رواية طفلتي الخائفه البارت 26


 البارت 26
طفلتي الخائفه
بقلم/ شهد عبد السلام
حور:بس بقا يا اسد 
اسد:انتي عيون اسد 
حور:بس
اسد ضحك ومسك صوابعهاا:انتي عيون اسد وقلب اسد وروح اسد .....
حور:كل ده 
اسد:واكتر وربنا انتي ماتعرفي عاملتي ايه فيا 
وشالهاا 
حور:هو في ايه كل شويه تشلني 
اسد بخباثه:مش عايزه تشوفي اوضتك الجديده 
حور:اه 
اسد طلع بيهاا ونزلها براحه علي السرير 
حور بطفوله:ينفع اطلب منك طلب 
اسد ضحك علي طريقتهاا: اطلبي ميت طلب 
حور بتوتر وكسوف:ينفع ..
اسد:قولي 
حور:ينفع انام في حضنك 
اسد ضحك:لا ماينفعش 
حور بزعل:ليه 
اسد:اصل المكان ده ل بنتي بس 
حور:وانا مش بنتك يا بابا 
اسد:عايزك تعملي حاجه عشان اتاكد ان بنتي بتحبني 
حور:اعمل ايه 
اسد بيشاور علي خدو 
حور بتوتر:ما انا ..
اسد:فهمتي ؟!
حور:يعني لو ماعملتِش كده مش هنام في حضنك 
اسد:لا هتنامي في حضني بردو بس انا عايزك تعملي كده مش هتسمعي كلام بابا 
حور قربت ببطئ وطابعت قبله رقيقه علي خد اسد واسد شاور علي خدو التاني واتنقلت علي خدو التاني وعملت نفس الشئ 
اسد:دوري بقا ومسكها من راسهاا و ثبتها وقبلها 
اسد:ادخلي غيري هدومك 
حور وبتاخد نفسها بصعوبه:حاضر يا بابا 
اسد:ادخلي دالوقتي وبعد كده طلعي الهدوم 
حور دخلت منغير كلام خدت شاور وطلعت كان اسد غير هدومه ولابس شورت
 
حور وعنيها في الارض:انا خلصت
اسد ضحك مسكها من وسطها ودخل اوضة الهدوم 
اسد:خلكي بالبرنوس 
حور:عيب 
اسد ضحك علي طفولتها:تؤتؤ عيب قدام كل الناس ماعدا انا 
حور: بس انت جوزي لازم نبقا محترمين 
اسد كان هيموت من الضحك علي برائتهاا:احنا مهما نعمل هنفضل محترمين يعني مثلا وبيكمل بخباثه لو شديت حزام البرنوس ووقع عادي 
حور بتوتر ومسكت في البرنوس :هاا لا..
اسد:هشش لا ايه ماتخفيش 
حور :لا وهتخرج 
اسد مسكها :طب ايه حابه تبقي كده اول ما اشيل الحزام..
حور:لا 
اسد:طب غيري بس علي ذوقي
وطلع فستان بيتي كاب و قصير اووي و شفاف من البطن 
اسد:ده 
حور بعلت رقيها بصعوبه واتكسفت وعيونها في الارض:ده 
واسد فهم ان هي مكسوفه
اسد:اه
حور:ده ق...
اسد: ........
حوربصتلو:حاضر 
اسد ضحك 
حور غيرت وطلعت 
اسد ومركز فيها اوي:انتي حلوه في اي حاجه كده 
حور :انا عايزه انام 
اسد شدهاا ووقعت عليه 
اسد:قولتي ايه 
حور:انام بقاا 
اسد ضحك:تؤتؤ مافيش نوم 
حور:بطل رخامه بقا 
اسد:انتي هتشوفي كمية رخامه 
حور:مش فاهمه ؟
اسد:تعالي الاول نصلي الفجر  وبيكمل بخباثه وبعد كده هفهمك كل تفصيله 
وقامت غير هدومها و اسد واتجه للركن المخصص للصلاه 
بعد الصلاه
حور قامت 
اسد بيمسكهاا:راحه فين 
حور وسرحانه:هااا 
اسد:سرحانه كمان 
حور:مش سرحانه ولا حاجه 
اسد بيتكلم وبيحركهاا و ثبتهاا في الحيطه وهو واقف قدامها
اسد وايدو علي الحيطه والايد التانيه في وسطهاا :بجد
حور :بجد 
اسد وبيشيلهاا الحجاب:اممم طب كويس
حور بتوتر:يعني ايه
اسد: عايزك مركزه في كل ثانيه يا حوري 
حور:اركز في ايه 
اسد:هتفهمي 
وبيقلعها اسدال الصلاه 
حور بتوتر وكسوف :في ايه 
اسد ضحك بخباثه وبيقرب :مافيش حاجه 
حور:اومال...
اسد:تصدقي الفستان حلو اوي فيكي وبذات من هنا حلو وانا مقرب منك كده
حور عايزه ططلع من بين ايدو 
اسد:يخربيت خدودك الحمرا دي انا جوزك علي فكره جوزك ماتخفيش
حور :انا مش خايفه 
اسد بخباثه:ومش خايفه ليه مع ان النهارده ممكن اكلك 
حور:لا 
اسد ضحك:هو ايه اللي لا 
حور:مش خايفه انت عمرك ماهتعمل فيا حاجه وحشه 
اسد بانبساط:طب كويس انك عارفه
حور:بتضحك علي ايه 
اسد :لا مافيش 
وقرب عليهاا وبيقبلهااا بشغف 
اسد وبيقبلهاافي اماكن مختلفه وكل مره بيتكلم عن شعقو ليه ووايد مثبتهاا والايد التانيه و بيحركهاا علي جسمهاا وشويه و شالهاا 
ودخلو لحياتهم الخاصه 
عند تاليا ومالك 
مالك:بتعملي ايه 
تاليا بخوف:وربنا كنت بصلي 
مالك: بتصلي هنااا 
تاليا: وربنا صحيت اصلي و مش جايلي نوم 
مالك وقرب عليهاا وبيحرك ايدو علي شعرها بحنان:ماتخفيش اطلعي 
تاليا جريت ووقفها صوت مالك 
مالك:تيتي 
تاليا: نعم 
مالك: اعمليلي فنجان قهوه 
تاليا: دالوقتي 
مالك: ؟؟
تاليا: اصل الوقت اتاخر اووي وغلط تشرب قهوه دالوقتي
مالك :طب اطلعي 
تاليا طلعت وجواهاا كذا سؤالل 
تاليا ل نفسها:خوفتي عليه ليه يا تاليا انتي مالك غلط ولا صح انتي مالك 
تاني يوم الصبح
اسد كان صحي وحور لسه نايمه 
اسد وبيفتح عينو وحور نايمه في حضنه:متجوز قمر و معقول القمر دي بقا ملكي خلاص و بيقبلهاا برقه 
حور بنوم  :امممم 
اسد ضحك وبيحرك ايدو علي  شعرهاا:بنوتي
حور ولسه نايمه:نعم يا بابا 
اسد:قومي بقا يا قلب بابا 
حور بنوم :سبني انام بقا 
اسد حرك ايدو علي جسمها وحضنها
حور بخضه:انت بتعمل ايه 
اسد ضحك بخباثه:لا ولا اي حاجه وصباحيه مباركه 
حور اتكسفت وغطط وشهاا 
اسد شال الغطا وقبلها :دي مش حاجه يتسكت عليها اقولك صباحيه مباركه تبوسيني 
حور بتوتر و من كتر ما هو حضنهاا بقا وشهاا  مدفون في كتف اسد:اسد 
اسد:علي فكره كل مابتتكلمي بتنيليهاا اكتر 
حور بتوتر:مش هتكلم تاني 
اسد ضحك: ياريت 
حور بتوتر:ط......
اسد:هشششش 
وقبلهاا 
اسد:ياريت تسكتي 
حور:طب سبني اقوم 
اسد سابهاا: قومي 
(اسد متاكد ان هي عمرها ماهتقوم)
حور بعند:هقوم 
ولسه هتقوم فضلت مكانها اول ما افتكرت 
اسد:ماتقومي 
حور بتوتر:انت.....
اسد قبلها قبله سريعه وقام دخل الحمام 
حور قامت :وربنا انت واحد قليل الادب 
اسد:بتقولي ايه 
حور بترجع ل ورا بتوتر:هاا انا انا..
اسد ضحك علي توترهاا:نفسي تكملي كلامك 
حور :بتقرب ليه
اسد:عايز اقولك كلمه في بوقك اقصد في ودنك
حور بطفوله :بابا 
اسد:لا بلاش وش الملايكه ده مش هتاثر بيه هاخدها بردو فا احسن اخدها بكل هدوء 
حور:ماشي 
اسد شدهاا مره واحده و قبلهاا وشالهاا ودخلها الحمام 
حور بتوتر:انت داخل هنا ليه 
اسد بخباثه:ماتفهميش غلط يا روحي 
وسابهاا بهدوء في البانيو و فتحلها المايه و قبلهاا من خدهاا 
اسد بهدوء جنب ودنهاا:خدي شاور وانا هستناكي تحت 
حور وهي سرحانه في اسد:حاضر 
اسد :ركزي يا حوري مش وقت سرحان انا عارف ان قمور بس انتي احلا بكتير و خرج 
حور خلصت و طالعه 
حور:اعاا ان...
اسد :بس في ايه 
وحضنها
حور:تصدق انت بارد اووي خضتني 
اسد بضحك:جامدي قلبك يا قمري 

اسد:هنسافر بليل 
حور:ليه 
اسد:كده 
حور:هو في شغل في الشركه هناك 
اسد قبلها :لا هنسافر باريس 
حور:ليه 
اسد وبيقبلها:كده 
حور:اممم
اسد:غيري البرنوس ده و انزلي ولا تحبي(وبيمسك الحزام)
حورو بتمسك ايدو:لا شكراا 
اسد ضحك:انا نازل 
حور:اتفضل 
اسد:بقولك نازل 
حور:ماااشي
اسد قرب عليهاا و قبلهاا :لما اقولك نازل تعملي كده 
حور ووشها في الارض و شعرها مغطي وشهاا 
اسد رجعلهاا شعرها ل وراا:بسرعه 
ونزل 
اسد في الفون :نعم يا فندم 
..:.......
اسد بعصبيه:لا طريقة الحمايه دي لا 
...:..................
اسد:يا فندم مش اقصد اتعصب ولا حاجه بس لا الطريقه صعبه اوي انا اه مش عايز اخسرها بس مش هاكسرهاا 
............:.........
اسد بزعل:حاضر يا فندم
.....:...
اسد:الوقت اللي حضرتك تقول عليه 
...:ياريت في اسرع وقت 
اسد:تمام يا فندم في اسرع وقت هططلق 
..:...........مايا 
اسد:حاضر هرجعهاا 
...:....
اسد:تمام هكلم احمد يطلق صراحهاا
..:هي شافت احمد
اسد:لا يا فندم احمد ماظهرش في الصوره خالص 
......
اسد:مع السلامه و قفل 
اسد وقاعد في المكتب مش عارف ازاي هيعمل كده وازاي هيستحمل الحاجه دي و بيمسح علي راسه بغضب 
اسد بعصبيه ودمر المكتب:ليه كل ده انا ماصدقتتت 
حور جريت علي صوت الحاجات اللي بتتكسر 
حور بخوف قربت علي اسد:في ايه يا حبيبي 
اسد بيحاول يبقا هادي قدامها:مافيش حاجه 
حور قربت منو و حضنتو:مالك متعصب ليه 
اسد :مافيش حاجه يا حور 
حور بعند:لا في يا اسد قولي مش انا مراتك 
اسد قبلها بعنف و طالت ل وقت

اسد :اطلعي دالوقتي 
حور بعياط فمها بينزف:حاضر 
وطلعت 
اسد بعصبيه في الفون :خرجهاا يا مالك 
مالك بعصبيه: اخرج مين يا اسد مش هتخرج خليك فاكر ان هي كانت السبب في اللي انا في دالوقتي 
اسد:طلبو بكده هتكسر الاؤامر 
مالك :حاضر يا اسد
اسد:انت سبتهاا 
مالك:لا
اسد :خلي عندك دم و سيب البت في حالهاا 
مالك:في ايه يا اسد 
اسد:انت حبتهاا 
مالك:معرفش حبتهاا ولا اتنيلت
تاليا دخلة مره واحده  
تاليا:اي.....
بقلم /شهد عبد السلام

روايه عوضني صعيدي البارت 22

 روح الصقر (عوضني صعيدي)



البارت 22

روووح بدموع ...... صقر انا لازم اموت يصقر ،انا سبب كل المشاكل الي انت فيها انا لازم اموت ،انا نحس بجد زي ما بيقولوا بس والله عمري ما اذيت حد انا علطول بتمني الخير للناس بس هما بيردوه ليا بشر اكبر مثال اخويا ومراته ،انا زنبي اي هه زنبي اي لي بيعملوا فيا كده ،علطول بحط أعذار ليهم وبسامح بس مافقدش الزاكره وفاكره كل واحد عمل فيا اي ،حرام بجد كان نفسي ابقي زي الي في سني وادرس والعب بس اتحرمت منهم وقولت ماشي الحمدلله على كل شئ ، بس كان نفسي في شويه حب وحنان واحترام بس جه بالعكس وعشت زل وقهر وعذاب وضرب بس برده قولت الحمدلله ،بس معتش قادره تعبت تعبت مخنوقه معتش قادره استحمل سامحني وادعيلي والنبي وفجاه سكتت ونطقت بالشهاده ،قاطعها

صقر بغضب جحيمي....... رووح اوعي يرووح اوعي ارجوكي متعمليش فيا كده.

قاطعه صوت ارتطام جسد بالأرض.

صقر بصراخ......... روووووووووووح روووووووووووح.


اياد بخضه.......... صقر صقر في مالك ان شاء الله خير.

صقر بزعر ....... رووح رووح فين وبعدين بص على نفسه لاقا أنه لسا قاعد على الكرسي و قدام غرفه العمليات .

اياد بحزن....... رووح لسا جوه في غرفه العمليات متخافش أن شاء الله خير وتكون كويسه باذن الله.


قاطعهم صوت الدكتور وهو بيقول بهدوء........ متخافش حضرتك مفيش اي خطر على حياتها بالليل بالكتير هتفوق والحمدلله قدرنا نوقف النزيف ونخرج الرصاصه .


صقر بفرحه ...... الحمدلله يا رب الحمدلله وبعدين قال في نفسه الحمدلله طلع حلم ، وربنا هعوضك يرووح عن كل حاجه حصلتلك .


عند مها .

 ياماااا اصحي يماااا والنبي وبتلطم ياماا اصحي والله العظيم ما قتلتها ،يارب يارب سامحني انا عارفه أن كل ده من الي كنت بعمله في رووح وهنيه يارب ياررررررررررب ااااااااه 


الظابط ........ يالا يعسكري خودها .

مها قامت ولسا الصدمه مقصره عليها .

ونقلوا ازهار على المستشفى بس بعد فوات الاوان وصعدت روحها السماء بنفس مزنبه ومعصيه.


في مكان تاني في قصر رحيم .

وصلوا .

رحيم ....... ريفيان 

ريفيان بهدوء...... نعم يرحيم .

