طفلتي الخائفه البارت 36

طفلتي الخائفه

البارت 36

بقلم /شهد عبد السلام

واحد من القوات:اسد باشا ومالك باشا في المستشفي هما وبعض الظباط 

احمد برعب:ايه ان...

وقام طيران 

احمد بخوف وتوتر وتعبير وشه متغير:حور تاليا تعالو بسرعه 

حور قربت منو:في ايه اسد كويس 

احمد:اتصاب 

حور بعياط: لااا

احمد:يلا بسرعه 

واتجه للمستشفي هو وحور وتاليا 

في المستشفي 

حور بنهيار:فين فين اسد 

ممرضه:هو في العمليات دالوقتي 

حور بعياط: ليه هو في ايه و بتكمل بصوت عالي وعياط ايه اللي جرالو 

احمد:ينفع تهدي 

حور بعياط: اوعاا كده بقا و مسكة الممرضه هو كويس ردي عليا

الممرضه بخوف:من حالتها ادعيلو بس 

حور :طب طب انا عايزه ادخلو والنبي دخليني 

ممرضه:اسفه يا فندم مش هينفع ادخلك 

حور مره واحده وقعت علي الارض 

ودخلوها غرفه و علقولها محاليل 

وطول ماهي فاقده الواعي اللي علي لسانه اسم اسد 


تاليا بعياط: انت كويس 

مالك:ماتخفيش الحمد لله بسيطه اهم حاجه اسد 

تاليا حضنتو:متاكد ان انت كويس 

مالك: وربنا كويسه هي رصاصه في كتفي و طلعوها 

مالك واقف قدام العمليات هو و احمد و شويه من الظباط وتاليا جنب حور 

بعد شويه حور فاقت 

حور بخوف: اسد طلع بقا كويس صح و بتقوم 

تاليا: اهدي بس يا حبيبتي 

حور بتشيل المحاليل وبتقوم 

حور:هو فين 

تاليا: اهدي هو لسه في العمليات 

حور طلعت وكانت منهاره من العياط ومش قادره تتحرك ومش هاديه و شويه ومحمد وليلي بقو في المستشفي 

بعد شويه 

الممرضه طلعت 

حور مسكتها:عامل ايه دالوقتي ردي

الممرضه:اهدي يا هانم هو  للاسف دخل في غيبوبه بسبب ان الرصاصه كانت جنب القلب  

حور بعياط ومنهاره وفي نفس الوقت بتزعق: يعني ايه 

الممرضه:ادعيلو يقوم بسلامه 

حور سابتها بستسلام وقاعدة علي الارض جنب غرفة العمليات 

وشويه واسد خرج وجنبو الدكاتره 

حور وماسكه ايدو 

حور بعياط لسه هتتكلم كان الدكتور  خد اسد واتجه للغرفه 

حور:عايزه ادخلو 

الدكتور: اتفضلي بس ياريت بسرعه 

حور وقاعده جنب اسد وماسكه ايدو وبعياط :قوم عشان خاطري مش انت قولت مش هسيبك انت  وعدتني يا اسد وبتعيط اكتر وراسها جنب اسد  حور حست ان ايد اسد اتحركة 

حور بعياط طلعت تشوف الدكتور 

حور:دكتور دكتور ح حرك ايدو وربنا 

الدكتور دخل معاها 

الدكتور:للاسف يا مدام 

حور بنهيار:ازاي ازاي يعني انا بقولك..

الدكتور:ينفع تهدي شويه وان شاء الله هيفوق 

حور رجعت قاعدة جنب اسد 

حور بعياط:قوم انا مش عايزه ابقا لوحدي مش عايزاك تبعد عني عشان خاطري قوم 


بعد شويه كان قلب اسد بدا يقف 

حور:اسد لا لا والنبي و طلعت تجيب الدكتور 

حور بيعياط :لا لا عشان خاطري يارب يارب ..

الدكتور:اطلعي برا معلش يا مدام 

حور بزعيق:انا عايزه جوزي 

محمد بعياط: اهدي يا بنتي ومسكها وطلع برا الغرفه 

حور بعياط وهي في حضن محمد:انا عايزه مليش في انا عايزه جنبي 


بعد شويه 

محمد:ابني حصلو ايه

الدكتور:الحمد لله بقا كويس

محمد بفرحه:بجد يعني ابني عايش الحمد لله يارب 

 

كل الموجودين دخلو ل اسد ماعدا حور عشان فاقدة الواعي من كتر خوفها علي اسد 


ليلي:حمد لله علي السلامه يا حبيبي 

اسد مش قادر يتكلم من كتر التعب 

وبيكتفي ان هو يحرك راسه حركه بسيطه 

اسد:حور فين 

ليلي:متخفش هي في الاوضه اللي جنبك وكله....

اسد بخوف:مالها انا ..وهيتحرك 

مالك:اهدا يا عم انت رايح فين كل الحوار انها من خوفها عليك فاقدة الواعي وشويه وهتفوق 


ومره واحده حور كانت داخله واول ما شافت اسد حضنتو بسرعه 

اسد بوجع:اه 

حور بعياط: انا اسفه انت كويس 

اسد قربهاا تاني 

اسد: الحمد لله 

حور بعياط:كنت خايفه اوي....

اسد شاور ان كلو يطلع برا 

اسد:كملي كنتي بتقولي ايه 

حور بتعيط 

اسد:طب كفايه عياط بقا 

حور واسد بيمسحلها دموعها:حاضر 

اسد:ايه احساسك بقا لو كنت موت 

حور ضربته:بعد الشر عليك متقولش كده 

اسد بوجع:اه ده انا هموت علي ايدك 

حور :انا اسفه 

اسد:بقيتي غبيه اوي في الكام ساعه اللي سبتك فيهم 

حور:قولتلك معلش وربنا كنت خايفه عليك اوي وانت جاي تقولي لو...

