمان كنت كده لحد ما اخد الصدمه فيها
انا #.هاجر......) عمري 21سنه عايشه مع امي وابي و3 اخوات بنات امي كانت بتشتغل بتقول في مستشفي بس اللي كنت مستغرباه ان علطول في معاها الاله الموسيقيه الناي بس عمرها ماكانت بتعزف عليها في البيت لحد مافي يوم ولقيت صوت حلو اوي جاي من اوضيتها مشيت ناحيه الصوت لقيت امي ماسكه الناي وبتعزف عليه وقدامها ورق وريشه وكوبايه فيها حاجه حمرا وكل لما تعزف القي الريشه بتتحرك لوحدها وتكتب في الورق وهي كانت مغمضه عنيها وانا شايفه كل دا وفجاه فتحت عنيها وزعقت فيا وقالتلي اخرجي برااااااا انا اتفزعت وجريت علي اوضتي وطول اليوم خايفه ومش قادره اسآلها انتي كنتي بتعملي ايه وبالليل هي نزلت لشغل وانا دخلت لبابا وقولتله اللي شوفته قالي انا معرفش اي حاجه عن اللي بتقوليه دا لما تيجي هسألها قولتله لا انا خايفه منها اوعي تقولها اني قولتلك حاجه قولها الناي معاكي ليه وشوف ردها قالي طيب واليوم دا لا انا ولا بابا عرفنا ننام والساعه 7الصبح كانت ماما وصلت وبابا اتصل بصاحبه وقاله اكتبلي اجازه من الشغل النهارده وماما دخلت غيرت وبابا دخل وراها وكان لازم اسمع ايه اللي بيتقال روحت ناحيه الباب وسمعت ويارتني ما سمعت بابا بيقولها انتي شايله الناي دا معاكي ليه قالتله عجبني واشتريته بابا طلعه من الشنطه شكله مش جديد لاااا دا باين عليه من زمن فات وعليه علامات صوابع بس برده قديمه بيتهئلي ان مش علامات صوابع ماما قالها دا قديم اوي انتي بتعملي بيه ايه بالظبط قالتله وانت فكرك بعمل ايه قالها اللي اعرفه ان الناي دا بيحب صوته الشيطان وانتي عايزه تملي البيت شياطين قالتله اه قالها انطقي بتعملي بيه ايه لاما هطلقك دلوقتي قالتله خلاص هقول وقعدت علي الكرسي قدام بابا وقالتله انت عارف انا شغاله ايه في المستشفي قالها اه اللي اعرفه انك ممرضه فيها قالتله لا انا شغاله مغسله اموااات بابا سمع كده وحسيت ان وشه اترسم عليه علامات الفزع وهو بيبصلها قالتله امال الهنا اللي عايشين فيه دا كله منين قالها وايه دخل الناي في غسل الاموات سكتت شويه وقالها استحاله غسل الاموات يجيب كل الفلوس دي قالتله انا بعمل اعمال وباخد علي كل عمل فوس كتير وكل يوم بعمل ب6و7اعمال احسب بقي قالها وايه لازم الناي بابا عايز يعرف كل حاجه قالتله الناي دا بستدعي بيه الشيطان وهو بيحضر بعد تعويذه بقولها واعزف عليه وهو بيرقص بحركات معينه ويكتب العمل بآيده وبيكون موجود الورق وريشه ديك ودم من الميت بابا قالها حرام عليكي ايه اللي بتعمليه دا دا كله فكر وشرك بالله قالتله وانت ماجتش سالت من الاول ليه ولا الفلوس كانت عاميه عينك قالها فلوس اب انتي مفهماني انك بتقبضي من شغلك 2000جنيه ودا اللي بتظهريه لينا لكن فين الباقي قالتله شيلاهم ومشتريه بيت وبوضب فيه عشان ننقل فيه قالها انا استحاله اعيش معاكي تاااني انتي طالق وفعلا طلقها وقام ياخد هدومه عشان يمشي وهو ضهره ليها ماما طلعت الناي من الشنطه بتاعتها ومسكته ونزلت راسها للارض وفضلت تقول كلام ظاهر من حركه شفايفها وبابا مش شايفها وانا واقفه فاتحه الباب بسيط اووووي وشيفاها وبعدها عزفت علي الناي لقيت بابا بدآ يثبت مكانه وفضل يتهز بسيط وبعدها بقي يتهز بسرعه اوي ووقع علي السرير كان حد مكتف ايده ورجله مع بعض وقفت العزف وقالتله انت بطلقني بعد كل اللي عملته عشانكم وبدات تعزف تاني وفجاه بقي يظهر دخان ويطلع منه اشخاص طويله شكلها مخييييف اوووووي جسمهم احمر لون الدم والقرون اللي في راسهم كبيره اوي قد اللي علي حيوان وحيد القرن وضهرهم منحني لقدام وعنيهم سودا وبينزل منها دم بس لونه اسود حتي سنانهم سودا وبداوا يرقصوا بس بحركات معينه يعني بيلفوا حوالين بعد زي دايره ويرفعوا ايديهم وينزلوها تاني وبيحركوا جسمهم من فوق بعض وجم ناحيه بابا وبداوا يقربوا منه اووووي وواحد منهم طلع زي سكينه بس كبيره شويه ومسك رجل بابا وبدا يفتح في الجلد كأنه بيطلع الجلد من العضم وبدا يكتب علي الكل من