رحيم بخبث...... انتي عارفه اسمي منين ،انا مافكرش اني كنت قولت ليكي اسمي .

ريفيان بتوتر ملحوظ...... اااا اه .

رحيم بخبث....... اكيد عرفاني من التلفزيون صح .

ريفيان بسرعه ...... اه اه ايوه صح .

رحيم بخبث....... وروحي الطابق الي فوق اول غرفه على اليمين ادخلي فيها دي غرفتك .

ريفيان بهدوء....... حاضر .

رحيم بصوت عالي نسبيا....... يولاء ولاء خدي ريما لغرفتها واكليها .

ولاء خدت ريما ومشيت .

رحيم راح غرفه ريفيان 

ريفيان بصوت منخفض....... ايوه ي فندم انا الوقتي في الفيلا متخافش ،كل حاجه ماشيه تمام ، حاضر يفندم ،ان شاء الله هكون عند حسن ظنك بيا ،باذن الله ،مع السلامه 

ولسا بتتلفت شافت رحيم وعيونه احمرت اوي بشكل مخيف .


عند رووح صحت ،وبعدين كله دخل ليها بطمنوا .

صقر بعشق ...... رووح حبيبتي الحمدلله انك بخير الحمدلله وجري عليها وحضنها جامد ،كده يروح تخضيني عليكي انا كنت هموت من غيرك الحمدلله 

رووح بوجع...... صقر صقر براحه .

صقر بتوتر وخوف....... اسف اسف والله مقصدش وحشتيني اوي.

رووح ببرود ..... طلقني .

صقر بهدوء الف سلامه عليكي وبعدين قال بصدمه بعد ما استوعب كلامها ايييييه .

روووح ببرود عكس الي جواها ...... ط.ل.ق.ني .

صقر ووووووو.


عند اياد شد ايد مني وخرج بره وقال بغضب شديد....... كل ده بسبب اخوكي .

مني بصت له بحزن وصدمه في نفس الوقت.

اياد بكره ....... وربنا لادفعك التمن انتي واخوكي .

مني بخوف بس قالت بشجاعة...... احترم نفسك انت متعرفش انا مين انا مني القاسمي انت فاهم وابعد وزقته 

اياد مسكها من أيدها جامد وقال بصوت زي فحيح الافعي.......... انتي الي جبتيه لنفسك وثبتيها في عقلي اكتر .

وقال امشي قدامي .

مني بغضب ......... سيب ايدي احسن لك ،ومهتحركش من مكاني ابعد وزقته 

اياد خبطت راسها في الحيطه جامد ومن الخبطه فقدت الوعي .

اياد اشتالها ومشا .

واتصل وقال ....... ابعتلي مأذون الوقتي حالا 

 


عند مها 

الظابط........ مها هانم تقدري تقوليلي قتلتيها لي .

مها مبتردش .

الظابط ....... ردي برئي نفسك على الأقل ،لي عملتي كده هل كان في مشاكل بينكوا .

مها مبتردش.

الظابط ........ ردي 

مردتش

وكل الي على لسانها مقتلتهاش ،اما متسبنيش يماااا ،يمااااا .

الظابط بص عليها بحزن وعلى حليتها .

المقدم قال ......اكتب عندك يبني تحول لمستشفي الأمراض النفسية والعقلية .


العسكري حضرتك الظابط الي ماسك القضيه عايز يدخل .

المقدم ..... دخله .


الضابط ........ حضرتك انا مسك السكينه عشان اشوف البصمات مطلعتش بصمات مدام مها ،واما روحت وسالت الخدم أن في اي مشاكل حصلت قبل وقوع الجريمه (وعرف الي زين عمله وطلع بصمات زين الي على السكينه وان هو الي قتل ازهار لسبب لسا هنعرف بعدين ).

المقدم ...... طب جيبوا زين ده .

الظابط ...... انا روحت الفيلا وملقتهوش .

المقدم ...... اكيد هيهرب امنعوه بسرعه روحوا بسرعه المطار .


اي رايكم في البارت💜

توقعاتكم في الكومنتات.🙈

سوري على التاخير بس كان عندي صداع .🥺💜

ريتش حلو زيكم بقاااا وعلى فكره الريتش قل عن البارتات الي فاتت 🥺

باااااااااااااااي هتوحشوني💗💃.

روايه عوضني صعيدي البارت 21

 روح الصقر( عوضني صعيدي)



الدكتور ........ البقاء لله وحده شدوا حيلكم.

صقر اول ما سمع كده وقف زي الصنم ولا حاسس باي حاجه من الي حواليه غير الجمله وهي بتتردد في دماغه البقاء لله وحده شدوا حيلكم.


اياد بغضب شديد........... انت بتقول اي ،لا هي كويسه جدا بس تلاقيها بتعمل مقلب فينا صح قول يالا صح .

مني بهدوء وحزن شديد عليهم ......... براحه أن شاء الله خير مستعملوش في نفسكم كده .

اياد بعصبيه........ انا هاخدها ونسافر برا ،بدل مستشفى البهايم دي .

كل ده وصقر واقف مكانه ومتحركش ولا عمل اي ردت فعل ،مني اتخضت عليه وقالت ..... صقر صاااقر .

صقر مردش وقعد على الكرسي وبيبص على الباب .

اياد بزعيق......... صقر صقر وبرده صقر مبيردش ،راح ليه وقال ...... رد مش وقته خالص رد .

صقر فاق وراح لغرفه العمليات وزق الباب .

الدكتور بغضب واعتراض...... حضرتك بتعمل اي بس سيب المريضه لو سمحت سيبها .

صقر راح بسرعه وببكشف الغطا عن رووح اتفاجأ ب


عند زين راح الفيلا يلم هدومه وحجز تذكره لبرا مصر وسافر بطياره خاصه.


في مكان تاني خالص اول مره نروحه

في واحده واقفه بتبيع فل وياسمين على الطريق 

قاطعها صوت رجولي قوي ....... انتي .

ريڤيان خوف....... نعم يبيه.

رحيم بخبث....... بتعملي ايه هنا لوحدك في الوقت ده.


ريفيان بخوف...... ببيع ورد يبيه

رحيم طلع رزمه مال كتير وقال خدي .

ريڤيان بفرحه....... دول ليا يبيه.

رحيم بخبث...... ايوه كلهم ليكي بس تعالي معايا .

ريڤيان بفزع........ لا يبيه كده عيب .

رحيم بغضب...... انتي هتعمليهم عليا يروح امك ،اطلعي .

ريڤيان بخوف شديد....... لا يبيه .

رحيم بيبص عليها بتقييم في وشها الطفولي البرئ وعيونها الخضرا وشعرها العسلي القصير وجسمها الممشوق بمنحنيات جذابه ،وبعدين قال بهدوء.......عندك كام سنه .

ريڤيان بدموع........ 16.

رحيم بصلها بصدمه عشان مش باين عليها خالص أنها صغيره بالشكل ده وبعدين قال ..... اهلك فين .

ريڤيان ببراءه...... معرفش ،بس الناس بيقولوا اني مش عندي، وانا اصلا هربت من الميتم عشان العجوزه صاحبه الميتم بتضربي جامد

رحيم بحنان......... اطلعي ومتخافيش اعتبريني بباكي من النهارده .

ريفيان بهدوء ..... حاضر .

وابتسمت بخبث ،عشان دي خطتها .


رحيم المالكي

تاجر مخدرات وأعضاء ولكن أيضا رجل اعمال مشهور يداري به اعماله المتوحشه 

مواصفاته 

عيونه سوده ومخيفه وطويل جسمه رياضي وعنده عضلات وبشرته بيضه .


ريفيان .

طويله بس مش اوي جسمها ممشوق وفاتن وعيونها خضره وبشره قمحاويه وشعرها عسلي .

و(ظابط مخابرات هوس ده سر مش تقولوه لحد) .

قعدت جنبه وبعدين سمعت صوت ورا بتبص كانت هتصرخ بس رحيم وقف العربيه قال في اي .

ريفيان بخوف ...... في حاجه بتتحرك .

رحيم بضحك....... ههههه دي بنتي ريما.

ريفيان بصدمه راحت تشوف كويس مين ،لاقت طفله جميله جدا جدا وبتضحك ببراءه وحطه ايديها في فمها .

ريفيان شالتها بحنان وقالت بحب وطفوله.... الله دي جميله خالص .

رحيم بصله بإعجاب بس نفض الفكره من دماغه وقال في نفسه انا اتهبلت خالص بفكر في طفله وبعدين شكلها طيبه وممكن تهتم بريما وتكون امها .

رحيم وبخ نفسه جامد وقال ......وانا خرفت خالص شكلي .


عند صقر راح وبيكشف الغطا ،اتفاجئ ب أنها مش رووح وفجأه سمعوا صوت عالي جدا ،خرجوا بره كلهم

شافوا رووح واقفه على سور المستشفي وعايزه تنط .

صقر بغضب جحيمي....... روووح اوعي يرووح اوعي ارجوكي متعمليش فيا كده .

قاطعه صوت ارتطام جسد بالأرض ووووووو .


عند مها صحت بصداع جامد في دماغها وبعدين شافت امها واقعه على الأرض ودماغها بتجيب دم جامد ومطعونه في بطنها بالسكينه .

مها بصدمه وجنون ومسكت السكينه....... اي ده هموت اي ده في اي ،اما قومي ياما في. اي ياما اصحي في اي ، وقعدت تصرخ وتلطم وفجاه سمعت البوليس تحت وثواني وكان في الغرفه .

القراءه الرواية كامله هنا 👇👇 على البرنامج ده 👇👇👇

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.my.Stori.acdh


الظابط ....... شيلها يبني ،في بلاغ متقدم فيكي ي هانم بانك قتلي المجنيه عليها ازهار عبد السميع .


مها بصراخ....... لاللااااااااااااااا كذب والله كذب .

STOP.

اي رايكم في البارت💜

توقعاتكم في الكومنتات🙈

نزلت بارت تاني اهو عشان بحبكوا ❤️

باااااااااااااااي هتوحشوني 😌💙

ماتنسوش تعملوا فولو أو ادد عشان اول ما أنزل يوصلكم اشعار✨

.

روايه طفلتي الخائفه البارت 25


 طفلتي الخائفه
البارت 25
بقلم/ شهد عبد السلام
تاني يوم الصبح وذي كل يوم بردو نزل بس حور صحيت كانت مبسوطه عشان ريحة البرفيوم بتاعت اسد كلها في الاوضه 
 في رساله 
في الشات 
اسد:قمري صحي ولا لسه 
حور :وحشتني اوي 
اسد:صباح الخير ❤ 
حور بزعل:طب هتجي النهارده نفسي اشوفك 
اسد:معرفش 
حور:طب ينفع اطلب منك طلب 
اسد:اطلبي عيوني 
حور:ينفع اجيلك وربنا يا اسد اشوفك بس ثانيه 
اسد:حور 
حور:نعم 
اسد:ماتنزليش من البيت 
حور:حاضر 
اسد: قومي صلي 
وقفل الواتساب 
حور بفرحه:اخيراا كلمتني نفسي بقا اسمع صوتك 
بعد سعات 
اسد:مش عايز ولا غلطه 
مواظف:حاضر يا مستر اسد

في الشات 
اسد:حور 
حور:نعم 
اسد:ادخلي اوضتك القديمه 
حور:ليه 
اسد:منغير ليه 
حور دخلت 
حور:انا في الاوضه 
اسد:تمام افتحي الدولاب هتتلاقي فستان البسي وانزلي اول ما اكلمك 
حور:طب يعني هشوفك 
اسد:اخلصي 
حور:حاضر هلبس 
اسد:باي وقفل
حور :هو في ايه وليه هنزل يارب اشوفه والنبي 
وبعد ساعه 
في الشات
اسد:خلصتي 
حور:اه 
اسد:انزلي هتتلاقي السواق تحت 
حور:حاضر ونزلت
وكان شكلها يجنن في الفستان كان فستان ابيض رقيق جداا و شوز ابيض بكعب و شعرهاا 
وميكاب بسيط

السواق نزلها في مكان 
واول ما نزلت السواق مشي 
حور بخوف وبتحاول تكلم اسد قافل 
ومره واحده جيه نور والڤيلا نورت والباب اتفتح وكانت عباره عن ڤيلا كبير جدا و دخلت 
حور بتدخل بخطوات بطئ كلهاا خوف 
ودخلت ووقفت وكل حاجه اشتغلت الانوار و كان صورها في كل حته في المكان
حور بفرحه:ايه ده واو و مبهوره بذوق التزين وصورهاا موجوده في كل مكان علي الحيطان 
وبعد كده السلم نور حور طلعت عليه 
وبدات تمشي في اتجاه الاوض اول اوضه كانت عباره عن جناح كامل 
حور بتفتح بخوف واول ما فتحت كان اسد واقف و بيضحكلها حور جريت عليه 
حور بعياط وحضنتو:وحشتني اووي يا بابا 
اسد اول ما دخلت بين احضانه مسكها ورفعها عن الارض خالص 
اسد بحنيه:هششش خلاص مافيش عياط 
حور بعياط:واحشتني اوي 
اسد و بيقبلها بشغف في كل حته في وشها :وانتي 
حور بستسلام لي:ليه عملت كده
اسد :هقولك وبدا يسحبهاا في اخر دور في الڤيلا 
حور طلعت وكان متزين بطريقه تحفه وبلالين كتير في الارض 
واسد ثبتهاا وواقف وراها وباصين للسماا واسد راسه علي كتفهاا وبيحرك انفو علي عنقهاا وحور ساكته و مش قادره تتكلم من توترهاا
ومره واحده حور انتبهت ل انوار من السما 
وكان مكتوب حوري 
حور فرحت 
اسد ولسه في مكانه وجنب ودنهاا:بحبك 
حور لفت ومش مصدقه ان هي سمعت صح :ايه
اسد ولسه مسكها من وسطهاا ومركز في عيونها:بحبك 
حور انفسها سريعه:بجد
اسد:وربنا بحبككككك وشالهاا ورافعهاا  
اسد وعيونه في عيونها:بحبك وربنا بدمنك او بعشقك دي كلامات صغيره اووي مايوصفوش اي حاجه جوايا من نحيتك غيرتي كل حياتي وربنا غيرتي كل حاجه فياا يا بنوتي 
ونزلهاا 
حور مكسوفه ومش قادره تتكلم اول مااسد نازلها مشيت من قدامه بس اسد مسكهاا 
اسد:مافيش رد 
حور وشهاا في الارض بس علامان الفرحه علي وشهاا 
اسد:مافيش داعي انا عارف الاجابه 

و رافع راسها وقبلهاا وطالت اوي عن كل مره
واخيراا بعد عشان تلتقط انفسهاا 
حور بهلوسه:..ا..ه
اسد:انتي كويسه
حور بانفاس سريعه:اه 
اسد بابتسامه كده هتضعي مني من اول الليله 
حور:يعني ايه 
اسد وقرب منها وحور متثبته في الحيطه و محاوطها : يعني وحشتيني اووي وبحبك و انا صبرت الاسبوع ده بالعافيه 
حور بتحضنه:ليه 
اسد:بعدين يا حوري 
حور بعدت:انا اسفه 
اسد بيشدها من ايديهاا : اسفه ايه بقا انت مقديهاا احضان وبيحضنها و بوس و بيقبلها
اسد بصوت ماليان حنان:حصوني بتنهار قدامك
حور:...
اسد بمشاكسه:مش سامع صوتك 
حور بصوت خفيف جدا:هااا 
اسد شالها:لا كده انتي هتنامي مني 
واتجه للسفره في نفس المكان 
 