اسد قربها وقبلها من راسهاا 

اسد:قومي امشي يلا 

حور:انت مجنون 

اسد: حور 

حور:اقصد يعني هسيبك هنا لوحدك 

اسد: اه اتفضلي بقا 

حور:مش هسمع الكلام يا اسد وهفضل معاك 

اسد:اتقلي لما اقوم بسلامه وبيكمل بخباثه عقابك هيبقا شديد اوي معايه اطلعي قوليلهم كل واحد يرجع علي بيتو 

حور:حاضر يا حبيبي 

اسد وهي طالعه: مش انا بقولك بتقولي الكلام الحلو في الوقت الغلط 



ليلي:انت بخير يا حبيبي و بتقرب عليه 

اسد وبيقبل ايديها:متخفيش يا ست الكل الحمد لله 

ليلي:انا هفضل معاك 

اسد بضحك:مش هينفع جوزك راجل كبير و مش هيقدر يقعد لوحده 

محمد ضحك:علي اخر الزمن ابنك بيقول عليا انا كده 

ليلي: ابني يقول اللي هو عايزه 

محمد:الله الله بقا كده 

اسد:يلا يا محمد خد مراتك وعلي البيت عشان تصالحه 

محمد:مش انا بقولك انت تربيتك ناقصه  


وخرج هو و ليلي 

حور:كده عيب يا اسد عمو يزعل 

اسد وبيقلد حور:لا عمو مش بيزعل 

حور قربت عليه:ايه اللي بيوجعك 

اسد وبيمسك ايديهاا: وحياتك قلبي 

حور بتوتر سحبت ايديها: ياريت تحترم نفسك 

اسد:بقا كده حسابك بقا تقيل اوي معايه 


احمد بيتصل علي صبا مش  بترد 

صبا:نعم عايز ايه 

احمد:في ايه براحه مالك 

صبا:مافيش 

احمد:ينفع تهدي معلش انا اتعصبت عليكي غصب عني كنت في الشغل وانتي....

صبا:كنت خايفه عليك صوتك كان متغير 

احمد:كنت في الشغل وكان في مهمه لازم تخلص

صبا:و خلصت 

احمد:الحمد لله المهم كلمي حور عشان اسد كان في المهم وتعب اوي و

صبا بتوتر:ودالوقتي هي كويسه 

احمد:انا بقولك اسد اللي اتصاب مش حور ركزي 

صبا:طب انا عايزه اروحلها هي في ...

احمد:براحه النهارده بليل هاخدك ونروح عشان احنا لسه سايبينو من شويه هتتلاقيه عايز يرتاح واكون خلصت بقيت الشغل ده 

صبا:حاضر يعني هما كويسين 

احمد:يخربيتك بقالي ساعه بفهم فيكي وربنا الحمد لله كويسين 

صبا: براحه عليا هو انت لسه عندك شغل 

احمد:اه كنت عايز افضل هناك جنبهم بس للاسف 

صبا:معلش هتعمل ايه يعني 


تاليا: بقيت كويس دالوقتي 

مالك: الحمد لله 

تاليا: طب ارجع البيت عشان ترتاح 

مالك:مش هقدر ارجع واسيب اسد لوحدو 

تاليا: وانا هفضل معاك 

مالك وبيقرب :بجد 

تاليا بتوتر:لا انا همشي 

مالك مسكها من ايديها:يا ست اهدي خلاص بهزر 

تاليا: ايو كده اتظبط


طفلتي الخائفه البارت 35


 البارت 35 

طفلتي الخائفه 

بقلم /شهد عبد السلام

مالك :بحبك 

تاليا: قولت ايه

مالك:بحبك و بيقبل ايديها 

تاليا بعياط: بجد يعني انت 

مالك مسحلها دموعها:اهدي في ايه 

تاليا: انت بجد بتحبني 

مالك: اه والله بحبك 

تاليا بكسوف: وانا 

مالك :وانتي ايه 

تاليا:وانا ذيك 

مالك :ذي ايه يعني 

تاليا: بحبك 

مالك:طب ما تقوليها من زمان و هيقبلها 

تاليا :ابعد

مالك: اهدي خلاص 

تاليا: مالك بقا 

مالك:تعبان اوي يا تيتي اوي وكنت خايف او تضيعي من ايدي 

تاليا: تعبان من ايه 

مالك:انا هطلع اللي جوايا وانتي الواحيده الي في حضنهاا قررت اطلع اللي جوايا 

تاليا: قول يا حبيبي عشان ترتاح 

مالك: اول حاجه انا ظابط زمان كان ابويا ظابط بردو و كان في مهمه والمهمه دي كانت السبب في موت امي و ابويا وانا بعدها قررت ان احب شغلي وابقا ظابط ذي ابويا ومسكة قاضيه تقيله اوي تبع ماڤيا وانا في المهمه اتكشفت وكنت هموت وفي اخر لحظه رجع قلبي اشتغل من تاني وسعتها المخابرات قررت ططلع شهادة وفاتي بسبب ان الماڤيا لسه موجوده وسافرت سنتين برا مصر و كمل بضحك واول مارجعت تاني يوم قابلتك عشان كده عادل طلعك مجنونه ان انا في عين الكل من الاموات 

تاليا: كنت بتعمل ده كلو فيا ليه 

مالك:كنت خايف تضيعي بسببي بس للاسف مش قادر اداري حبي ليكي اكتر من كده 

تاليا بحزن:كفايه عياط عشان خاطري 

مالك بيتكلم وهو ماسك ايديها وبيقبلها:وبضحكة :وحوار احمد اللي كان مخليكي ذي المجنونه اسد لما رجعت هنا دي الڤيلا القديم بتاعت بابا و ماما قرر ان هو جيبلي حراصه وكان و اختار الاسم ده 