جوا حاجات مش فاهماها ويرجع يحط الجلد علي رجل بابا تاني ويمشي ايده عليها ترجع الرجل زي ما كانت وماما وقفت العزف وقالت كملوا المهمه وبدات تعزف راح ناحيه بابا عن راسه وفتح بقه ومسك لسانه وقطعه انا كنت خلااااص هموت فيها كويس انها مش شافتني كان زماني جانب بابا وبيتعمل فيا كده وبعدها وقفت عزف وكل حاجه اختفت وبصت لبابا وقالتله بكده لا هتقول لحد ولا هتسيب البيت وراحت تغير ملابسها كآنها نازله روحت انا جري علي اوضتي وهي نزلت وانا دخلت لبابا وشاور بايده انه عايز ورقه وقلم جبتهم ليه وكتبلي احذري من امك دي مابقتش شايفه غير نفسها بعدها اغمي عليه انا خوفت ودخلت الاوضه شويه وجات جايبه معاها كرسي متحرك عشان بابا ودخلت اوضيتها وشويه وخرجت تعيط وتنادي علينا وتقول ابوكوا اتشل ومش بينطق وفضلت تعيط واختي تقولها تعالي نروح لدكتور قالت لا وانا واقفه مش بنطق كلمه واخواتي بيعيطوا بصتلي ماما وقالتلي مالك قولتلها مافيش حاجه ومن خوفي منها فضلت اعيط وهي عنيها عليا وشويه ودخلت الاوضه انا قولت لازم اواجها واعرف هتعمل فيا ايه دخلتلها الاوضه وطلعت الناي وقولتلها هو دا اللي بتآذي بيه الناس انا هكسره بصتلي وضحكت روحت رمياه علي الارض بس مش وقع علي الارض دا بقي طاير في الاوضه وراح علي ايديها انا اترعبت لما لقيتها مسكته وبدات تقول كلام مش مفهوم انا اخد الورقه اللي بخط ايد بابا وجريت علي الشارت بهدوم البيت ومابقتش عارفه اعمل ايه ماجاش في بالي غير البوليس وفعلا روحت وانا دخله القسم كنت شايفه الاشخاص اللي طلعوا في الاوضه وعملوا كده في بابا واقفين قدامي بس مش حد فيهم قربلي ودخلت حكيت لظابط كل حاجه وقالي هروح معاكي اتاكد من كلامك وفعلا اخد قوه معاه وروحنا علي البيت لقينا الناس ملمومه قدام البيت بتاعنا وجريت علي جوا لقيت الشقه مولعه وكل اللي في البيت ماتوا مع معادا بابا معرفش ازاي لقيته ماسك مصحف وقاعد بره الشقه والمطافي جات وطفوا الشقه امي واخواتي الاتنين ماتوا واتحقق مع بابا وكان كل اعترفاته علي الورق بخط ايده ومش لقينا الناي في الشقه وبعد التشريح كان لازم يدفنوا وروحنا ندفنهم طبعا كل جثه في عربيه اخواتي وصلوا وعربيه اللي فيها جثه امي مش راضيه تدخل المقابر عطلت الناس راحت تشيل نعشها بعد ما دفنا اخواتي في مدافن بابا وماما بابا كتب انها تدفن مع اهلها وبداوا يفتحوا القبر لقينا دخان طالع من القبر وسخونيه رهيبه طلعه منه مابقاش حد قادر يدخل بيها راحوا طلعوها من النعش وحطوها قدام الباب بتاع القبر فجاه ظهر تعبااان كبير وطويل اوي لف حوالين كفن ماما والناس واقفه مش فاهمه في ايه اللي طالع عليهم يقولوا لا اله الا الله وشد الكفن جوا والباب اتقفل لوحده الشيخ اللي كان واقف قال ماحدش يقف خلاص يلا كله يروح راح خالي لشيخ وقاله انا مش قادر استوعب ايه اللي حصل قاله اختك دي عملت حاجه بربنا مش مسامحها عليها ولا هي تابت لله عشان كده عذابها استناها علي قبرها وهي كانت رافضه تدخل المقابر لان كل انسان بيعرف مكانه في الاخره قبل ما تطلع روحه من جسمه وهي عرفت عشان كده مابقتش عايزه تحرك العربيه ادعولها ربنا يخفف عنها العذاب ومشينا كلنا وروحنا علي بيت عمي عشان نعيش هناك وبعد اسبوعين عرفنا البيت اللي كانت مشترياه فين والفلوس متشاله فيه بابا قال هنقعد فيه لحد ما ابيعه واسال دار الافتاء الفلوس دي اعمل بيها ايه لو تبرعت بيها ينفع ولا لاء وطلعنا البيت وقاعدنا ودخلت الاوضه ارتاح بعد التعب دا وبحط ايدي تحت المخده لقيت حاجه تحتها بطلعها لقيت الناي وملفوف عليه ورقه ومكتوب فيها العهد اتنقل ليكي وانتي بعد امك استمري بعمل الام انا اتصدمت ومش عارفه اعمل ايه كل لما اتخلص منه وارجع البيت القيه تحت المخده برده انا لازم اديه لحد يكون عايز يكمل العهد ياااااه لو حد خدو ياللي بتقرا القصه ممكن يكون وقع عليك الاختيار من قبل الشيطان فآحزر بآن تجد الناي تحت وسادتك !!!!!
تمت .
اتمنا ان تكون اعجبتكم
#H
حلوووه
ردحذف