 اسد وحور علي رجلو وماسكه في رقابته ونايمه علي صدره: وحشتني اوي القاعده دي 
حور بصوت مش مسموع:وانا 
اسد:وانتي ايه يا حبيبت قلبي 
حور بكسوف:هاا انا انا ايه 
اسد بضحك:يعني مش واحشاكي 
حور:...
اسد جنب ودنها بهدو:خلاص قومي 
حور مسكت في حضنه اكتر 
اسد :حلوه اوي النهارده انتي حلوه كل يوم وفي كل حاجه بس الابيض فيكي تحفه 
حور:شكرا
اسد:شكرا بس مافيش حاجه تاني 
حور:عايز ايه 
اسد:ليا مزاج اع...
حور باسته في خده برقه ورجعت نامت تاني علي صدره 
اسد: الله عليكي بقيتي عارفه كل حاجه 
حور:..
اسد قبلها من خدها:انتي كويسه 
حور بتوتر بتحرك رقبتها (اه)
اسد:طب يلا عشان تاكلي 
وبدا ياكلهاا و كل مره ياكلها يقبلها بقبله في مكان مختلف 
حور:الحمد لله 
اسد:ماشي يا روحي وبيقوم 
وبدا ينزل 
حور:رايح فين 
اسد: ننزل 
ونازل 
حور :هنرجع دالوقتي 
اسد ضحك: مش عايزه ترجعي 
حور:عايزه اقعد معاك 
اسد:هننزل تحت 
وفتح برجلو اوضه معينه والانوار مطفيه وفتحهاا 
حور بفرحه:هاا  ايه ده 
اسد:عيد ميلاد واحده كده بحبها 
حور ضحكت 
اسد:ضحكتك عندي الدنيا 
وبيقعدها علي التربيزه 
واقف قدامهاا 
اسد:كل سنه وانتي معايه 
حور وبتفرك في ايديها بتوتر:وانت معايه يا بابا 
اسد بحب:معايه وبابا في جمله واحده وحضنها 
اسد :طب الساعه 12 نطفي الشموع بقا 
حور:انت جبت صوري دي كلها منين 
اسد :عيب تسالي السؤال ده 
حور:بسالك بجد
اسد:صدقيني مهما اعمل مافيش حاجه هتوصف عشقي ليكي
حور:بس انت...
اسد سكتها:هششش انا ايه انا كل الي اعرفه ان انا بحبك بحبك اوي كمان 
حور:..
اسد عدلها واحتفلو بعيد ميلاد حور 
اسد وماسك شوكلاته وبيقربها من حور:عارفك بتعشقي الشوكلت 
حور علي اساس هتاكل الشوكلاته اسد قبلهاا 
حور :عيب اوي الحاجات دي 
اسد بيقرب منها:حاجات ايه 
حور بتوتر:مش عارفه 
اسد ضحك:اول ماتعرفي قوليلي 
واكلهاا 
حور:عايزه اشوف الهدايه 
اسد:جبتلك 20 هديه 
حور :اممم 
اسد:امم عشان بنتي بقيت عندها عشرين سنه 
حور ضحكت 
اسد:غمزاتك قمر 
حور بكسوف:انا كل حاجه فيا قمر 
اسد:يا واثقه انتي 
وجبلها اول هديه 
اسد:الهديه العشرين دي عربيتك بسواقهاا وبدا ينزل بعدد الهدايه و حور كانت مبسوطه 
حور:دول19 هديه فاضل واحده 
اسد:فاضل اول هديه 
حور:ايه هي بقا 
اسد:قلبي هو اول هديه ليكي و وقت مابقيتي في بيتي بعلنك ملكة قلبي و ملكة حياتي كلهاا و ملكه علي عرش البنات يا ست البنات وبيقبل ايديها و صدقيني مهما يحصل هتفضلي اول واخر عشق و ادمان ليا 
حور عيططط من الفرحه 
اسد:هشش مش عايز اشوفلك دموع ابداا من النهارده كل ايامك معايه سعاده سعاده وبس 
حور :انا مش عارفه اقولك ايه علي كل ده 
اسد: مش عايزك تقولي اي حاجه خالص عايزك بس تبقي معايه وتبقي جنبي 
حور:بابا 
اسد:قلب بابا يوم ماقولتلي الكلمه دي كنت طاير من الفرحه دي كلمه صغيره اووي 
حور ضحكة بكسوف 
اسد: انتي مقديهاا ضحك وكسوف بس النهارده 
حور:بس بقا يا اسد 
اسد:انتي عيون اسد وربنا 
انتها 
بقلم /شهد عبد السلام

روايه صعيدي علمني الأدب البارت 31

#صعيدي_علمني_الأدب😂 

#البارت_الواحد_وثلاثون 




شاكر: ياولدي ما تموتنيش بقهرتي عليك ان ماكانش عشانك عشاني..


يونس: دي الحقيقه يا بوي


شاكر بحزن: ماتخسرش دنيتك يا ولدي


يونس: وهيا الدنيا دي يابوي محقه مناهده ومعافره ..


بيلبسه الظابط الكلبشات ...


بدر: ياولدي اعقل عشان خاطري


يونس: خاطرك بالدنيا عندي يا عمي ...


بيمشي الظابط وبيخدوا معاه ...


بيبص يونس علي اوضه روح بابتسامه وبيمشي


شاكر بيدوخ بيقعد علي الكرسي وبيمسك دماغه...


بدر بيقعد جمبه...


بدر: انت كويس يا خوي 


شاكر: ليه مش خابر هوا ليه بيعمل كده ليه...


بدر: روح وراه يمكن يسمعلك 


شاكر: يونس لو حط حاجه في دماغه مش بيرجع عنيها واصل حتي لو انا وقفتله


بدر: حاول...الله اعلم روح هاتفوق امتي ..روحله يا خوي 


شاكر مشي بدون كلام ...وكأنه بيحمل نفسه الذنب انه ماعرفش يختار ست تبقي ام صالحه اختار غلط والأذي هايفضل يلاحقهم بسببها علطول...


شاكر بتفكير: سامحني يا ولدي انا السبب ...

.............................

في المستشفي.


كريمه: عاوز ايه ؟!


كرم: مالك حاميه عليا كده ليه عشان سكتلك يعني لاه ماتاخديش عليها


كريمه وهيا قاعده علي السرير: اللهم طولك يا روح..


كرم لما سمع كلمه روح ابتسم ...


كريمه: ايه اللي بيضحك 


كرم : ماتاخديش في بالك ...


طلع كرم من اوضه كريمه قعد علي الاستراحه ..


كرم بتفكير: وحشتيني ياقمر ..وحشتيني قوي ..


بيطلع تليفونه وبيرن عليها ..


الرقم المطلوب مغلق او غير متاح اضغط رقم واحد لارسال ميني كول...


بيكرر الاتصال ...وبيجيله التليفون مقفول .. 


كرم: هوا في ايه انا ابتديت اقلق...


بيفتكر كريمه واللي عملته فيه ...


كرم: انتي عاوزة تتربي وانا هاوريكي مين كرم ابن نعيمه ..انتي واختك ..

..........................

في قسم الشرطه...


شاكر قاعد مع يونس...


شاكر: ساميه كلمتني وقالتي انها كانت هاتقتلك بس روح اتدخلت في اللحظه الأخيرة ليه محمل نفسك انت الذنب ..


يونس: ياريتها كانت سابتني اموت بدل ما تموت هيا انا السبب في اللي هيا فيه يا بوي ..انا ...خايف ...خايف من حاجات كتير خايف اخسرها انا بحبها قوي هيا بجنانها وضحكتها عملت يونس تاني بقلب تاني ..طلعتني من الضلمه اللي عايش فيها ونورت حياتي كلها.. كل ده يروح مني فجأه كده ..


شاكر: ادعيلها ربنا يقومها بالسلامه وكون جمبها ..مش ترمي بنفسك في النار 


يونس: كان نفسي افضل جمبها ..نفسي افضل جمبها العمر كله بس وهيا مش تعبانه ومش بسببي ...


شاكر: ياولدي ده قتل..


يونس: هيا اللي هاتفوق وهاتطلعني منها يا بوي


شاكر: الله اعلم هاتفوق امتي


يونس: عشمي في ربنا كبير...


بيدخل يونس للتحقيقات ومعاه المحامي ...


وشاكر علي اعصابه وعنده امل انه ممكن يغير اقواله...


بيطلع المحامي ويونس ومعاه عسكري ..


شاكر وقف بتوتر: ايه ؟!


المحامي: للأسف يونس معترف انه اللي حاول يقتلها وضربها بالفاظه واخد 4 ايام علي ذمه التحقيق ...


شاكر: ليه كده يا ولدي فكرتك هاتكبرلي ومايهونش عليك زعل ابوك..


يونس: انت عارف انت ايه عندي يا بوي سامحني..


العسكري بيشد يونس معاه لحد مايوصل للزنزانه ...بيفك الكلبشات وبيزقه ...


* دا في وارد جديد يا معلم ...


بيرد عليه صوت تخين:قلبوه 


يونس بصلهم وسابهم واقفين وراح قعد ..


* الله دا في طير عايز يتقص ريشه 


بيقوم تلاته من مكانهم قد الحيطه وبيقفوا جنب الشخص وبيقربوا من يونس..

.............................

في المستشفي...


بتدخل وهيا لابسه فستان لونه اصفر وحاطه ميكب كامل وصوت كعب جزمتها عالي وبتضحك ..


شد حيلك كله رايح...


بدر كان قاعد علي الكرسي ومخبي وشه بإيده 


رفع وشه علي الصوت ..


بدر : ساميه ..


ساميه بضحك: ايوه ساميه فاكرني ولا نسيتني


بدر : جايه ليه ...جايه عشان تشمتي فيا وفاكره انها هاتعدي بالساهل فاكره انك هاتحاولي تقتلي بنتي وتطلعي منها عادي كده ..


ساميه بضحك: مش المغفل اشتالها ...بيه من غيره ماكنش حد هايقدر يمسك عليا حاجه واثبت من هنا للسنه الجايه .


بدر بابتسامه: مايوقع الا الشاطر يا ساميه ..


ساميه: قصدك ايه ؟!


بدر: قصدي هاتفهميه قريب ...من رأيي خافي ..خافي يا ساميه ..


ساميه: ساميه مابتخافش من كتر اللي شافته منكم


بدر: مصدقه نفسك ..امشي يا ساميه.


ساميه بضحك: ماشيه ...مقدما ..البقاء لله 


بدر: ربنا عمره ما هينصرك لأنك ظالمه


ضحكت ساميه ضحكه مستفزة ومشت وسابته ...


وقف قدام اوضه روح ...


بدر: فوقي ...ماتسبنيش ..انتي عارفه اني ماليش غيرك ماتحرقيش قلبي عليكي...

........................

في اوضه روح ...


يونس واقف في مكان ضلمه روح شافته من بعيد راحت ليه ..


روح : انت مالك ليه واقف في الضلمه..


يونس: انا واقف فيها عشان انتي مش معايا 


روح: بس انا معاك 


يونس: لأ انتي مش معايا انتي بعيدة انا محتاجلك فوقي


روح: مش قادره حاسه انه خلاص


يونس: ماتستسلميش ...

.........................

في اوضه كريمه. 


كرم جاب الأكل لكريمه...


كريمه: ايه الحنيه دي كله جايب الوكل بنفسك


كرم: وه ..وهيا العين تعلي عن الحاجب ..انا عرفت قيمتي انا ولد نعيمه الخبازة ..


كريمه: تعجبني وانت اكده .


صفاء: كويس حط عقلك في راسك واعرف اننا اسيادك...


كرم: طبعا ياخاله يلا كلي بسم الله


كريمه: وانت مش هتاكل


كرم: وانا هاكل معاكوا ازاي مايصحش .


كريمه وصفاء بدأو الأكل...


كريمه: عاااااا ...نار ..نار ...انت عملت ايه يا ابن ال....


صفاء: مايه ...عايزة مايه فين المايه


كرم: ههههههه...تستاهلوا ماتخافوش مش هتلاقوا هنا نقطه ميه واحده...


كريمه وصفاء فضلوا يجروا في الأوضه مش عارفين يعملوا ايه ..


كريمه راحت تفتح الباب لقت الباب مقفول ....


كرم رفع المفتاح في ايدة وضحك...


كريمه قربت عليه بعصبيه..

.............................

في السجن ....


واحد بيمد ايده وبيمسك يونس من قفاه ..


يونس بيبصله بحدة...


بيشدوة يوقفوه ....


* مالك يلا شايف نفسك ليه


يونس: سيبني وانا هانسي كل حاجه وهاتعامل عادي انما لو زودتوا عن كده ماتلوموش غير نفسكم ...


..ههههه احنا عايزين نلوم نفسنا.  


بيضربه قلم ...بيحط يونس ايده علي وشه بعصبيه.


بيمسك دراعه وبيلفه وراه لحد ما بيطرقع في ايده ...


وبيوقعه علي الارض...


بيهجم عليه التلاته وبيحاولوا يكتفوه لكن بيكون اسرع منهم وبينزل في كل واحد ضرب...


وكأنهم هديه منحه ليه عشان يطلع فيهم كل طاقته السلبيه ..


لحد ماكلهم ناموا علي الارض وبيتوجعوا...


يونس: انا قلتلكم انكم ماتلوموش غير نفسكم .اعرفكم بنفسي يونس النمر ..ظابط وجاي هنا في جريمه قتل ..

...............................

في المستشفي. 


كريمه قربت عليه بعصبيه وكانت هاتضربه ...


فجأه لقت ميه مغرقه وشها...


من ازازه صغيره كان مخبيها ...


كرم : هههه عشان تعرفي ان قلبي طيب بس 

.......................


بيجي الليل ...


يونس بيتقلب يمين وشمال الزنزانه عتمه مافيش ضوء داخل ولا حتي شعاع...


بيغمض عينه وبيفتكر روح وهيا بتضحك ..


ولكن بيفتح عينه لما يفتكر انها بين ايدين ربنا


يونس بتفكير: ان شاء الله هاتبقي كويسه عشمي فيك كبير يارب. 


وبيحاول ينام وبالفعل بيغمض عينه

........................

في المستشفي...


بدر قاعد قدام اوضتها وشاكر جمبه 


بدر : اعمل ايه مافيش في ايدي حاجه


شاكر بعصبيه: انا هاجيب ساميه الزفت دي واتشفي بكل نقطه دم منها ...


بدر: اهدي يا شاكر مش كل حاجه بالعصبيه


وداخل غرفه روح...


روح: يونس ..يونس ..انت فين ..

باقي الرواية هنا كامله 👇👇 على البرنامج ده 👇👇👇

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.my.Stori.acdh


روح بتشوفه واقف وساميه مصوبه عليه المسدس ..


بتطلع تجري عليه وطلقه الرصاص بتستقر في قلبه 


مع صوت طلقه الرصاص جهاز القلب بيصفر جامد....