تاليا: وانا هفضل جنبك و بتحضنه 

مالك: بكره رايح المهمه معاهم 

تاليا وبعدت عن حضنو:يعني ايه 

مالك: هبقا من القوات

تاليا بعياط: يعني ايه يعني انت 

مالك: ينفع تهدي 

تاليا: لا والنبي يا مالك عشان خاطري لا انا. انا ماصدقت لاقيتك والنبي 

مالك: هشش دموعك دي غاليه عاليا اوي يا تاليا 

تاليا: عشان خاطري لا 

مالك: مش هينفع لازم ابقا معاهم 

تاليا: وانا 

مالك:وانتي لو حصلي حاجه اسد هيشيلك في عيونه 

تاليا: بعد الشر عليك انا عايزاك انت والنبي يا مالك 

مالك باسها من شعرها: ماتخفيش اللي ربنا عايزه هيكون 

تاليا: يارب ترجعلي بخير 

مالك: ان شاء الله ويلا بقا عشان الوقت اتاخر مع ان علي عيني اسيبك 

تاليا:خلي بالك من نفسك والنبي 

مالك:حاضر 

تاليا: وكلمني 

مالك: حاضر

ومشيت وهي مرعوبه من الخوف و مالك فرحان ان هو اخير طلع كل اللي في قلبو 




حور بنوم:اسد 

اسد وهو طالع بعد ماخلص الشاور:ايه يا روح اسد 

حور:انت رايح فين 

اسد:عندي مشوار مهم 

حور:مشوار ايه دالوقتي الساعه 3 

اسد: لو رجعت هعرفك 

حور بعدم فهم:يعني ايه لو رجعت 

اسد: عندي مهمه في شغل 

حور:شغل ايه 

اسد: شغلي يا حور 

حور:مش انت سايب الشغل 

اسد:لا 

حور:يعني ايه انا مش فاهمه 

اسد: هفهمك بعدين وهيمشي

حور: لا قولي في ايه ويعني ايه لو رجعت 

اسد:البسي وتعالي هسيبك في حته امان 

حور وبتمسك ايدو:طب قولي

اسد وبيقبلها من ايديها:كل حاجه هتعرفيها 

حور بعياط: طب انت هترجع بخير صح 

اسد:صح يلا غيري هدومك 

حور غيرت هدومها 

اسد في الفون:احمد خد حور علي المكان اللي اتفقنا عليه 

احمد:طب اكلم مالك عشان بردو خايف علي تاليا 

اسد :تمام ماشي اهم حاجه انا هنزل بعدي علطول تاخدها تمام 

احمد:تمام 

اسد:انا شويه وهنزل وانتي هتنزلي ورايا 

حور بعياط: حاضر 

اسد: خلاص يا حوري في ايه 

حور :في انك مش عايز تقولي 

اسد:يفنع تهدي وتخلي بالك من نفسك عايزك حور الجديده 

حور:حاضر 

اسد قبلها :بعشقك يا حوري 

حور:وانا 

اسد:بتعترفي في اوقات غلط اوي انتي 

حور ضحكة

اسد:يلا وخدها نزل 

اسد:بصي فوني اهوو احمد هيرن عليكي اول مايتصل ططلعي علطول 

حور بتوتر: هتسبني هنا لوحدي 

اسد:ماتخفيش احمد هيجي بعدي علي طول 

حور حضنتو: انا خايفه خليك معايه

اسد:اهدي مافيش اي حاجه انا شويه وهرجعلك اهدي بقا 

حور: وعد 

اسد مش عارف يقولها ايه: وعد 

ومشي 

وشويه واحمد اتصل و هي طلعت منغير كلام 

احمد:انتي كويسه 

حور بتوتر: هو في ايه واسد رايح فين 

احمد:اهدي وهو هيعرفك 

و اتجه لمكان تاليا 

تاليا بعياط:هو مالك مشي 

حور بستغراب:هو في ايه وانتي بتعيطي كده ليه 

احمد شاور ل تاليا انها تسكت

حور:في ايه 

احمد:بعدين 

حور بزعيق:لا مش بعدين انا عايزه اعرف في ايه دالوقتي 

احمد مش عارف يعمل معها ايه 

احمد في الفون:عايز اسد 

اسد:في ايه حور كويسه 

احمد:مش عايزه تمشي 

اسد:خليها تكلمني 

اسد:حور يا روحي قولتلك ايه مش قولتلك ان انا هعرفك في ايه 

حور:اه 

اسد:ماشي يا روحي امشي  مع احمد وتاليا و تسمعي الكلام و اوعي تتحركي نهائي منغير اشاره من احمد 

حور:حاضر 

وقفل 

احمد اتجه للمكان المطلوب و حور وتاليا قاعدين في الاوتيل 

حور بخوف علي اسد:هو في ايه 

تاليا بتوتر:اهدي تعالي نصلي سوا 

حور :ماشي

بعد الصلاه 

حور:لا انا هفضل اصلي لحد ما اسد يرن عليا و يكلمني 

تاليا: طب اقرائي في المصحف عشان انتي شكلك تعبانه 

حور بترجي:تاليا عشان خاطري عرفِني 

تاليا: انا مش عارفه حاجه اهدي بس وكلها شويه و اسد هيكلمك 

حور:طب انتي خايفه ليه انا خايفه علي اسد 

تاليا بعياط: علي مالك 


صبا:مال صوتك 

احمد بخوف:لا مافيش حاجه 

صبا:انت كويس 

احمد بعصبيه و خوف:اه يا صبا في ايه

صبا:لا انت مش كويس 

احمد :قلقان شويه و قفل 


محمد :ربنا يسترها 

ليلي :يارب يا محمد 

ليلي بعياط:اول مهمه كنت خايفه عليه و كنت بقول معلش دي بس اول مره وبعد كده هتتعودي وانا كل مهمه خوفي بيبقا اكتر واكتر يا محمد 

محمد:اهدي مافيش حاجه



احمد :مايا بقيت معايه خلاص 


بعد سعات 

واحد من القوات:..........

احمد برعب:ايه ان..

وقام طيران 

احمد بخوف و توتر  وتعبير وشه

متغير :حور تاليا تعالو بسرعه 

حور قربت منو :في ايه اسد كويس 

احمد:........

حور بعياط:لاااااا

طفلتي الخائفه البارت 34


 البارت 34

طفلتي الخائفه 

بقلم/ شهد عبد السلام

حور بعصبيه:هي جايه تعمل ايه هنا 

اسد وقاصد يعصبها اكتر ذي ما عصبته:وانتي مالك 

حور بعصبيه: انت شايف كده يبقا طلقني يا اسد طلاما انا مالي 

اسد قرب عليها وهي بتبعد وثبتها في الحيطه و بصوت يشبه فحيح الافعي جنب ودنها:لو الكلمه دي قولتيها تاني وربنا يا حور هعاقبك بس هيبقا عقاب جديد 

حور بتوتر من قربه:طب..طب هي جايه هنا ليه 

اسد:بعدين هتعرفي كل حاجه 

وهينزل 

حور بعصبيه: وربنا ما هاكل يا اسد خرجنييييي من هنا 

اسد بصلهاا 

حور خافت وسكتت 

اسد:انا نازل ومش عايز اسمع صوتك خالص  فاهمه 

حور:....

اسد:فاااااهمه 

حور:فاهمه 

ونزل 

مايا حضنته:واحشتني برن عليك من امبارح مش بترد عليا ليه 

اسد:كنت مشغول شويه يا حبيبتي 

مايا بمياعه:حبيبتك كانت خايفه عليك اووي 

اسد:...

مايا:مالك

اسد:لا مافيش 

مايا:طب يلا نفطر سوا  وهتنادي علي موده 

اسد:لا لا 

مايا:مالك يا حبيبي

اسد:نفطر برا احسن 



حور حاولة تنزل بس الباب مقفول 

حور:ماشي يا اسد انا هطين عيشتك ماابقاش حور 


بعد شويه اسد رجع وطلعلها 

اسد: بردو الاكل ذي ماهو 

حور:قولتلك مش هاكل 

اسد ساكت وبيحاول بيتحكم في عصبيته 

حور وقربة منوو:جاسر عامل ايه 

اسد بعصبيه ومسكها من ايديهاا: وانتي مالك ومال خراا ده 

حور:الله مش الدكتور بتاعي بردو يعني يرضيك....