بيدخل الممرضين يجروا والدكاتره وبدر وشاكر بيخافوا 


بدر بخوف: في ايه في ايه ....يتبع


ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل😎


مافيش جزء تاني ان شاء الله ...وهنكتفي بالأول بس


وفي بارت بكره ..عشان عارفه هتقولوا ده قصير


دعواتكم لمامتي + شكرا لكل اللي دخل وسأل عليها ...


متابعه لصفحتي الشخصيه ولاف ورأيكم قبل اي حاجه...


تفتكروا ايه سبب حلم روح ..وهل يونس في خطر ؟!


#صعيدي_علمني_الأدب😂

#بقلم_حنين_عادل 

#كاتبه_الجيل 😎

روايه عوضني صعيدي البارت 20

 روح الصقر (عوضني صعيدي)



البارت 20

 صقر بغضب شديد....... روووح وراح شدها من أياد ،ومسكها من خصرها جامد وقال بتملك ........ ايه الي عملتيه ده يروووح انتي معتيش صغيره على كده وحرام وكمان مفيش اي اعتبار ليا اي مين ده كمان .

رووح بدموع وشهقات من كلامه الجارح وقالت ....... دددده اياد .

اياد بغضب....... انت بتزعق لي .

قاطعه صقر ببوكس في وشه وقال ...... مين قالك اتكلم وانا وجهتلك كلام انا بتكلم مع مراتي .

ووجهه كلامه روووح ...... مين ده وبيشاور على اياد .

روووح بصوت أقرب للبكا...... ده اااياد 

صقر بغضب........ ايااااااد مين .

اياد بصوت عالي ........ صديق الطفوله ، روووح صاحبتي وصاحبه طفولتي .

صقر بغيره ........ نععاااااام وبتحضنيه .

رووح بفزع من صوته العالي ....... عععادي ،اااخويا اااا في الرضاعه ععععادي.

صقر بهدوء عكس الي جواه......... ولو برده ،وبعدين ده اياد الي حكاتيلي عنه في المكتب.

روووح بتهزر راسها بمعني ايوه .والدموع في عيونها بسبب ضغطه جامد على خصرها ،صقر خفف ضغطه عليها وبعدين قال بتفاجئ مني .

مني بمرح ....... ايوه مني لسا فاكر ،بقالي سنه واقفه وبعدين صفرت وبتقول ...... يبختك يعم مراتك صاروخ وبعدين راحت لروح وقالت ..... محسوبتك منى بنت عم هولاكو ده وبتشاور على صقر .

صقر بصلها بتهديد وبعدين قالت بخوف ....... طب أما الحق المحشي الي ست الكل عملاه اصلي هموت من الجوع ووحشوني جامد وزين كمان مشفتهوش من زمان .

صقر اول ما سمع اسم زين اتعصب جامد وروح مسك أيده بمعني اهدي .

قاطعهم صوت زين وهو بيقول بخبث وشر.......... وانا كمان اتوحشتك جووي يرووح اخوكي وجيت لك بنفسي اهو 

صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه.......... زيييييين انت ايه الي جابك وهربت ازاي وربنا مهرحمك ،انت جيتلي برجليك المرادي وراح ليه ولسا هيضربه 

قاطعه زين وهو بيرفع المسدس في وشه وقال بتهديد وشر....... عندك خيارين إما اخد رووح من غير وجع دماغ وي دار مدخلك شر لاما هجتلك وبرده هاخد روووح جولت اي 

صقر بغضب........... وربنا مهرحمك اجتليني اجتلني يالا وبس وربنا مهخليك تلمس شعره منها .

مني بصدمه وزعر........ في اي ايه الي بيحصل هنا ده ،وفي اي يزين لي بتقول كده نزل المسدس يالا .

زين رفع المسدس ولسا هيضغط قاطعته روووح بخوف ...... زين زين استني هتعمل اي خلاص هاجي معاك بس سيبه سيبه خلاص نزل المسدس يالا نزل المسدس والنبي .

صقر بغضب جحيمي....... روووح ابعدي يالا .

مني قربت من زين وبتقول بهدوء........ زين زين حبيبي سيب المسدس في اي براحه سيب المسدس هتبقى قاتل يزين سيبه يالا.

زين بشر ...... ملكش دعوه انتي ي مني ابعدي روحي البيت اخلصي يالا .

مني بغضب........ مهروحش يزين وبقولك سيب المسدس عشان انا ظابط وكده هقبض عليك يالا .


زين بشر ........ ابعدي احسن لك ،لسا بتقرب زين زقها ،وكانت هتقع بس اياد مسكها .

اياد بغضب ........ سيب المسدس ي زين سيبه .


زين ضغط عليه والطلقه طلعت بس رووح دفعت صقر بسرعه وجت فيها .


صقر بخضه........ رووح روووح .

روووح ماسكه أيده ...... ب.ح.ب.ك

صقر بدموع وفرحه أنه سمع الكلمه واخيرا.

روووح بتقفل عينيها وبتستسلم للدوامه السودا الي بتسحبها.

صقر بصوت عالي...... روووح متغمضيش متغمضيش عيونك يروح وبيشيلها وبيجري على العربيه واياد ومنى معاه وبيسوق بسرعه المستشفي.


عند زين لسه واقف بصدمه مكانه في القصر سمع صوت مها وهي بيتقول بشماته وفرحه........ اخيرا احسن حاجه عملتها في حياتك  

زين مردش ،مش قادر يصدق الي هو عمله وقعد يقول ....... قتلتها قتلتها ب ايدي ،انا غبي ووقع في الأرض وقعد يعيط .

كل ده ومها واقفه ببرود ،زين قام بسرعه وخرج من القصر .


مها قاعده ببرود وبتشرب عصير وامها جنبها وقالت بسعاده ..... اخيرا ي ما اخيرا غارت في داهيه ،اخيرا ، انا فرحانه اوي حاسه اني هموت من الفرحه .

كل ده وهنيه قاعده على الكرسي وبتبصلها بكره واشمأزاز .

مها بتبادلها النظره ببرود وغرور وقالت ...... شوفتي اخر الي يواجهني وبيقف ضدي ،زمانك الوقتي كنتي قاعده مرتاحه وبتشربي عصير معايا بس انتي غبيه اختارتي غلط وده جزاءك مني ووقفت وقربت من هنيه وقالت ....... روووح هتموت وانتي هتموتي وكل حاجه هتكون ملكي لوحدي كل حاجه وقعدت تضحك زي المجانين .

هنيه بتبصلها بغضب شديد.

مها بشر و عارفه لو نفدت زيك المره الي فاتت هقتلها برده لحد ما تموت ، وبعدين قالت بصي وطلعت الفون واتصلت على حد وقالت بشر ...... عايزاك ترووح مستشفي البلد وتسأل عن واحده اسمها رووح لسا جايه من شويه وتروح تقتلها ،والفلوس هتوصلك

وقفلت وبتبص لهنيه بشر وقالت ......... شوفتي الي بيتحداني آخرته اي .


وقربت من هنيه وقالت والوقتي جه دورك ،قامت هنيه من على الكرسي بصعوبه جامد وبتتحمل الألم وقالت بصعوبه وبتنهج اكنها كانت بترجي............ م.ش هسمحلك . ابدا. تنفذي. الي في بالك. ابدا 

مها بغضب قربت منها ، قامت هنيه جايبه الفازه الي جنبها وضربت مها بيها .

ازهار بشر....... اي الي عملتيه في بنتي ده ولسا راحه لهنيه قامت هنيه مصرخه وزقتها جامد ووقعت واتخبطت في الحيطه.

هنيه بصعوبه وبتنهج وبتصرخ جامد صباح طلعت لفوق عشان كل ده كان في جناح هنيه وقالت لصباح 

..... أبعديها عني.

ازهار اغمى عليها 

باقي الرواية هنا كامله 👇👇👇 على البرنامج ده 👇👇https://play.google.com/store/apps/details?id=com.my.Stori.acdh

وصباح ساعدت هنيه لبره 

و هنيه جريت على العربيه ونادت على السواق وقالت ....... خدني بسرعه لمستشفي البلد بسرعه .


عند صقر كان قاعد قدام غرفه العمليات هو واياد الي حزين على صاحبته الي شافت كتير في حياتها من ظلم وقهر ومني الي مصدومه من الي حصل .

قاطعهم صوت الدكتور وهو بيقول ........ البقاء لله وحده شدوا حيلكم


اي رايكم في البارت🙈

توقعاتكم في الكومنتات💃

البارت طويل اهو 🦋

وسوري على التاخير 💜

باااااااااااااااي هتوحشوني 😌❤️

روايه عوضني صعيدي البارت 19

 روح الصقر ( عوضني صعيدي)



البارت 19

عند صقر بصوت عالي جدا لدرجه كل الي في القصر سمعه.... مهااااااااااااااا .

مها كانت قاعده بتشرب عصير وماسكه فونها من الخضه رمت الفون والعصير وقع وقامت بسرعه وقفه اول ماشافت صقر نازل من على السلم ووقف قدامها وقال بصوت غاضب ....... لي ليييييييه عملتي كده 

مها بتوتر ملحوظ وخوف شديد.......... عععمملت ااااي

صقر ببرود ....... مش هكرر كلامي تاني ليه .

مها بزعر وبتقول في نفسها يلهوي ليكون عرف اني الي وقعت أمه واني مش حامل واني اتفقت مع زين والراجل عشان يسوأ سمعة رووح واني كذبت عليه أن روح كلمت زين ،يلهوي ده هيقتلني .

قاطعه شرودها صقر بغضب جحيمي........ انطقي.

مها بخوف شديد وقالت بتوسل ...... انا اسفه ي صقر حقك عليا والنبي ارحمي ولا مش بايدي انا بحبك مش قادره اشوفك مع حد غيري والنبي .

صقر بغضب جحيمي...... عملت ليكي ايه المسكينه دي عشان تعملي فيها كده هه عملت اي عشان تكذبي وتقولي أنها كانت بتكلم زين وبكل بجاحه جتيلي وقولتي ليا انك سمعتيها بتكلم زين وبتقول أنها مش بتحبي اقرب منها ولا المسها وانتي الي مفهماها اني هطلقها بعدين لييييه .

مها بتفكير شيطاني وفرحه أنه مش عرف كل حاجه ....... انا اسفه ي صقر حقك عليا كل ده عشان بحبك ومش قادره اشوفك مع حد غيري وبعدين جابت أيده وحطتها على بطنها وقالت ...... لو مش عشاني عشان ابننا .


صقر بهدوء....... مش انا الي اقول روووح وبعدين قال بصوت عالي نسبيا...... روح روووح .

رووح نزلت من على السلم عشان هي كانت واقفه على اول السلم وقربت من مها وقالت بطيبه ....... انا مسامحاها يصقر ، عادي كلنا بنغلط ومش ملايكا وهي اكيد زي اي ست بتغير على جوزها وقالت ببتسامه ....... انا مش زعلانه منك يمها .


مها بشر وغيظ وقالت بحب مزيف....... يروحي طيبه انتي اوي يروح انا اسفه حقك عليا انا عارفه اني غلطانه من ساسي لراسي .

رووح بطيبه..... عادي كلنا بنغلط .

صقر بص على رووح بفخر وحب وروح مبدلاه النظره ،ومها متابعاهم بشر وبتتوعد لهم 


قاطعم صوت الخدامه وهي بتقول الغدا جهز يبيه 

كلهم قعدوا وروح قالت ثانيه وجايه ثواني وجيت وهنيه كانت معاها .

صقر فرح أما شاف أمه وبص لروح بمعني شكرا وروح حركت كرسي العجل الي هنيه قاعده عليه وقعدتها جنب صقر من الناحيه التانيه.


  عند عفاف ومني 

عفاف بصدمه....... منى .

مني بزعر ..... عفاف اي الي جابك هنا يحربايه 


عفاف بكره ..... مني اي الي جابك هنا ي وش الفقر .

مني بصت لها بشمأزاز وقالت وسعي يختي بلا هم ،مش جيالك انتي ،انا جايه في مهمه .


قاطعتها اياد بثقه وهدوء...... رووح فين .

فارس بصوت عالي نسبيا....... مين ي عفاف وبعدين راح اتفاجأ ب اياد ومني .... الله الله الحبايب متجماعين اهو .

اياد ببرود ..... روح فين .

فارس باستفزاز

مش هنا .

اياد بغضب .... اومال فين .

فارس ...... جوزتها .

اياد بشر......نااااعم ومين بقا.

عفاف بخبث شديد...... صقر القاسمي 

مني بصدمه وزعر ....... نعم صقر صقر ابن عمي ،ده جبروت اياد بصدمه...... انتي تعرفيه ي مني .

مني بهدوء..... اه بن عمي وعفاف دي اختي بس من ابويا بس .

اياد بهدوء ...... وياترا جوزتها ازاي .

فارس ببرود...... ازاي اي بقولك جوزتها صعبه دي 

اياد بصدمه..... قصدك غصب 

فارس ببرود..... اي اومال تتجوز عن حب وكلام فارغ .

اياد بصدمه ......انا همشي عشان الكلام مع الي زيك لا بيأخر ولابيأجل.

ومشا هو ومني 

اياد بهدوء...... تعالي نروح الكافيه الي في اخر الشارع ده نتكلم فيه .

بعد شويه وصلوا .

اياد بهدوء ...... احكيلي عن صقر ده وحياته وأسلوب وكده .

منى بهدوء مماثل ..... صقر بن عمي عنده 31سنه عمده في الصعيد ،قاطعها اياد بصدمه .... نعم صعيدي كمان .

مني بشهقه..... مالهم الصعيدين يحيليتها وخد بالك انا كمان صعيديه .

اياد بصدمه مضحكه....... نعم ،ماعلينا وبعدين.

مني بغضب .... اسكت ومش تقاطعني تاني ،صقر عمده في الصعيد ،ومتجوز بنت عمنا التالت .

اياد بصدمه ...... نععاااااام متجوز .

مني بتبص لناس ببتسامه بلهاء وبتقول بهدوء...... اقعد اقعد حرام عليك فرجت الناس علينا .

اياد قعد وقال بغضب ...... يعني اي متجوز .

مني ببرود ..... متجوز اي صعبه .

اياد بهدوء مصطنع ..... طب عايزك في خدمه ممكن تيجي معايا هناك .

مني بهدوء..... تمام انا اصلا كل يوم خميس من كل أسبوع بروح البلد بكره الصبح تكون لابس وجاهز وهعدي عليك في الفندق .

اياد ببتسامه وسيمه.... شكرا .

مني ببتسامه مماثله......بالعفو 

اياد بهدوء...... استني اوصلك .

مني بغضب ..... لا يبابا مش عشان قعدت معاك هتاخد عليا ولسا هتكمل الكلمه قاطعها اياد .

اياد بغييظ...... اي اي يشيخه حرام عليكي لسانك ده اي ي شبر ونص .

مني بنرفزه....... برده بيقول شبر ونص انا مش قصيره انا 160 سم انت الي عمود نور .

اياد بصدمه........ انا عمود نور انا 180سم بس ، وبعدين امشي امشي انا اصلا غلطان اني عايز اوصلك امشي 

ومشا وفي الصباح 

تسريع الاحداث .