اسد بعصبيه:حوررر

حور ببرود:ايه 

اسد: اسمو مايجيش علي لسانك 

حور:وانت مالك

اسد واستوعب ان هي عايزه تعمل معاه نفس الحركه و جنب ودنها:مالي ايه انتي كلك علي بعضك ملكي وماحدش يقدر يقرب من حاجه ملك لي اسد 

حور بوجع:ايدي 

اسد:افطري 

حور بعياط:انا عايزه امشي من هنا 

اسد: دموعك غاليه عليا بس خروج من هنا مافيش 

حور بترجي :وحيات اغلا حاجه عندك سبني 

اسد: وربنا انتي اغلا حاجه عندي و صدقني كل ده عشان خايف عليكي وعشان مصلحتك 

حور بعياط  :انا مش فاهمه حاجه قولي فهمني  

اسد:عايزه تفهمي ايه اكتر من ان بعشقك و بدمنك بحب كل حاجه فيكي الفتره اللي فاتت دي ماكنتيش بعرف انام منغير ريحتك منغير حضنك وكل يوم كنت بشوفك و كل يوم بتبقي قدام عيني 

حور وحضنتو وبعياط:وانا بحبك اوي 

اسد ضحك:يعني اول مره تقوليها وانتي بتعيطي كلها فتره صغيره اوي و كل حاجه هترجع ذي الاول 

حور:وعد 

اسد وبيقبل ايديها:وعد يا ملاكي 

حور بكسوف واسد بيمسحلها دموعها :ممكن تنزل شويه 

اسد ضحك: لا 

حور:برحتك 

اسد مشي بيها وقاعد وحور علي رجله 

حور قربة منو ببطئ وطابعه قبله رقيقه 

اسد قبلها من ايديها:لسه بتتكسفي 

حور دافنه وشها في اسد 

اسد جنب ودنها:بسبس 

حور:نعم 

اسد:مره كمان وتبقا طويله 

حور وشها كلو احمر:ان... وبتقوم 

اسد ضحك:خلاص راحه فين 

ونسبهم مع بعض شويه 




مالك:لسه نايمه 

تاليا:انا في الشغل 

مالك:عارف 

تاليا:ازاي 

مالك: بعدين كنت عايز اشوفك النهارده 

تاليا: ليه 

مالك:واحشاني 

تاليا بتوهان :ايه 

مالك:واحشاني عايز اشوفك هبعتلك العربيه وماتخفيش مش هعملك حاجه 

تاليا: انا مش بخاف منك 

مالك ضحك وبيقلد طريقتها: ومش بتخافي ليه بقا

تاليا بتوتر:مم.مش عارفه 

مالك: مش بردو علي العمول لما تجي انا هشوف الحوار ده 

تاليا: حوار ايه 

مالك:مش شكلو حوار كبير اوي 

تاليا بتوتر:حاضر

مالك: سلام يا روحي وقفل 

 


عند صبا في الشات 

احمد:عامله ايه 

صبا:مين 

احمد:انا احمد 

صبا:اه اسفه بس عشان الرقم مش عندي 

احمد:انا من ساعت ماشوفتك وانتي بتتاسفي مافيش حاجه يا صبا 

صبا:ماشي 

احمد:عامله ايه 

صبا:الحمد لله وحضرتك 

احمد:لا كده كتير هتجنن منك ايه حضرتك دي.         ايه رايك نبقا صحاب و شيلي الالقاب 

صبا:حاضر 

احمد:كنت عايز اقولك حاجه 

صبا:اتفضل 

احمد:ينفع تقبلي ان احنا نتغدا سوا النهارده 

صبا بتوتر:مش هيتفع

احمد بزعل:ليه صدقيني مش هنتاخر 

صبا:ماشي بس مش هينفع نتاخر عشان بيبقا عندي شغل 

احمد:لا لا مش هاخرك 


ليلي:محمد عايزين نكلم حور 

محمد:ماشي يا حبيبتي وبيرن علي فون حور 

اسد:بابا ده بيجي في وقت مش وقته خالص 

حور بكسوف :عيب تقول كده 

اسد رد علي الفون:نعم يا بابا يا عم مش كده انت بتجي في وقت غلط 

محمد :تصدق ان انا ماعرفتيش اربي 

اسد ضحك:انت اول مره تعرف 

محمد:يا ابو عين واسعه انت انتو كويسين 

اسد بتوهان وبيبص ل حور:اووي 

محمد:بتقول ايه 

اسد: الحمد لله يا بابا كويسين سلم علي ماما 

محمد:ماشي وقفل 

اسد: انتي نمتي و ضمها بين احضانه ونام 


احمد:عامله ايه 

صبا بكسوف:الحمد لله 

احمد :اتفضلي 

بعد شويه من كلام احمد والهزار 

احمد:كنت عايز اقولك حاجه 

صبا:اتفضل 

احمد:كنت عايز معاد من باباكي 

صبا بغباء:ليه 

احمد:لا عايز اشرب معاه فنجان قهوه 

صبا مش فاهمه 

احمد:هو انتي بخيله ولا ايه 

صبا:انا 

احمد:اه مش عايزه تشربني قهوه في بيتكم 

صبا:لا وربنا انا مابخيله ولا حاجه 

احمد ضحك:هنشوف وياريت تبلغيني المعاد 

صبا:حاضر

احمد:طب يلا عشان شغلك 

صبا: يلا وقاموو 


تاليا واول ما مالك شافهاا 

مالك قرب منها وحضنها جامد وتاليا حست ان ضلوعها اتكسرت 

تاليا: ما...