اياد قام ولبس لبسه المكون من بنطلون جينز ازرق وتيشرت ابيض وكوتش ابيض وسرح شعره بطريقه خرافه وانيقه ورش من عطره وكان جذاب جدا .

عند منى نفس النظام ولبست دريس ابيض وكوتشي ازرق وسابت شعرها القصير فكانت خاطفه الأنفاس .


اياد نزل وقعد يشتم في مني عشان اتأخرت وقاعد يبص في الساعه كل شويه وبعدين سمع حد بينادي عليه .

مني بهدوء........اياد اياد 

اياد بإعجاب وبيصفر ...... مين المزه انتي تعرفيني 

مني بستحقار ..... في اي ياض متظبط انا مني انت فقدت الذاكرة ولا اي.

اياد بصدمه ...... نعم مني مين ،مني الظابط .

مني بتريقه..... ايوه مني الظابط .

اياد باستفزاز...... اي ده انت طلعتي زي البنات وقلعتي الكاب وبتلبسي فساتين كمان .


مني ببرود عكس الي جواها...... ايون عندك مانع ،ويالا عشان مش فاضيه لو خلصت تريقه 

اياد بهدوء..... يالا .


عند رووح صحت وخدت شاور وراحت عند صقر بتصحيه بهدوء........ صقر صقر حبيبي .

صقر بسرعه شدها واعتلاها وقال .... قولتي اي .

رووح بكسوف ..... صقر .

صقر بمشاكسه ..... لا الي بعدها .

رووح ساكته ، صقر بشيل شعرها الي على عينيها وحطه ورا اذنها وقال ....... قولي .

روووح بكسوف..... حبيبي .

صقر بعشق......احلي حبيبي دي ولا اي قولي كمان واحده .

رووح بغضب طفولي....... خلاص بقااا .

بلا ننزل عشان ماما زمانها مستنيانا .

صقر غمزلها وقال ..... حاضر يالا ،بس الليل طويل وغمز .

رووح خرجت بسرعه البرق ووشها احمر وصقر واقف يضحك عليها .

بعد شويه 

كلهم كانوا متجمعين على السفره وبياكلوا قاطعها صوت اياد وهو بيقول بحب شديد اخوي..... بسكوتي .

رووح اول ما شافته قالت العيون العسلي دي مش غريبه عليا واول ما قال بسكوتي طلع تجري عليه وحضنته جامد واياد لف بيها .

صقر بغضب جحيمي وغيره عميا...... روووووووووووح .


عند زين قاعد في السجن وبعدين قال بخبث للعسكري .... انت .

العسكري ..... نعم يبيه .

زين بخبث ...... معاك ورقه وقلم .

العسكري بقلق .... لي يبيه.

زين ببرود وغرور.....شيك نص مليون جنيه وتخرجني .

العسكري بخوف ..... لا يبيه دول لو عرفوا هتحبس معاك .

زين بمكر وخبث..... وهما هيعرفوا مين وهديك مليون جنيه .

العسكري بطمع ..... القلم والورقه اهم ،زين كتب له الشيك والعسكري خده وقال..... بص بليل خالص ههربك عشان العيون مفتحه الوقتي بليل هحط منوم العسكري الي معايا بليل

 زين هرب وكان معاه مسدس ،واتجه لقصر صقر وقال بشر ....... يا انا يا انت يصقر يقاتل يمقتول

Stop

اي رايكم في البارت.💙

توقعاتكم في الكومنتات.💜

نزلت بارت تاني اهو عشانكوا ريتش حلو بقاااا 🦋

البارت طويل اهو 🥺💗.

باااااااااااااااي هتوحشوني 😌❤️.

طفلتي الخائفه البارت 24


 طفلتي الخائفه


اسد بعصبيه ومسكها من دراعها و نزلها:اسمهاا ما يجيش علي لسانك دي واحده 

حور بمقاطعه :للدرجادي فارقه معاك اشبع بيها 

اسد بعصبيه: ماتغريش من دي دي واحده و*** 

حور:ايو اشتمها قدامي و من ورايا ..

اسد بعصبيه سابهاا:انا مش هتكلم كتير افهمي الي تفهميي 

حور و فجاء اتحولت من واحده متعصبه للعياط:بتخوني ليه هااا 

اسد بعصبيه: انا مش هتكلم تاني قولتلك مش بخونك و مش يوم مااخونك اخونك مع دي 

حور بتعيط ومستمره في العياط 

اسد بيحاول يبقا هادي مسك ايديها و حضنهاا :ينفع تهدي شويه و اثقي فيا صدقيني عمري ماهخونك 

حور بعياط و لسه بين احضانه:طب ليه كنت واقف معاها كده 

اسد:هي ملزقه شويه وانا هربيها 

حور بخوف: هتعمل ايه 

اسد:مافيش داعي عشان تخافي 

حور:انا مش خايفه 

اسد:واضح عليكي وبعدين بطلي الجو ده مش دي اللي هتغيري منها 

حور بنفعال :انا  غيرانه عليك مش منهاا...واستوعبت هي قالت ايه 

اسد:قولتي ايه 

حور:هاا لا وبتبعد وططلع من الاوضه 

اسد كان هيطير من الفرحه ان حس لو بجزء صغير اووي من حبهاا 

اسد في سره:وربنا هعيشك معايه احلا ايام حياتك بس شويه 

واتجه للسرير نام وشويه وحور دخلت 

حور بهدوء قربت عليه وفضلت مركزه في ملامحه وقد ايه ملامحه هاديه و رموشه حلو 

حور:حتي وانت نايم حلو نفسي ربنا يقبل داعواتي 

ونامت وبعد شويه اسد كان حضنها ذي كل يوم 

تاني يوم الصبح 

مالك بيحاول يتجانب تاليا عشان  قدامها مش قادر يسيطر علي نفسه 

مالك وتاليا نازله وشايفهاا:بشوفك ببقا نفسي ادخلك جواياا مش احضنك لا ادخل جوايا 

تاليا: صباح الخير 

مالك:مافيش رد 

تاليا بصتلو بقرف 

مالك:بتبصي كده ليه 

تاليا:كده ازاي يعني 

مالك:انا اللي بسالك 

تاليا: الصراحه نفسي امسكك بشوية جاز واولع فيك 

مالك في ثانيه سحبها من شعرها وقربها منو:انا قلت هتتعدل وتبقا محترمه 

تاليا بوجع:انا محترمه غصب عنك 

مالك:لا هتبقي لو لسانك ده اقطعهوالك 

تاليا بوجع :شعري

مالك:تحبي تبقي من غيرو شكلك بتحبي عشان طويل و بيقرب ايدو وبيشم ريحة شعرها 

تاليا: اه ..

مالك:اتعدلي 

تاليا:حاضر 

مالك سابها وتاليا لسه هتجري 

مالك:استني 

تاليا بعياط: نعم 

مالك: اقعدي 

تاليا قربت و قاعدة 

مالك: كلي 

تاليا بدات تقرب من الاكل و شعرهاا متبهدل و علي وشها بسبب مسكة مالك وبتعيط 

مالك وهو بيرجع شعرها ورا ودنها وبنبرة حنيه :اسمعي الكلام عشان مش عايز اعملك حاجه 

تاليا بعياط: هو..ا.انت ..لسه هتعمل حاجه 

مالك بنفس نبرة صوته:اه لسه وماسك نفسي بالعافيه

واحد من رجالته دخل وعيونه في الارض:احمد بيه هنعمل ايه معهاا 

مالك:روقتوهاولا لسه 

..:اه يا احمد بيه مافيهاش حته سليمه  

مالك: ماشي امشي انت 

تاليا بخوف بتبعد

مالك:في ايه 

تاليا بخوف:هاا والنبي ماتعمل فيا حاجه هسمع الكلام

مالك:اهديي في ايه 

تاليا بعياط: انا.

مالك بعصبيه: اسكتييي خالص 

تاليا بخوف سكتت 

مالك سابها وطلع 

عند حور 

اسد صحي ذي كل يوم نزل وهي نايمه 

حور صحيت وكانت زعلانه ان هو نزل وصليت فرضها ومسكة الفون 

رساله من الفون:غيري وانزلي عشان تروحي ل ليلي 

حور:حاضر 

ودخلة تغير هدومها 

ليلي:عامله ايه يا حبيبتي 

حور:الحمد لله يا ماما انتي عامله ايه وحشتني 

ليلي:وانتي يا حبيبت قلبي امال فين اسد 

حور:معلش اسد مشغول شويه 

ليلي :ماشي يا حبيبتي 

بعد شويه 

ليلي:حور 

حور:نعم يا ماما 

ليلي:مافيش حاجه في الطريق 

حور:يعني ايه 

ليلي:لسه مافيش بيبي في الطريق 

حور بكسوف:لا 

ليلي:ان شاء الله ربنا يراضيكو 

حور:.. 

وفات اسبوع وحور مش بتشوف اسد خالص بيرجع وهي نايمه وبينزل وهي نايمه و مش بتنزل الجامعه وبتحاول كل مره تقعد تستنا اسد بس بردو مش بتشوفه وتاليا بقيت تحاول تتجنب المشاكل خالص مع مالك خايفه ليعمل فيها حاجه و مايا ذي ماهي في المخزن واسد بشغول بحاجات كتير بيحاضرها ونفس الوقت بشغلو والتمرينات وطول الاسبوع حور بترن مافيش رد ممكن يرد عليها في رساله 

حور في ريكورد :اسد والنبي نفسي اشوفك او حتي اسمع صوتك والنبي يا اسد انت ليه بتعاملني كده عشان خاطري حتي ترد في الفون 

اسد سمع الرساله و كان مبسوط ان هو اخيرر سمع صوتهاا وزعلانه عشان باين في صوتها الزعل 

اسد لنفسه:هانت كلها بكره بكره بس 

حور في ريكورد تاني:طب رد عليا يا بابا انا عملتلك ايه طب طب قولي وانا هصالحك بس ماتسبنيش كده 

اسد سمع الريكور وكان هيموت ويكلمها بس قدر يسيطر علي نفسو

اسد في رساله مش ريكورد:انا مش هاجي النهارده وبعدين الكلام ده عشان مشغول 

حور بعياط بتكلم نفسها:طب انا عملتلك ايه عشان تتعامل معايه كده يا اسد انا بحبك اوي وانتي حتي مش طايق تشوفني او تسمع صوتي 

عند مالك 

مالك من وراها:راحه فين 

تاليا بخوف: هطلع الجاردن 

مالك: قلتيلي 

تاليا: لا 

مالك:طب ايه راي....

تاليا:انا اسفه صدقني خلاص هقولك 

مالك قرب عليها ومسكها من وسطهاا 

مالك وبيسحبها ل فوق:وبردو لابسه حجابك عشان الجاردن 

تاليا:...

مالك:جبتي منين الحجاب ده 

تاليا بخوف: ختو من وراا داده فاطمه 

مالك: طب عيب تسرقي كده تخشي النار 

تاليا: وحرام بردو افضل بشعري قدامك 

مالك وبيقربها اكتر وبيشم ريحتها:مش حرام 

تاليا بتحاول تبعد بس مش قادره ايد واحده من مالك مكتفهاا:ازاي يعني 

مالك وهو قدام الاوضه:بعدين والحجاب ده رجعي ل داده فاطمه 

تاليا: حاضر ودخلت 

وهو طلع للجناح بتاعه 

بعد شويه 

تاليا بتخبط علي الباب 

مالك :ادخل 

مالك:في ايه 

تاليا وعيونها بتكشف المكان  ومركزه في تفاصيلو 

مالك:تيتي 

تاليا: هااا 

مالك:ركزي في ايه 

تاليا بترجي :ينفع اطلب منك طلب

مالك: منغير مقدمات قولي 

تاليا: انا عايزه اكلم بنت عمتو 

مالك: لا 

تاليا: معلش عايزه اطمن عليها 

(وحور بردو هتموت عليها واسد سال وعرف ان هي مع مالك وقال ل حور ان هي كويسه بس معرفهاش حاجه اكتر من كده)

مالك: امشي يا تاليا 

ولسه هتخرج 

مالك:استني 

تاليا: نعم 

مالك :تعالي اِحلئلي داقني 

تاليا: نعم 

مالك بعصبيه طفيفه:سمعتي 

تاليا بخوف:اه 

واتجه للحمام وتاليا لسه مكانها 

مالك وهو في الحمام:تاليا 

تاليا من بعيد:نعم 

مالك:يلا 

تاليا قربت ببطئ اوي ووقفت علي الباب  

مالك شدهاا وشالها قاعدها جنب الحوض 

مالك:يلا 

تاليا بخوف وايديها بتتعرش وخايفه تقرب ايديها ومالك مقرب وشه عليها وبدات تقرب ايديها ومالك بيقرب راسه منها وهي بتبعد لحد مابقيت راسها في الحيطه ومالك جنبها بظبط 

مالك:ماتخفيش ورجع ل واضعه 


مالك بضحكه خبيثه:اطلعي 

تاليا اول ماسمعت كده جريت من قدامه ونزلت 

عند حور 

حور قاعده والوقت اتاخر وعلامات الحزن علي وشها 

اسد في رساله:نامي 

حور منغير ماترد عشان عارفه ان هو مش هيرد عليها نامت وبعد ساعتين اسد رجع البيت وقرب منها بكل هدوء و باسها من خدها بهدوء 

اسد:وربناا علي عيني بس بكره بس 

حور بتتحرك وفي ثانيه اسد دخل في مكان في الاوضه حور مش هتشوفه في  

حور بزعل:ليه كده يا اسد حضنك واحشني اوي 

اسد كان هاين عليه يخدها بين احضانه

https://www.facebook.com/groups/880458102679984/

جروب الفيسبوك للروايه❤

روايه عوضني صعيدي البارت18

 روح الصقر (عوضني صعيدي)



البارت 18.

اياد بصدمه ....... مين دي الظابط انتي ي شبر ونص ، وانا اقول الحكومه مالها تلاقيها منك قاطعته مني ........ انت ياااض اتكلم بادب احسن ليك بس محبسك بسبب التعدي على ظابط بالسب 


اياد ببرود ....... هاتيلي حد كبير اتكلم معاه مش بتكلم مع عيال انا .

مني بغضب ...... انت ياااض بتكلم مين كده انت اهطل . 


اياد بغضب شديد...... انا اهطل يروح امك 

قاطعته مني بصفعه على وشه وقالت 

...... لتاني مره بقولك متجيبش سيره امي .

اياد بغضب شديد......وانتي بتضربيني بالقلم المره الي فاتت عدتها بمزاجي المرادي وربنا مهرحمك ،وانا ممكن اضربك برده بس مش هنزل لمستواكي ، ولا مستواك والله ما انا عارف انت بنت ولا ولد ، وفين الرقه والهدوء يبنتي .

مني بصت ليه والدموع في عينها ،اياد زعل جامد من نفسه أنه كده جرحها ولسا هيتكلم قاطعته....... 

 لو خلصت كلام ممكن تقعد عشان اشوف شغلي .

اياد قعد وقال بهدوء ...... بصراحه انا كنت عايش في تركيا  

قاطعته مني بطفوله وفرحه...... كنت فين تركيا بجد تركيا يبختك.


اياد بصدمه ...... نعم ايوه تركيا .