مالك وبدموع متحجره:هشش سبني في حضنك شويه 

تاليا: مالك انت كويسه 

مالك بعياط:واحشتني اوي 

تاليا:بتعيط ليه 

مالك:خايف يا تاليا تضيعي من ايدي انا اسف علي كل اللي عملتو فيكي و جبتك النهارده عشان احتمال كبير تبقا اخر مره اشوفك و بيقبلها من ايديهاا 

تاليا بعياط وبتمسح دموع مالك:ليه بتقول كده يا مالك 

مالك:هحكيلك كل حاجه و قاعد و تاليا جنبو 

مالك: عايزه تعرفي ايه 

تاليا بعياط:والنبي دموعك دي غاليه عليا اوي يا مالك عشان خاطري 

مالك:عايزك تعرفي ان انتي اول واحده تدخلي قلب و تدخلي حياتي 

تاليا بعياط: وانت 

مالك:بحبك

طفلتي الخائفه البارت 33


 البارت 33 

طفلتي الخائفه 

بقلم/ شهد عبد السلام

جاسر:تتجوزيني 

حور بصدمه:انت بتقول ايه انت مجنون صح وبتقوم 

جاسر بيحاول يمسكهاا:اسمعيني بس ثانيه 

حور:مافيش حاجه تتقال عشان اسمعها يا دكتور انا واحده متجوزه ازاي مش فاهمهاا 

جاسر:مش هو هيطلقك 

حور بدموع:اه وحتي لو هيطلقني انا مش هتجوز 

وبتحاول تمشي بس جاسر ماسك ايديها 

جاسر:هتفضلي علي ذكريات واحد عمره ماحبك ولا حتي كان مهتم بيكي طول الفتره اللي فاتت دي 

حور بعصبيه:دي حاجه تخصني انا بتاعتي انا 

جاسر:وانا بحبك يا حور وربنا من اول يوم شوفتك وانا بحبك 

حور بنفعال:انا مش بحبك مش بحبك افهمهالك ازاي طول الوقت بتحاول تقرب وانا كل مره برفض قربك وانت عارف كده وعارف كمان ان انا بحب جوزي 

جاسر وبيمسكها وبيضغط علي دراعها:وهو مابيحبكيش 

حور :اوعاا بقا سيب ايدي وياريت تحترم نفسك و ياريت بردو ماشوفش وشك تاني انا كنت بعتبرك اخويا 

جاسر بعنف:اخوكي ليه ها طول عمري بحبك وعايزك وانتي بتجري ورا واحد مش مهتم ليه بتعملي كده 

حور بصوت عالي:اوعاا بقاا و كفايه كده 

جاسر:لو فاكره ان هسيبك تبقي غلطانه 

وبيقرب عليها و بيحاول يقبلهاا من عنقها بعنف وفي وجههاا حور بتضرب في وهو متحكم فيها 


جاسر مكمل ومره واحد قطع اللحظه علي جاسر دخول اسد ونزل ضرب في جاسر اول مادخل بعد حور ومسك جاسر موته بين ايدو وحور منهاره من العياط 

جاسر مرمي علي الارض شبه ميت واسد قرب علي حور 

اسد بحنيه وعصبيه وانفاسه سريعه جدا وبيمسكها وقربها :انتي كويسه 

حور مستمره في العياط و بتحضنه :ا..س..د 

اسد بيطبطب عليها واسد بكل رقه بيمحي (بيمسح) كل علامات جاسر بعلاماته الرقيقه 

حور لسه ماسكه في حضنه ومش قادره تبعد 

اسد شالها في العربيه وطلع علي الڤيلا وحور كانت غابت عن الواعي واسد سابها علي السرير بهدوء وخرج 

حور بعد وقت بعياط:اه 

اسد:اهدي مالك فيكي حاجع بتوجعك 

حور بعياط وافتكرت منظر جاسر 

اسد قرب عليها وبيطبطب عليها :اهدي خلاص مافيش حاجه

حور بتحضن اسد:وربنا يا اسد ماكنتيش متخيله ان هو يعمل كده انا اسفه 

اسد بعصبيه: انا قولتلك كام مره تبعدي عن الشخص ده 

حور:انا اسفه

اسد بعصبيه ومسكها من ايديهاا الاتنين :ازاي يقرب منك 

حور بتعيط 

اسد بعصبيه: اسكتي مش عايز اسمعلك صوت 

حور سكتت 

اسد قربها وبيتكلم بهدوء عكس البركان اللي جواه:هتفضلي هنا وطلوع من البيت دا مافيش يا حور

حور:...

اسد :انا هنزل اشوف ابن***اللي في المخزن ده

حور بتوتر: اسد 

اسد وقف مره واحده:نعم 

حور قربت عليه و بحنيه:ينفع اقولك حاجه 

اسد وهي واقفه قدامه و عيونها في عيونه وبيرجع شعرهاا للخلف:قولي 

حور:اوعا تموته 

اسد بعصبيه ومسكها من ايديهاا: ا...

حور بخوف: اهدا والنبي انا خايفه عليك 

اسد بهدوء:ماتخفيش 

و سابها ونزل 

حور في الفون:صبا خلي بالك من الشركه 

صبا:ليه في ايه يا حور 

حور:مش عارفه بس احتمال ماجيش الشركه كام يوم 

صبا: يعني انتي كويسه 

حور:اه كويسه الحمد لله المهم ذي ما قولتلك يا صبا 

صبا:طب هقول ايه ل طنط ليلي وعمو محمد 

حور:انا هكلمهم 

صبا:طب تمام وانا هحاول وكده كده معايه مازن 

حور:تمام باي وقفلة 


عند اسد جاسر مربوط علي الارض ويشبه الاموات 

اسد:كل الاسهم في الشركه بتاعته عايزها في الارض وقرب علي جاسر ونزل لمستواه 

اسد:وربنا لندمك علي قربك ليها 

جاسر من كتر الضرب مش قادر يتكلم 

اسد بنبره ترعب:رجولتك اللي كنت عايز تفردها عليها هخليهالك مش موجود هتبقا ذيك ذي.  ذي البنات ايه اقل من البنات يا حلوه انتي 

وطلع وامر رجالته بتنفيذ الامر 


اسد طلع ل حور 

اول مادخل الاوضه حور قامت من علي السرير قربة عليه 

حور:انا عايزه امشي 

اسد بحنيه:تمشي فين يا قلبي

حور بطفوله:ماما وعمو هيخافه عليا 

اسد بحنيه و لمسات رقيقه علي وجهها: انا هعرفهم 

حور:طب ينفع اكلمهم 

اسد وبيمسكها من خدها:تؤتؤ 

حور:طب انا عايزه انام 

اسد: تعالي ننام و بيحضنها 

حور:انت هتنام معايه 

اسد بجديه: عندك مانع 

حور:مش انت هطلقني 

اسد:دي حاجه تخصني انا يا موزتي و قرب عليها و قبلها بشغف

اسد: واحشاني اوي 

و نسبهم مع بعض شويه 

عند تاليا 

تاليا: الو 

مالك:مانمتيش ليه 

تاليا: كنت هنام اهو 

مالك:تاليا 

تاليا: نعم 

مالك: خلي بالك من نفسك و مش عايزك تتعملي مع اي حد 

تاليا بستغراب:ليه كل ده 

مالك وطريقته اتغيرت:سمعتي قولتلك ايه منغير ليه 

تاليا: حاضر براحه بس 

مالك:حاضر يا حبيبتي وقفل 

تاليا بفرحه :حبيبتي قالي حبيبتي اناا


اسد بفاذ صبر:اوووف مين بيرن عليكي دالوقتي 

حور ساكته مش بتتكلم 

اسد مسك الفون 

اسد: ايه يا بابا 

محمد بستغراب:اسد 

اسد: حور معايه 

محمد:اتصالحته 

اسد:بابا مش وقتك دالوقتي باي 

محمد:سلام 

وقفل 

محمد بفرحه:ليلي ليلي 

ليلي: نعم يا حاج 

محمد:حور مع اسد رجعو لبعض 

ليلي بفرحه:بجد 

محمد:انا رنيت علي حور اسد هو اللي كلمني 

ليلي: الحمد لله يارب  انا هقوم اصلي ركعتين حمد وشكر ل ربنا 


تاني يوم الصبح 

حور:الو يا مازن 

مازن:هترجعي امته 

حور:بكره بكتير 

مازن:ماشي 

اسد:بتكلمي مين 

حور بخوف: هااا 

اسد: بتكلمي مين 

حور بتوتر:مازن 

اسد:ياروح امك و شدهاا 

اسد:قوليلي كده كنتي بتكلمي مين 

حور:ده بيكلمني عشان الشغل 

اسد بعصبيه:مافيش ام شغل تاني 

حور:مش هينفع يا اسد عشان عمو محمد 

اسد: مالكيش دعوه ب عمو محمد 

حور بتوتر:حاضر 

اسد قبلها و سابها ونزل 

وقبل مايقفل الباب 

اسد: اوعي ططلعي برا الباب ده 

حور:ليه 

اسد:سمعتي ذي ماقولتلك


ميار بعياط:اعملي اي حاجه يا ماما انا بموت هنا و اسد مكلمهم كلهم عليا والنبي يا ماما طلعيني وبتكمل بجبروت وربنا لو ما طلعتني من هنا هقولهم عليكي 

اصاله:انتي مجنونه يا بت هو انا هسيبك وبتكمل بمسكنه ده انتي بنتي عمري ما هسيبك 

ميار:ذي ما سمعتي يا ماما وربنا مش هتحبس لوحدي 

اصاله:خلاص قولتلك هططلعي يعني هططلعي 


صبا بعصبيه:انت قليل الادب وبتضربه بالقلم 

مجهول:هو انا عملتلك حاجه 

صبا:هو انت كمان عايز تعمل يا زباله انت هتولي البوليس دالوقتيي 

مجهول:انتي مجنونه يا بت يا جماعه دي حراميه كانت عايزه تسرقنيي 

صبا:اسرق مين يا حيوان يا زباله انت 

وراحه علي القسم 

المجهول:كانت عايزه تسرقني يا باشا 

الظابط:اهداا انت في ايه يا انسه 

صبا بعياط:وربنا حضرتك  ماعملتلهوش حاجه هو اللي كان عايز ...

الظابط بزعيق:عايز ايه اخلصي 

دخل في اللحظه دي احمد صاحب اسد 

الظابط:اهلا يا احمد باشا نورتنا 

احمد دخل المكتب:في ايه 

الظابط:قضيه مش مفهومه 

احمد:انتي كويسه 

صبا بعياط :انت مين 

احمد :اهدي ايه اللي حصل 

المجهول: كانت....

احمد بجديه:انت تسكت خالص 

احمد:اتكلمي انتي في ايه 

صبا:انا كنت في المكروباص و..

احمد بعصبيه: وانتي ايه اللي بيركبك المكروباص

صبا :انت بتزعقلي ليه 

احمد:خلاص كملي 

صبا:و هو حاول ....

احمد:حاول ايه اتكلمي 

صبا بعياط: حاول يقرب مني و انا زعقت هو قال ان انا سرقته 

احمد:سرقة منك ايه 

المجهول بتوتر:ها... س 

احمد:خودو 

الظابط:يا احمد باشا 

احمد بصوت عالي: في ايه انا متاكد ان مافيش سرقه والقضيه تمشي وانا هتبعها بنفسي 

احمد:وانتي اتفضلي علي بيتكم 

وخد الظابط من صبا البيانات الشخصيه وخرجة هي واحمد 

احمد:ماتزعليش من طريقتي معاكي بس اتعصبت ان انتي بتعيطي 

صبا:شكرا 

احمد :شكرا علي ايه مافيش حاجه وياريت تركبي عربيتك او تاكسي 

صبا :العربيه في الصيانه وكنت مستعجله اووي

احمد:اتفضلي اوصلك 

صبا:لا شكرا هتعبك معايه 

احمد:ولا تعب ولا حاجه اتفضلي و فاتح باب العربيه 

في الطريق 

احمد :ممكن رقمك عشان لو في اي جديد في القضيه اكلمك 

صبا بتوتر:هاا اصل..

احمد:اصل ايه ماتخفيش مش هاكلك 

صبا:هخاف ليه وخد رقم فونهاا 

صبا:بس هنا شكرا 

احمد:علي ايه اتفضلي و نزلة 

واحمد وبقا مبسوط جدا عشان اتكلم معاها 


(احمد شاف صبا اول يوم في المستشفي لما اسد كلمه علي حراصه ل حور وشاف صبا مع حور )


اسد ماسك الفطار:ياريت تفطري كويس 

حور بطفوله وايدها عند صدرها:مش جعانه مش عايزه منك حاجه 

اسد قرب عليهاا: ليه يا حبيبت قلبي وبعدين فين بابا عايز اسمعها 

حور:مش هقولها تاني 

اسد بحنيه وبيفك رابطة ايديها:ليه يا قلب بابا 

حور:كده 

اسد وبيحوطها بايده و هيقبلها 

حور:ابعد وبتحاول تبعده 

اسد بجديه:في ايه 

حور:في ان كل حاجه بمزاجك تصالحني بمزاجك بردو عايز ططلقني بمزاجك 

اسد عايز يستفزها:اه كل حاجه بمزاجي هو انتي ليكي راي تاني 

حور بعصبيه:اه ليا يا اسد و حور بتاعت زمان دي انساها خالص انا اتغيرت 

اسد:فعلا اتغيرتي وعلي كل الناس بس مش معايه انا 

والباب خبط 

اسد بعصبيه: في ايه 

موده:مايا هانم تحت يا فندم وطالبه تقابلك 

اسد:طب انزلي وانا نازل 

حور بعصبيه: هي جايه تعمل ايه هنا 

اسد:.....