مني بطفوله .....روحت لبوراك ولا اي هه قول قول .

اياد بصدمه على شكلها وتصرفاتها الطفوليه......... بوراك ايوه وبعدين قال بغضب مصطنع ......... اسمعي بقا للاخر ومش تقاطعيني .

مني بصت له بغيظ 

اياد بهدوء...... كان ليا صاحبه طفولتي وجارتي برده عايز اعرف هي فين .


مني بغباء..... طب ماتروح ليها البيت .


اياد بستهزاء ....... اووووو بجد انتي عبقريه بجد وبعدين قال بغضب انا قولت انك هتشليلي طب لو انا عارف بيتها هجيلك ليه ليييييه .

مني بضحكه بلهاء...... اه صح طب انت مش فاكر بيتها فين خالص .

اياد بهدوء مصطنع ...... لا .

مني بتفكير ..... اممم طب معاك رقم اي حد من عيلتها اياد بهدوء .......اه بس مبيردش عليا عشان كان فيه مشاكل بنا .

مني بهدوء...... خلاص محلوله GBSجيب رقمه.


اياد بهدوء ...... تمام الرقم اهو *******همشي انا لحد ما تعرفي المكان وتقوليلي عشان هحتاجك عشان في بينا مشاكل انا وأخوها تمام .

مني بهدوء..... تمام ومشا

عند رووح 

صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه راح لزين وضربه بالبوكس في وشه ونزل ضرب فيه ( خد علقه مخدهاش حرامي غسيل 😂😂).

قاطعه صوت الظابط وهو بيقول ....... خلاص يصقر بيه هيموت في ايدك خلاص ،واحنا هتعمل معاه الواجب وزياده وخد زين وقبل ما يخرج .

زين بخبث وبرود....... راجع ليكوا تاني وربنا ما هسيبك ليه يروح وبص لي صقر باستفزاز ، صقر لسا هيروح له رووح مسكت أيده وبصت ليه برجاء أنه مش يروح لزين .


صقر خد روح ومشا وركب عربيته وطول الطريق كان الصمت سيد المكان وراح القصر.

تسريع الاحداث وصلوا 

في الجناح روح بدموع وشهقات قربت من صقر الي كان قاعد وعلامات الحزن على وشه وأيده على وشه .

روووح بصوت أقرب للبكا ومبحوح...... ص.ق.ر

صقر فجاه مسكها جامد وقعدها على رجله وقالت بصوت مبحوح.... صقر مالك انت زعلان مني .

صقر بحنان وحزن...... لا مقدرش ،بس كل ما افتكر الحيوان ده بتعصب جامد وبقول لو كنت اتأخرت شويه كمان كان اي الي حصل كنت ممكن اموت نفسي فيها .

روووح بدموع مسكت وشه بين ايديها وقالت برقه...... بعيد الشر عليك أنشالله انا وانت لا وانفجرت في العياط


صقر بحنان اشتالها وراح عند السرير ونيمها وهي لسا في حضنه وقعد يهديها ويطمنها ويقول لها كلمات غزل تنسيها الي حصل لها .


وبعدين قال بخبث وحب..... رووح .

روووح بحب....... نعم .

صقر بخبث....... مش ناويه تديلي فرواله بقا .

رووح بكسوف شديد...... تؤ .

صقر قرب وشه ليها جامد وقال بمشاكسه .......متاكده 

رووح بتحرك راسها بمعني اه .

 

صقر بمشاكسه وابتسامه عابثه...... انا قفلت الفون خلاص مفيش هروب ورفع صباعه ومشاه على عيونها ووشها .

رووح عضت صباعه وطلعت تجري على الحمام وقفلت الباب وقالت بفرح....... احسن أحسن تستاهل ي قليل الادب.

صقر بغضب مصطنع ..... كده يرووح اصبري ،وبعدين قال مشاكسه...... خلاص انتي حره انا هروح لمها 

رووح بسرعه وتهور فتحت الباب وقالت....... والله ،خلاص خلاص مش تسبني .

صقر بسرعه مسكها من خصرها وقربها منه وقال .... دخلت عليكي يمزتي .

روح بصدمه ،قاطعهم صوت الباب وكانت مها ولابسه فستان او قطعه قماش بالأصح ،ووشها مليان مكياج وقالت بمياعه..... صقر حبيبي وبعدين قالت بصدمه ...... روح ،ازاي مش انتي رووحتي مع زين .

صقر ببرود ...... انا رجعتها ،وانتي كمان ارجعي عشان غلط المشي الكتير على الي في بطنك ،مها بصت عليهم بشر وغيظ ومشت .


صقر بهدوء قرب من رووح ومسك ايدها وقعدها قدامه على الكرسي وقال بحنان ...... فاكره الموضوع الي اتكلمنا فيه قبل ما تروحي عند الحيوان الي اسمه زين .

رووح بحزن ...... اه .

صقر مسك أيدها برقه وقال ...... كنت بتقولي مين الي قال ليكي متخلينيش اقرب منك .

رووح بطيبه وبراءه ...... مها .


صقر بغضب جحيمي وافتكر الكلام الي هي قالته على روح وجمع الاحداث ببعض وعرف انها عايزه تفرقهم عن بعض وقام بغضب وقال بصوت عالي جدا لدرجه كل الي في القصر سمعه .... مممههاااااااااااااا.

عند اياد 

قاعد بيشتغل على ال لاب توب قاطعه صوت فونه وهو بيرن .

باقي الرواية هنا كامله 👇👇 على البرنامج ده 👇👇👇

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.my.Stori.acdh

اياد بهدوء..... الو 

مني ...... اياد أنا عرفت العنوان انت تعالي بسرعه القسم .

اياد بفرحه ..... تمام تمام مسافه السكه وهكون عندك 

مني بهدوء..... تمام 


تسريع الاحداث.

اياد راح القسم وبعدين راح عند بيت روح 

عند فارس وعفاف كانوا قاعدين بيتفرجوا علىtv قاطعهم صوت الجرس .

لسا بيفتحوا 

عفاف بصدمه ...... منى .


اي رايكم في البارت 💜

توقعاتكم في الكومنتات 🦋

ريتش حلو بقاااا عشان انزل بالليل 🖤

باااااااااااااااي هتوحشوني 😌❤️.

روايه طفلتي الخائفه البارت 23


 طفلتي الخائفه

البارت 23

بقلم /شهد عبد السلام

حور بوجع:ايدي 

اسد:اخلصي 

حور:كنت جايه اطلب منك طلب 

اسد:قولي 

حور:انا عايزه اشتغل 

اسد: نعم 

حور:اشتغل 

اسد وبيحاول يكتم غضبه:فين ابراهيم 

حور:مشي 

اسد:مشي 

وسحبها و خرج بيها بكل هدوء وركبها العربيه وطول الطريق بيتجانب انو يبص في عيونها 

اسد وهو بيقفل الباب:اه كنتي عايزه ايه 

حور بخوف:عايزه اشتغل 

اسد:اممم وبعدين

حور:بس 

اسد وبيقرب منها:اسمعي 

حور بخوف وبتبعد:نعم 

اسد: مين اللي قالك علي موضوع الشغل ده 

حور:انا ...

اسد بعصبيه: مش عايز كدب و يئما  انتي عارفه ممكن اعملك ايه 

حور:الدكتور في الجامعه 

اسد بعصبيه :وانتي مالك ومال ام الدكتور 

حور بخوف:هو قالي 

اسد مسكها من شعرها :حور اعتبريه تحذير تعتبريه تهديد انا الي يقرب منك هموته فاهمه 

حور:اه 

اسد وبيشد بسيط علي شعرهاا: فاهمه 

حور:اه فاهمه 

اسد:علي اوضتك وسابها 

حور جريت علي الاوضه

حور بعياط:انا زهقت بقا يارب وفتحت صورة مامتها:انتي ليه مش خاتيني معاكي انا تعبانه اوي حتي اسد يا ماما اتغير اويي 

اسد منغير مايسمع هي كانت بتقول ايه:كلي 

حور:مش جعانه 

اسد مسكها من دراعها:كلي يا حور 

حور بعياط: ح..حا.ضر 

اسد:تخلصي وتشوفي تمرينك 

حور:حاضر 

اسد:هتنزلي الجامعه تدخلي وتخرجي منها منغير ولا كلمه مع حد 

حور:حاضر 

اسد:وربنا يا حور لو عرفت انك كلمتي حد هعمل فيكي حاجه هموت واعملها 

حور:بكلم صبا 

اسد:مين صبا 

حور:صحبتي

اسد:مافيش كلام مع حد وابعتي رقمها 

حور بغيره: ليه 

اسد:كلي 

حور كلت واسد في اوضة الرياضه بيلعب 

اسد :عايزه ايه 

حور وعنيها في الارض: مش انت قولتلي ..

اسد:خلاص ومشي بخطوات قريبه منها جدا وخد المنشافه من وراها  وطلع 

حور يعني غلطان وبيعاملني وحش

اسد:لسانككك 

حور بخوف:هاا

مالك دخل عليها الاوضه:عامله ايه 

تاليا بتعب: كويسه 

مالك:ياريت تاكلي عشان التعب ظاهر عليكي 

تاليا:حاضر

مالك في سره:غريبه اووي دي بتسمع الكلام وبترد حلو هتتلاقيها سخنه 

مالك قرب عليهاا: شاطره عايزك كده دايما 

تاليا:هبقا كده عشان تعبت اوي 

مالك: ياريت وماتخفيش مش هعملك حاجه 

تاليا :...

مالك:داده فاطمه هطلعلك الاكل

ونزل 

مالك:حلوه اوي وانتي هاديه انتي حلوه فكل حالة بس الهدوء حلو اوي عليكي 

ونزل 

مالك :داده الاكل ل تاليا و ياريت ططلعلها اكل صحي 

داده فاطمه:حاضر يا مالك بيه 

عند حور خلصت و داخله الاوضه 

حور دخلت منغير كلام 

اسد:عايزه ايه 

حور:عايزه اخد شاور 

اسد:ادخلي و طريقتك تتعدل بدل..

حور:ماشي 

اسد سبها دخلت و هو غير هدومه ونزل 

حور  :هو فين اسد بردو بردو نزلت 

بعد وقت

حور في الفون 

حور:عامله ايه يا ماما 

ليلي :الحمد لله يا حبيبتي انتي عامله ايه واحشتني انتي واسد بقا كده يا حور لو انا مش رنيت انتي كمان مش بترني عليا 

حور:حقك عليا يا ماما وانتي وربنا وحشتني اكتر 

ليلي:تعالي انتي واسد واقعدو معايه النهارده 

حور بزعل:خليها وقت تاني

ليلي:ماشي بكره هستناكي انتي واسد 

حور:حاضر يا ماما 

وقفلو 

اسد جيه مره واحده وشافه وهي بتقفل الفون 

وتجاهلهاا 

حور:مش هتسال انا كنت بكلم مين 

اسد:مش عايز اعرف وهو هيموت ويعرف هي بتكلم مين 

حور: ماما ليلي قالتلي تعالو بكره 

اسد:مش هنروح في حته 

حور:ليه يا اسد كده 

اسد:هو كده يا حور ونامي الوقت اتاخر 

حور بخوف قربت عليه ببطئ :مال دراعك 

(كان اسد بيكلمها و بيقلع قميصه)

اسد:معرفش 

حور:طب ثانيه عش...

اسد بعصبيه: نامي يا حور وان شاء الله اموت حتي 

حور بعياط: بعد الشر عليك 

اسد:اهدي ونامي 

حور ومستمره في العياط :دراعك ازرق اوي انت اتخبط في 

اسد في عاقله:حتي وانا قاسي معاك ومخوفك و مخليكي تعيطي حنينه وخايفه علياا 

اسد قرب منها:مافيش حاجه اهدي دراعي يومين او تلاته وهيبقا كويس 

حور: طب ينفع احطلك عليه اي حاجه عشان الورم ده يروح

اسد بنفاذ صبر ومش عايز يزعلها اكتر من كده:حاضر 

حور جريت جبتو 

حور :اقعد وحركته وقاعدته علي طرف السرير و قربت عليه وبدات تحطلو المرهم برقه و صوابعها خفيفه 

واسد سرحان في لمساتها الرقيقه 

حور:انا اسفه اوي وجعتك 

اسد :ها قلتي ايه 

حور:اسفه عشان ايدي تقيله 

اسد في سره:ياريت الدنيا كلها في تقل ايديكي يا حوري 

اسد وخد نفس عميق جنب شعرهاا 

اسد برومانسيه:ريحتك تجنن 

حور بكسوف:شكرا

اسد:بكره هتروحي عند ليلي 

حور:ماما قالتي انتي واسد 

اسد:لا روحي انتي عندي شغل بكره كتير 

حور بخوف:ينفع اقولك حاجه 

اسد:قولي 

حور:انت بتروح فين الصبح بدري كده 

اسد بعدم فهم:بروح فين 

حور:اصل السكرتاريه قالتي انك بتروح الشغل الساعه 3

اسد:ببقا مشغول بحاجات تانيه 

حور:مايا؟

اسد بعصبيه مسكها من دراعهاا  ونزلها :....

روايه صعيدي علمني الأدب البارت 30

 #صعيدي_علمني_الأدب😂 

#البارت_الثلاثين 



ابتسم النمر وافتكرها وغمض عينه و صوت طلقه رصاص طلعت ..


اااااااه...


بيفتح عينيه بيلاقي روح بتحاول تشد المسدس منها ونجحت...


ساميه جابت الفاظه بسرعه وضربتها علي دماغها


يونس جري عليها ...


روح داخت ووقعت علي الأرض مغمي عليها..


يونس: روووووح ...رووووووح


يونس قام وقف ومسك المسدس ووجهه علي ساميه بغضب وعصبيه تحرق الأخضر واليابس 


ساميه ببرود: هاتقتل أمگ يا ابن بطني


يونس: انتي ماتستاهليش تبقي أم انتي ماتستاهليش تعيشي ..


نزل المسدس ...


بيشوف يونس مصدر الصوت...


يونس: انت مين؟!


ساميه: دا ابني حسام خطيب روح السابق


يونس: ياولاد الك**** دا انتم رباطيه بقا..


حسام وجه المسدس علي يونس ...


يونس: أظنك كده مبسوطه انا بجد بحتقرك ..


بصتله ساميه ببرود : حسام نضف الحته دي وتاوي البت دي


يونس بغضب: انتي ايه مابتحسيش ايه البرود ده ايه السواد ده البنت بتموت قدامك ذنبها ايه ؟!


بيقرب حسام عليها يونس ضربه طلقه في رجله مسك رجله بألم...


وقرب منه بسرعه وأخد المسدس ...


ساميه جريت عليه بخوف: انت كويس ..اهدي بس 


بص ليها يونس نظره خاليه من المعاني ..


وقرب علي روح وهوا موجه المسدس ناحيه ساميه وحسام ...


وشالها وخرج من البيت ...


يونس حارل يفوق فيها بس مافيش فايده


ركبها العربيه وهيا علي رجليه رش علي وشها ميه ومافيش فايده ومش بتفوق.


وبدأ يسوق وهوا قلبه موجوع...


ساق بأعلي سرعه ...