حور بعصبيه:انت شايف كده يبقا طلقني

طفلتي الخائفه البارت 32


 البارت 32

طفلتي الخائفه 

بقلم/ شهد عبد السلام


حور صحيت وحد ماسكها من وسطها وانفاسه بتحرق عنقها 

حور بخضه وبتبعد :انت بتعمل ايه 

اسد اتعدل ومركز في كل حته فيها وبيتكلم بعصبيه: ايه الارف اللي انتي لابسه ده

حور بتوتر :وانت مالك 

اسد ومسكها من شعرها:هو ايه اللي مالي انتي لسه ملكي مراتي 

حور بعصبيه:وانا مش ماسكه فيك يا اسد قلت هطلقني ودالوقتي جاي تقولي اصلك ملكي ملك مين هاااا 

اسد بعصبيه: صوتك يبقا واطي وانتي عارفه انك مش هتقدري تقفي قدامي

حور بعند وعصبيه:لا هقدر يا اسد 

اسد وبيشيل شعرها عن وشها: اتاكدي ان دالوقتي مش هقدر اعملك حاجه و عارف ومتاكد انك لسه بتحبيني 

حور ضحكة بستهزاء:كان زمان 

اسد :زمان اللي هو من شهرين صح 

حور صوتها بدا يظهر في العياط :راجع دالوقتي ليه 

اسد بهدوء:كنت راجع اودعك و مسك ايديها قبلها حور اول مااسد مسك ايديها اتوترت و علامات الخجل ظاهرة علي وشها 

اسد: لسه ذي ماانتي خلي بالك من نفسك و اتاكدي ان مهما يحصل بينا وقت ماتحتجيني هتتلاقيني جنبك 

ونزل قبل رد حور و ابراهيم ركب العربيه تاني 

اول ما اسد نزل حور انهارت من العياط 

حور بعياط: اكذب قلبي ازاي اللي بيقول كل ثانيه بيحبك حتي في عصبيتك حاسه بحنيتك كان واحشاني اوي لمسة ايدك 


ابراهيم: معلش تهدي 

حور بعياط: كان يقصد ايه ب اودعك دي هاا 

ابراهيم:..


عند تاليا 

في الشات 

مالك:انتي فين 

تاليا: مين 

مالك: مش لازم تعرفي 

تاليا: انت شاب 

مالك: اه

تاليا: وانت مالك انا فين يا بني ادم يا زباله انت 

وعملة بلوك 

مالك فرح ان هي مش متقبله فكرة ان يبقا في حد جنبها 


ميار بعصبيه:يعني ايه كل الفلوس اللي طلبتها بقيت عندك 

المجهول:انتي شايفه ان الكام مليون دول بروحك يا حلوه تبعتي 3 مليون تاني 

ميار:اجبلك 3 مليون منين انت مجنون 

المجهول:دي حاجه ماتخصنيش 

وقفل الفون 

بعد يومين 

مالك بيرن علي تاليا مافيش رد 

تاليا بنوم:الو 

مالك ضحك اول ماسمع صوتها وعرف ان هي كانت نايمه:نايمه 

تاليا بصوت منخفض:مين 

مالك:ماتنزليش النهارده 

تاليا: مين بقا 

مالك بعصبيه: تالياا فوقي 

تاليا اتخضيت وقامت من علي السرير 

تاليا: نعم يا مالك 

مالك فرح ان هي عرفته:مافيش نزول النهارده 

تاليا:...

مالك: سمعتيي 

تاليا بخوف:ليه 

مالك: سمعتي قولتلك ايه 

تاليا: حاضر 

(مالك قالها كده عشان شكلها كانت تعبانه يوم ماقبلها)


حور رجعت البيت وكانت تعبانه من العياط طلعت خدت شاور ونامت 



تاني يوم الصبح 

ضابط:حضرتِك الاستاذه ميار صالح 

ميار بخوف:ايواا انا 

الضابط:اتفضلي معانه 

ميار بتوتر:ليه انا ماعملتِش حاجه 

الضابط:اتفضلي و هتاكد هناك 

اصاله طلعت :في ايه 

ميار بخوف:عايزني في القسم 

الضابط شدها بالقوة و خدها ونازلين 

اصاله:ماتخفيش انا هجيب المحامي و هجيلك 

(اللي حاول يقتل حور خد من ميار واصاله 15 مليون جنيه واصاله كانت وخداهم بدون علم طارق)

في القسم 

الضابط: اسد بيه كلمني شخصيا عشان ناخد بالنا منك 


اسد طبعاا متابع القضيه وكلم القسم عشان ميار تتعلم الادب 


الضابط:عايز يكلمك و ميار بتاخد الفون 

اسد بكبرياء:مبروك ماتخفيش مافيهاش خروج و انا زعلان اوي انك دخلتي بدري ومالحقتيش اخد حق مراتي منك بس ملحوقه هناخدو وانتي في السجن وقفل 

ميار بتسمع كلامه ومش قادره تتكلم من كتر صدمتها ان هي اتكشفت 


جاسر:صباح الخير يا روحي 

حور بنوم:صباح النور 

جاسر:واحشتني 

حور: لو سمحت يا دكتور هو في ايه ايه الكلام ده 

جاسر بحنيه:في ايه يا حور 

حور:انا مابحبش الطريقه دي وياريت ماتنساش ان انا واحده متجوزه ولو حتي مش متجوزه مش هسمحلك بطريقتك دي 

جاسر:خلاص اعتبريني ماقولتيش حاجه 

حور:دي مش اول مره 

جاسر:هتبقا اخر مره كان في عقد واجتماع النهارده بين شركتك و شركتي...

حور:اول حاجه دي مش شركتي يا دكتور وتاني حاجه الميعاد النهارده  ذي ماهو 

جاسر بحنيه:حور 

حور :نعم 

جاسر:ياريت تقبلي نتغدا سوا النهارده بعد الاجتماع 

حور:اسفه اص....