يونس: روح ..انا عارف انك حاسه بيا صح ..ارجوكي اوعي تسبيني انا هادمر من غيرك مش هاقدر صدقيني ...


ولأول مره بتنزل دموع النمر .


بتبقي اكبر مراحل المعناه اكبر مراحل الوجع والقهر اللي بتخلي دموع الراجل تنزل اللي بتخليه مايقدرش يتحكم فيها ...بقلم حنين عادل


وصل بسرعه ووقف قدام مستشفي


نزل بسرعه وشالها ...حتي انه ساب باب العربيه مفتوح


دخل بيجري مع ان اعصابه سايبه وحاسس انه مش قادر يمشي ...


يونس: دكتور...دكتووووور بسرعه ..


بتجري عليه كذا ممرضه ودكتور..


بيمشي يونس معاهم وبيدخلها اوضه شاوروا عليها


الدكتور: ايه اللي حصل


يونس : ح.حد ضربها علي دماغها بفاظه


الدكتور: طب استني بره بعد ازنك ..


طلع يونس وفضل رايح جاي قدام الأوضه ..


تليفونه رن ...


مسك دموعه اللي نزلت غصب عنه اللي بيحاول يخبيها لأنه في مجتمعنا عيب ان الراجل يعيط او يظهر دموعه.


بيشوف اسم عمي علي التليفون..


يونس بتفكير: اعمل ايه دلوقتي اقوله ولا لأ ..


بيفتح يونس عليه ...


يونس حاول يبين صوته طبيعي : ايوه يا عمي


بدر: روح يا يونس ...هيا فين مش باينه كنت مفكرها مع خالد وحالد بيقول ماشافهاش ودورت عليها في البيت كله وتليفونها هنا ..


يونس ساكت ..


بدر: يا يونس ..سامعني..


يونس: روح ..روح معايا يا عمي 


بدر : ومعاك ليه وازاي ما تقولوليش وتاخدها معاك ليه انتوا فين .


يونس: في المستشفي


بدر : بنتي مالها بنتي جري ليها حاجه 


يونس: جرح بسيط يا عمي ان شاء الله 


بدر: انتوا فين بسرعه 


يونس: احنا في القاهره يا عمي في مستشفي ******


بدر: انا جاي 


يونس: بس يا عمي ..


قفل بدر التليفون ...


يونس قعد وحط وايده علي وشه ...


يونس: انا اسف ماقدرتش احميكي صدقيني لو كنت اعرف انك موجوده ماكنتش جيت ولا عرضتك للخطر ماسيبتهاش تموتني ليه ...

.........................

في البيت الكبير...


بدر نازل بسرعه ...


شاكر: في ايه يا بدر ورايح علي فين 


بدر: روح يا خوي 


شاكر: مالها ..


بدر: في المستشفي ..ولدك بيقولي انه جرح بسيط بس انا مش مطمن قلبي مقبوض..


شاكر : طيب انا جاي معاك 


بدر: يلا...


تليفون شاكر بيرن ...


بيقف بدر وشاكر..


شاكر بيرد: الوو


ساميه: اذيك يا شاكر اكيد لسه زي ما انت حقير


شاكر: ساميه 


ساميه: لسه فاكر صوتي ...كويس ...ابنك جالي النهارده وكنت هاموته لولا روح ادخلت في اللحظه الأخيره بس شكلها هيا اللي هتموت بس انا مستفاده في الحالتين عارف بونس ابنك بيحبها قد ايه كده هايبقي كانه ميت وهوا عايش..


شاكر بغضب: هاجتلك يا زباله هاجتلك ...


بيرزع التليفون في الارض.  


بدر : مين دي


شاكر بعصبيه: ساميه...بعد كل السنين دي فكرت ان احنا خلصنا من اذاها


بدر بتوتر: يبقي هيا اكيد سبب اللي حصل لروح يبقي مش جرح بسيط زي ما يونس خبرني..


شاكر: ربنا يسترها ..جيب العواقب سليمه يا رب


طلع بدر وشاكر وركبوا العربيه ...


بدر ساق العربيه بسرعه ..


بدر: اكيد عايزة تنتقم مني في بنتي بعد ماجتلي وطردتها


شاكر : جاتلك فين..


بدر: جاتلي القاهره بعد ما هربت وحاولت .......


شاكر: ولسه جاي تخبرني دلوك


بدر: انا حاولت معاها حاولت اقنعها ترجع وكده بس هيا تجاوزت معايا الحدود عشان كده طردتها صدقني هيا مش طبيعيه 


شاكر: الوساخه مافيهاش عاقل ومجنون الوساخه دي ماتطلعش من حد مجنون يا خوي 

..........................

في المستشفي 


كريمه: ورحمه ابويا لأندمك علي القلم ده يا ولد نعيمه


كرم ضربها قلم تاني...


كرم بعصبيه: اما تيجي تكلمي خطيبك اللي هايبقي جوزك تحترميه غصب عنك لأما هاتشوفي مني اللي مش هايعجبك ..


مسكت الكوبايه وقبل مايكمل كلامه كبتها في وشه ...


مسح وشه بعصبيه وقرب منها ..


كسرت الكوبايه وقامت ..مسكت حته حادة منها وحطتها علي رقبته ...


اجي يتحرك ...غرزت حته منها ...نزلت دم ..


كرم: بتعملي ايه يا مجنونه هاتموتيني


كريمه: بتضربني..هاموتك ..


صفاء: استهدي بالله ..


كرم: اه هديها والنبي


صفاء: هاتضيعي نفسك عشان حته واد مايسواش ..


كريمه زقته قدامها..


كريمه: اتحرك..


فضل ماشي لحد ما طلعته بره الباب وزقته بالازازه اللي في رقبته..


وقع علي الأرض وشدها وهوا بيتوجع..


كريمه: مش انا يا كرمله اللي اتضرب صدقني لو حاولت تتخطي حدودك معايا هاجتلك من غير مايرمشلي جفن اوعي تفتكر اني ضعيفه او منكسره انا عشر رجاله في بعض ..


كرم: انا مارضيتش اعملك حاجه عشان انتي ست و.....


قبل ما يكمل كلامه رزعت الباب في وشه..


قام من علي الأرض ونضف هدومه ..


كرم : اااه يابنت المجنونه يخربيتك اهئ اهئ دي كانت هاتموتني كل ده عشان قلمين ..

.............................

وصل شاكر وبدر قدام المستشفي.   


نزلوا من العربيه ودخلوا المستشفي.  


بدر راح للإستقبال: روح ..روح بدر النمر فين


..في اوضه 7


مشي بدر وراح عند الاوضه ...


يونس كان رايح جاي ...


الدكتور طلع وقت وصول بدر وشاكر..


يونس : طمني يادكتور...


الدكتور: نزيف داخلي في الدماغ وارتجاج في المخ ادعولها


الممرضه مطلعه روح علي الترولي قرب بدر منها وحاول يفوق فيها وهوا منهار..


يونس: هوا ..هوا انتوا اخدينها فين


الدكتور: العنايه المركزه ادعولها ماتدخلش في غيبوبه 24 ساعه لو مافقتش هاتدخل في غيبوبه


بدر: انت بتقول ايه قول انها كويسه ...


الدكتور: ادعيلها ياحاج 


خدت روح معاها وبدر ويونس وشاكر وراها


يونس كان مغيب وكأنه في دنيا تانيه 


خايف موجوع مجروح متوتر قلقان مصدوم حاسس بكل ده في وقت واحد .


وقف قدام الأوضه يبص من الإزاز لقاها تحت الأجهزه ...


طلع بره المستشفي فضل ماشي بالعربيه لحد ما وقف في حته فاضيه ..


صرخ بأعلي صوته : ااااااااااااه ...اااااااااااااه


يونس: ياااااااارب مش بعد ما أحبها تروح مني عمري ما اعترضت علي قضائك بس أنا عشمان في رحمتك 

...........................

بدر : انت بتقول ايه يا دكتور


الدكتور: دي محاوله قتل ولارم نفتح محضر انا بلغت الشرطه


شاكر: حاضر يادكتور ولدي اللي كان معاها لما يعاود ...

..........................


بيركب عربيته وبيمشي من المكان ...


حاول يطلع شويه من طاقته المكبوته من احاسيسه اللي مش عارف يحكيها لحد او يشاركها مع حد ...


وصل المستشفي ودخل ...


راح عند اوضه روح ...


بدر وشاكر والظابط مستنينه


يونس شافه ...


الظابط : ايه اللي حصل بلغنا ان اللي حصل لروح بدر النمر محاوله قتل..


يونس: ايوه..


الظابط: مين اللي حاول يقتلها..


يونس: ممكن ادخل اشوفها بس دقيقه وهاخرج احكيلك كل حاجه...


الظابط: تمام مستنيك


يونس كان رايح يدخل


الممرضه: يا أستاذ ..يا أستاذ ..


يونس: ارجوكي خمس دقايق ما تمنعنيش


الممرضه: ماينفعش


يونس: ارجوكي...


الممرضه: طيب ..بس مش هاينفع تدخل كده تعالي معايا


راح يونس معاها ولبس لبس معقم ودخل ل.روح


قعد علي الكرسي جمبها...


نايمه علي السرير علي وشها قناع الأوكسجين وحواليها صوت الأجهزة ...


يونس: روح ...انتي عارفه اني بحبك ...مش عارف انك سامعاني ولا لأ ..بس اكيد حاسه بيا وسامعاني ..مش هاقدر اعيش من غيرك انا بعشقك دلوقتي القرار في ايدك .لو مافوقتيش او جرالك حاجه انا هاضيع..عشان كده هاخلي الأحداث سريعه انا السبب في اللي انتي فيه عشان كده انا هاسلم نفسي ..


قرب منها وكأنه بيشم ريحه شعرها وبيشوفها للمرة الأخيرة..


يونس: هاتوحشيني..ياروح النمر ..النمر من غيرك ميت مش عايش اشوف وشك بخير..


مشي خطوتين وبعدين رجع حضنها وخرج...


غير اللبس وطلع للظابط...


يونس: انا جاهز


الظابط: مين اللي حاول يقتلها


يونس بتنهيدة : أنا ..


الظابط بصله باستغراب ..


شاكر بصدمه: وه عاتقول ايه كداب يا حضرة الظابط ماتصدقهوش


بدر: انت بتقول ايه يا يونس


يونس: انا اللي قتلتها ياحضرة الظابط


شاكر: ياولدي ما تموتنيش بقهرتي عليك ان ماكانش عشانك عشاني......يتبع


ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل😎


اكيد توقعتوا ان بدر او شاكر او روح هاينقذوا يونس .....

واكيد مستنيين ان روح تفقد الذاكرة مع انه من الشائع بعد النزيف الداخلي ان يحصل فقد ذاكرة بس بقت فكرة مهروسه عشان كده ماعملتهاش...


تفتكروا يونس اللي عمله ده صح ممكن نحب حد للدرجه دي ...


توقعاتكم للي جاي ....


بالنسبه للجزء الجديد هايبقي بعد بكرة ....


لأمي...ادعولها ...الحته دي جزء من قصيدة كنت كاتباهالها في عيد الأم اللي فاات ...

باقي الرواية هنا كامله 👇👇 على البرنامج ده 👇👇👇

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.my.Stori.acdh

ضهري وعمري ماحد يحبني قدك 

حبك ياما دا بيجري في دمي

طب والله ماحد يحبك قدي

قلبي يقولي دا ايه حبها دا انا ماقدرش عليه

عمرك شايله الهم ياعمري ولا بتكلي ولا بتملي

نفسي ابقي احسن واحده نفسك اني ابقي سعيده

اعرفي اني في قربك أسعد واحده وانا من غيرك هابقي 

تعيسه هابقي وحيده

قربك راحه تخلي الواحد ينسي همومه 

بلسم كده يتحط علي الجرح يطيب

تعبانه زعلانه مجروحه فين امي دي امي اجدعها طبيب 


#صعيدي_علمني_الأدب😂 

#بقلم_حنين_عادل 

#كاتبه_الجيل 😎

روايه عوضني صعيدي البارت 17

 روح الصقر (عوضني صعيدي)

البارت 17



عند رووح بعد فتره وصلت لكمبوند جميل وراقي ،بس كانت حزينه وبتبكي بانهيار.

قاطعها صوت زين ببرود وهوس ...... اي رايك ي روحي في بيتك الجديد اي حاجه مش عجباكي شاوري بس وانا هغيرها عشانك يروح قلبي .

رووح بصت بشمأزاز ليه ومردتش .


بعد ثواني نزلوا قدام فيلا راقيه جدا بس رووح مهتمتش  

زين راح مسك ايديها ،حاولت كتير تسحب أيدها بس ماسك ايديها جامد وتنهدت بيأس وفضلت البكاء .

زين بغضب شديد وهوس...... بتعيطي ليبييه عشانه .

روووح بصت ليه بزعر وانكماش .

زين اطلعي يعروسه وانا جاي وراكي ونده على الخدامه تدلها على الغرفه رووح بصدمه وهتموت من الخوف ومردتش عليه وطلعت جري مع الخدامه .


زين بخبث ...... جه اليوم الي نفسي فيه تيك توك تيك توك 

وطلع ورا رووح لاقاها قاعده على السرير ودافنه راسها بين رجليها وبتترعش 

زين بصوت عالي نسبيا...... اي يعروسه مالك خايفه من ايه ده انا حنين خالص وطيب .

رووح بصت ليه بكره وخوف شديد ،زين بيقرب منها راحت مسكت السكينه الي في الفواكه جنبها وحطيتها على شراينها وقالت بتهديد ....... وربنا يزين لو قربت مني لقتل نفسي .

زين بخوف شديد....... خلاص خلاص هبعد بس سيبي السكينه .

رووح بصريخ ........ اخرج اااااخرررج بره الاااااااول .

زين خرج وروح جريت على الباب وقفلته وراح قعدت على الأرض بتعيط وقالت ...... أن شاء الله خير وربنا معايا وصقر مش هيسبني انا متاكده .


عند صقر ،قاعد بيكلم المحامي بتاعه وقال بصوت غاضب جحيمي ...... يعني اي سليم بقولك مزور افحصه كويس ،وربنا ي ابراهيم لو مركزتش كويس هطردك ولا هخلي اي حد يشغلك عنده اخلص ،قاطعه اتصال من زين .


صقر بغضب....... بالليل تكون عارف السبب احسن لك وقفل السكه ورد على زين .

زين باستفزاز ........ صقر واحشني جدا، عامل اي قاطعه صقر بغضب جحيمي........ وربنا يزين مهرحمك .

زين ببرود ....... لي بس يبن عمي ،بس اقولك على حاجه حقك رووح بطل وتستاهل كفايه عيونها الي زي القطط دي ولا شعرها ولالسا هيكمل .

صقر بغضب جحيمي وغيره عميا........ وربنا مهرحمك يبن ******* اصبر بس والله لو عرفت انك قربت ليها لموتك يبن *****وقفل السكه في وشه .


رايح جاي في المكتب بيشد في شعره من شده غضبه وقال بصوت جحيمي وعروقه بارزه....وربنا مهرحمك يزين ****وربنا لهدفنك وشد جاكيت البدله وخرج .


عند رووح قامت خدت شاور ولبست بجامه سوده ستان بكم وسابت شعرها ومسك الفون واتصلت على صقر .


صقر مكنش فاضي كان بيصب غضبه في الجيم وقاعد يضرب بوكس جامد لدرجه أيده نزفت ،راح مسك فوزه ورد وقال مين .

روووح ضربات قلبها سريعه ومش بترد .

صقر بعشق وخوف وحس أنها رووح...... رووح روووح حبيبيتي ردي عليها .

روووح بعياط......... ص.ق.ر

صقر بصوت عاشق ولهان......... رووح حبيبتي مالك ،عملك حاجه الزفت ده .

روووح حكت الي حصل


صقر بسعاده من تصرفها وقال بعشق وفخر ..... برافو ي روحي ،متفتحيش الباب خالص وانا والله هعمل كل الي عليا وفي اسرع وقف هتكوني معايا .


صقر بهدوء عكس الي جواه....... رووح في سؤال ضروري ،هو زين كان مضاكي على حاجه زمان.

رووح بنفي .... لا .

صقر سكت لبرهه وقال بثقه ..... طب وفارس ولا عفاف .

رووح بطيبه...... فارس لا عمره ما يعمل كده وكمان انا فاكره كويس أنه مش مضاني على حاجه ،وكمان عفاف مش فاكره .


صقر بإحباط وحزن ..... فكري يروح كويس ده اخر طريق ممكن يرجعنا لبعض .

روووح بحزن .... والله 

وبعدين قالت بفرحه صقر صقر .

صقر بهدوء .... اي .

رووح بطيبه...... اه عفاف كانت مضتني على حاجه على تنازل عن أراضي ماما وضربتني جامد لحد ما وقعت وقالت ليا امضي على ورقه فاضيه بعديها بيوم عشان كانت هتجيبلي عروسه وشوكولاته كتير .


صقر بغضب شديد....... انت غبيه صح انتي مصدقه ومقتنعه كمان بلي بتقوليه .

رووح بحزن شديد...... كنت صغيره عندي 13سنه .

صقر بغضب من نفسه وتسرعه....... انا اسف ي روحي ،انا اتسرعت مكنش فيه داعي اني ازعق .

رووح بطيبه وحب........ لا عادي انا مش زعلانه .

صقر بهدوء وعشق ..... مع السلامه يروحي انا نازل للمحامي جه تحت وان شاء الله باليل بالكتير هجيب البوليس وجاي عشان اخدك بس اهم حاجه اقفلي الباب على نفسك ولو حصل ايه مش تفتحي مع السلامه .


صقر نزل تحت للمحامي ،قعد ببرود 


المحامي بهدوء..... صقر بيه طلع كلامك صح والتوقيع بس منقول بس مش كل الناس الي هتعرف كده عشان الي عرف كده واحد صاحبي من المخابرات ،صقر بغضب ..... اي هتحكي قصه حياتك ليا خلص ،اهم حاجه تروح النيابه وتقدم الورق وكل الدلائل على زين وانا هسبقك عند زين بس متتأخرش


Basmala badwy

عند زين كان في مكتبه ،قاطعته الخدامه بخبث ..... زين بيه في حاجه حصلت فوق وانا بنضف البلكونه 


زين ببرود ...... اي 

الخدامه...... وانا بنضف البلكونه فوق لقيت رووح هانم بتتكلم في التليفون وعشان البلكونه الي بنضفها قريبه من بلكونتها قدرت اسمعها وحكت الحوار الي حصل بين صقر ورووح .

زين اتعصب جامد وراح اتجاه غرفته .

تسريع الاحداث ،صقر طلع غير وساق باقصى سرعه لڤيله زين 


عند روح كانت بتصلي ولسا هتقلع الاسدال ،فجاه زين دخل بسرعه وكسر الباب ،وعلى وشه غضب الدنيا والآخرة وقال بصوت غاضب ...... بقا ي **-***بتسغفليني وتتصلي بصقر فاكره أنه ممكن ياخدك مني تبقى بتحلمي يروح وراح عند روووح وبيفك في ازرار قميصه .

روووح برعب ..... ااانت هتتتعمل اي .

زين بخبث....... الي مفروض كنت اعمله من زمان 

وراح عندها ومسكها من شعرها ورماه على السرير قاطعه صوت صقر الغاضب وبصوت جحيمي ..... زززززززززززين  

روووح ضربته في بطنه وراحت عند صقر واستخبت ورا ضهره .


زين بخبث وغضب ووووووو


عند اياد( اياد فاكرينه صاحب رووح من الطفوله الي اتكلمت عنه في البارتات الي فاتت عنده 25سنه طويل وجسد رياضي مرح للغاية وطيب جدا ولكن عند الغضب يتحول رجع من تركيا عشان يدور على رووح) .


كانت قاعد في فندق وبيتكلم في الفون ..... حاضر يماما والله بدور عليها وهاخد شاور هنزل ادور عليها ولو وصلت اني اروح للنيابه يساعدوني ،حاضر ياأمي ،مع السلامه .

راح اخد شاور ولبس لبس كاجول بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود وكوتش ابيض وسرح شعره بطريقه شبابيه ملفته ورش من عطره الجذاب فكان وسيم للغايه .

ونزل قعد يدور لحد ما راح في الاخر لقسم الشرطه .

ودخل وقال العسكري أنه عاوز يكلم الظابط ضروري وثواني وكان في الداخل .

راح قعد على الكرسي ،قال حضرتك ولسا هيكمل قاطعته صوت منى الغاضب ...... بقا ليك عين يحيوان تيجي ليا ده انت جبح ولسا هتكمل الجمله قاطعها اياد بصوت عالي..... انتي ايه الي جابك هنا يبت انتي 

منى بشر ...... بنت أما تبتك انا الضابط: مني الاسيوطي يحيوان 

اياد بصدمه .....وووووووو


اي رايكم في البارت🦋.

 ياترا اي الي هيحصل ،عايزه توقعاتكم في الكومنتات🙈.

البارت طويل اهو ،ومش رديت ازعلكوا ونزلت واحد كمان عشان بحبكوا 💃😘 

ريتش حلو بقا 😹

باااااااااااااااي هتوحشوني 😌❤️.

روايه عوضني صعيدي البارت 16

 روح الصقر ( عوضني صعيدي)



البارت 16

زين ببرود وبيمسح الدم من على بقه (فمه) وقال بصوت مستفز 

جااااي اخد مراتي ورمى الورقه في وش صقر 

صقر خادها وثواني وتحول لوحش بكل ما تعنيه الكلمة عينه بطلع شرار من عينيه وراح ليه وهجم على رقبته كل ده وزين واقف و على وشه ابتسامه شماته واستفزاز وقام زقه وقال ...... خلصت يالا نديلي مراتي بهدوء ومن غير شوشره .

صقر بغضب جحيمي....... على جثتي يبن ***** .

زين ببرود .......انا كنت عارف عشان كده جهزت نفسي وجبت المحامي معايا ووجهه كلامه للمحامي وقال...... قوله حضرتك الخطف عليه كام سنه .

المحامي بخوف من صقر بس قال بهدوء...... من 5سنين وانت طالع .

زين ببرود وغرور...... شوفت يعني يعني انت الي هتتضر مش انا ،ف بهدوء نادي على مراتي وبعدين قال بخبث ولا اقولك هطلع ليها فو مكملش الجمله قاطعهه لكمه من صقر وقال ..... فكر بس تفكير انك تيجي چنبمها وانا وچسما بالله العلي العظيم هچتلك يزين .

زين هو الآخر قال بلهجه الصعيديه....... وانا يعمده مفخفش من حاچه ولا اقولك يولد عمي .

صقر بهدوء عكس الي جواه قال ...... الورق ده مزور .

زين ببرود......... لا مش مزور .

وبعدين أضاف بثقه ...... انا طالع اجيب مرتي 

طلع وصقر وراه جري 

صقر بصوت عالي جدا......... اقف ي زين بجولك بدل ما اطخك عيارين احسن لك ، زين مردش عليه وراه الجناح ولاقا روح قاعده وبتسرح شعرها الطويل ،وبعدين قالت ...... صقر تعالى سرحلي شعري واعملهولي ضفيره زي المره الي فاتت.

زين بخبث ....... مينفعش زين .

رووح اتخضت جامد ومش عارفه تلف تشوف مين رقبتها ولا رجليها قادرين يتحركوا من الصدمه .


صقر دخل بسرعه وقال بصوت غاضب ......... ززززززييين انت الي جنيت على رووحك انا حزرتك وراح رفع المسدس في وشه.

رووح شدت جاكيت البجامه ولبسته وراحت عند صقر بسرعه وقفت ورا ضهره وقالت برجاء ..... والنبي يصقر سيب المسدس عشان خاطري عندك .


زين باستفزاز ....... متخافيش ي روحي جوزك مابيخافش من حاچه واصل .


روووح بتبص عليه بصدمه وخوف شديد......... وقالت ج .و.ز.ي م.ي.ن.


زين ببرود....... انا بروحي .

في الوقت ده صقر رفع المسدس في وشه وضربه بيه في دراعه.

روووح اتخضت جامد من الدم وقال بصوت مهزوز والبكا مؤثر عليه ........ ص.ق. ر. 

زين ببرود بيحط أيده على دراعه و قال ....... ده آخرك ياولد عمي 

صقر ببرود اكبر ......... لا لسا بس مفاضيش للعب العيال ده واصل .

زين ضحك باستفزاز 

....... وقال هههههه ولا انا فاضي بس كل يهون عشان روح قلبي .

صقر ضربه في أيده المتصوبه .

زين ببرود عكس الألم الي حس بيه وقام شد روووح وقال يالا بينا يروحي .

صقر ضربه تاني وقال ايدك *****متمدهاش عليها يبن ******.

زين بغضب شديد....... انا ساكت ليك من الصبح بس انت الي جبته لنفسك وخرج .


روووح اول ما خرج حضنت صقر جامد وعيطت ،صقر اشتالها وهي تشبتت بيه اكتر وقال بدموع وشهقات ....... ص.ق.ر. شهقه ،م.ش تسبني ليه ارجوك.

صقر بحنان قعدها على رجله...... وقال هش هش يروحي متخافيش طول ما انا معاكي وفيا النفس .

ودفع وشه في تخاويف عنقها يستنشق اكبر قدر ممكن من عبيرها الاخد الذي قد ادمنه ،وقعد يهديها ويطمنها ويقول لها كلمات غزل تنسيها الذي مرت بن في صغيره جدا على هذه المشاكل .

وفجاه سمع صوت عالي تاني وصوت بوليس جامد نزل جري ووراه روح .

لاقا الظابط جاي نحيته وقال ...... حضرت العمده زين بيه مقدم بلاغ فيك بانك خطفت مدام روووح من جوزها الي هو زين بيه .

صقر بغضب جحيمي...... الورق ده متزور 

الظابط رغم خوفه منه بس قال ببرود ...... وقال لا حضرتك احنا اتاكدنا من التوقيع وصح مش متزور .

رووووح بخوف شديد ...... لا حضرتك انا مش مضيت على حاجه ،اكيد في حاجه غلط .

الظابط ....... حضرتك عندك خيارين الاول لاما تسيب مدام روووح تروح مع جوزها لاما هتتسجن حسب القضيه ،ومش هينفع اي تدخل عشان دي قضيه خطف .

رووح بخوف شديد وعياط ...... حضرتك والله صقر الي جوزي ومش خاطفي .

زين بخبث........ يروحي متكذبيش ،هو ميقدرش يعملي حاجه وانا عارف انتي بتكذبي عشان تحميني ،متخافيش ي روحي الحكومه في صفنا .

روووح بصوت عالي نسبيا....... أنت بتقول اي حرام عليك

الظابط ........خلاص احنا مقدمناش غير أننا ناخدك ي عمده وبكره هتتعرض على النيابه .

روووح بسرعه وتهور 

.......... لا حضرتك لا ارجوك انا راحه اهو مع زين .

صقر بغضب جحيمي وغيره عميا....... انتي بتجولي اي انتي اتهبلتي في دماغك عاد .

روووح بصوت أقرب للبكا ومبحوح ........ ثواني بس حضرتك هاجيب حاجاتي والبس .


صقر لسا هيتكلم قاطعته مها بخبث وقالت ....... انت هتعمل اي يصقر ،انت كده هضيع نفسك ،اصبر الوقتي ،لحد ما الأمور تهدي خالص والحكومه تمشي بس ورجعها .

صقر بغضب جحيمي زقها وراح الجناح عند رووح .

رووح خلصت توضيب هدومها ولبست بنطلون اسود بوي فريند وتيشرت اسود وكوتش ابيض وعملت شعرها كحكه فوضاويه ونزلت ولسا خارجه شدها صقر من أيدها وحضنها جامد لدرجه حست بعظام ضهرها انكسرت بس بادلته وقالت بدموع .......... صقر مش تسيبني ارجوك انا عملت كده عشان مقدرش اشوفك بتتعذب في السجن بسببي بس ارجوك خلي بالك من نفسك ارجوك وخضنته جامد ومشت بسرعه ودموعها منهمره على خديها بغزاره ونزلت لزين الذي مجرد ما رآها توجهه بتجاهها وعلى وجهه ابتسامه نصر وجنون ومسك أيدها بيده السليمه وخرج بيبص فوق لقا صقر واقف في الشباك .

لوح لييه باي باي وركبوها العربيه ومشيوا .


صقر اتعصب جامد وقعد يكسر في كل الي أيده تلمحه ،

عند مها تحت هتموت من الفرحه والسعاده وقالت أخريا اخيرا غارت في داهيه ياما ،كل ده هيكون بتاعي لوحدي هموت من الفرحه يمااا 


في مكان تاني في مطار القاهرة الدولي

ينزل بهدوء وعلى وجهه ابتسامه مشرقه وتفاؤل وتوجهة كل الأنظار إليه من شده وسامته .


وهو ماشي خبط في شئ صغير مقارنه به.

منى بغضب ....... انت يحيوان يالي ماشي تخبط في خلق الله انت اعمي يسطااا ولا اي .


اياد بص ليها بغضب...... قال في اي يعم حد جه جنبك 

مني قلعت الكاب والنضاره الشمس ...... انت اعمى يسطا  


وقال اي ده انتي بنت ،وبعدين مين ده الي أعمي يشبر و نص انتي ،بت انتي مش عارفه انتي بتكلمي مين .

مني بغضب وسخريه ....... يجدعان حرام عليكوا هو كل شويه نفس الجمله انتي متعرفيش انا مين انتي متعرفيش انا مين هتكون مني يسطا ابن وزير الداخلية ولا اي.

اياد بستهزاء ...... لا يروح امك انا اياد الايراني يروح امك .

مني ضربته بالقلم على وشه وقالت ...... امي متجيبش سيرتها احسن ليك 

اياد بشر وبيقرب منها

 اول ماشافته كده طلعت تجري


اياد قعد يضحك وبعدين قال بحزن ..... ياترا انتي فين ي روووح انا مش فاكر البيت يرب دلني بس أن شاء الله خير

وحشتيني اوي.

ياترا اي الي هيحصل😍

اي رايكم في البارت❤️

توقعاتكم في الكومنتات🙈

البارت طويل جدا اهو 💜

ولقيت ريتش حلو هنزل بليل كمان 🦋

باااااااااااااااي هتوحشوني 😌❤️.