جاسر:اول طلب اطلبو منك ومش هنتاخر نص ساعه بس 

حور:طب تمام ماشي باي بقا دالوقتي 

وقفلة 

جاسر:باي يا حوريتي النهارده هاخد اول خطوه بيني انا وانتي 


حور غيرت ونزلة 

ليلي :صباح الخير يا حبيبتي 

حور:صباح النور يا ماما 

ليلي:امبارح جيتي طلعتي علي طول في حاجه 

حور:لالا كنت تعبانه شويه من الشغل 

ليلي:يا حبيبتي ريحي نفسك وبلاش الشغل ده ولما تخلصي اشتغلي برحتك 

حور:ماتخفيش يا حبيبت قلبي انا كويسه 


عند تاليا راحت الشغل و هي راجعه 

مجهول:حضرتك تاليا هانم 

تاليا بستغراب:ايو انا 

المجهول: ينفع تتفضلي معانه بهدوء 

تاليا بخوف:اتفضل فين وانتو مين 

المجهول: هتعرفي لما تجي معانه يا فندم وياريت تتفضلي بهدوء 

تاليا هتجري واحد من الرجاله ثبتها بسلاح 

المجهول منغير يا يلمس تاليا بس ماسكلها المسدس :ياريت تتفضلي معانه 

تاليا ركبة بخوف و واحد بس كان بيسوق العربيه وهي قاعدة في العربيه 

وصلة مكان مهجور و الراجل نازلها منغير مايلمسها وتاليا عماله تعيط 

دخلة المكان وكان مالك واقف تاليا اول ماشافت مالك جريت عليه وحضنتو وفضلة تعيط 

مالك:اهدي خلاص 

تاليا بعياط:رافع عليا المسدس 

مالك :انا هربيي اهدي 

مالك:ماسمعتيش الكلام ليه 

تاليا بعياط:كلام ايه 

مالك بعصبيه: افتكري كلام ايه 

تاليا اول ماسمعت عصبيتو بعدت عن حضنه 

تاليا: هوانا عملتلك حاجه 

مالك مسكها من دراعها و قربها عليه:مش انا قولتلك مافيش شغل النهارده

تاليا بخوف: انا اسفه 

مالك: اعمل بيها ايه انا اسفه دي 

تاليا بعياط:اعمل ايه 

مالك:رقمي يتسجل وتدخلي تشيلي البلوك واي مشوار تروحي تعرفيني فاهمه 

تاليا: فاهمه 

مالك سابهاا 

مالك:حد مسك ايدك او حاجه 

تاليا :لا 

مالك: كفايه عياط و بعد كده لما اعوز اشوفك هبعتلك العربيه تجيبك 

تاليا: حاضر 

وقرب منها و مسكها من وسطها وماشي بيها مالك جنب اذنها:حضنك حلو اووي وامشي وخلي بالك من نفسك 

استني 

تاليا وقفة 

مالك :مش عايز شعرك يبان من الحجاب 

تاليا: حاضر 

مالك بحنيه:اركبي مع السواق هينزلك قدام بيتك 

تاليا طلعت ورجعة بيتها 


جاسر:اتفضلي وبيرجع الكرسي 

حور :شكرا 

جاسر خدها مطعم  وكان المكان فاضي 

بعد شويه 

جاسر بتوتر:كنت عايز اقولك حاجه 

حور بهدوء:اتفضل 

جاسر:تتجوزيني.....

طفلتي الخائفه البارت 31

طفلتي الخائفه 

البارت 31

بقلم/ شهد عبد السلام

حور و شخص كاتم فمها و انسفها شبه منقطعه :امممممم ....



بعد شويه 

حور بتعب:اه..

الدكتور:حمد الله علي سلامتك 

حور:هو ايه اللي حصل 

الدكتور:محاولة قتل 

حور بخوف:ده ده انا 

الدكتور:اهدي لو سمحتي انتي كويسه 

فلاش باك 

حور:امممم 

اسد مسك القاتل و اول ما القاتل ساب حور غابت عن الواعي و اسد مسك الشخص ده و اتسلم للبوليس 

عودة الفلاش باك 

اسد في الفون:عايز اعرف هو تبع مين في اقرب وقتت يااحمد 

احمد:اطمن هنقوم بالواجب و زياده 

اسد:عايز حراصه جنبها في كل حته عشان مايحصلهاش حاجه 

احمد: حاضر 

اسد:منغير ما تاخد بالها مش عايز حد يشك مجرد شك يا احمد ان دول حراصه 

احمد:تمام يا اسد باشا 

اسد:سلام 

وقفل 

ميار بخوف: يا نهار اسود اتمسك ازااي ازااي كده 

اصاله :ماتخفيش 

ميار:مش هخاف ازاي يا ماما انتي بتقولي ايه الراجل زمانه اعترف علينا 

اصاله:يا غبيه و هو لو اعترف عليكي هيكون زمانك قاعده هنا 

ميار بخوف:هعمل ايه دالوقتي 

اصاله:روحيلو 

مياى:انتي بتقولي ايه انتي عايزه توديني للموت 

اصاله:يا عبيطه روحيلو و اعرضي عليه فلوس  عشان يسكت 

ميار:والفلوس هجبها منين 

اصاله شاورة ل ميار 

ميار:هتعمليها بجد 

اصاله:ومنعملهاش ليه بقا 

ميار:هيسكت 

اصاله:هسكتو 


عند تالياا 

تاليا:هو انت صاحي ليه 

مالك:انتي مالك

 تاليا بإحراج :اسفه  و هططلع

مالك:استني 

تاليا:نعم 

مالك:عملتي ايه مع حور

تاليا:معرفش 

مالك:تاليااا فوقيي 

تاليا:قاعدة معها شويه و جيت 

مالك: هتعمل ايه مع جوزهاا 

تاليا بغيره:هو انت مهتم ليه 

مالك مسكها من دراعهاا:صوتك يبقا واطي سامعه 

تاليا بضعف و مش قادره تتحرك بين ايدو:حاضر 

مالك و لسه ماسكها :عايزك تموتي من غيرتك يا تيتي 

تاليا: دراعي 

مالك:نازله من اوضتك ليه 

تاليا بتوتر :هااا ..م. معرفش 

مالك:فوقي بقولتك هو ايه اللي ماتعرفيش 

تاليا بتوتر:..كنتتت...

مالك:كنتي عايزه تشوفيني 

تاليا: لا .. اقصد

مالك: انتي عايزه تتعلمي ازاي بنتكلم من الاول و جديد شكلك كده 

مالك مستمر في الكلام و دراعهاا بيسيبو واحده واحده 

تاليا:هو انا عملتلك ايه الاول  غالطه صغيره عاقبتني عليها و كل يوم بتعاقبني علي حاجات انا ماعملتهاش يا مالك انا حتي معرفش انت اسمك ايه مالك ولا احمد 

مالك: وكنتي بترجعي ليه هنا لما خرجتي ......... خايفه تقولي!؟

تاليا:معرفش

مالك :هو كل حاجه ماتعرفيش 

تاليا:...

مالك: علي فوق 

تاليا اول ما سمعت الكلمه دي جريت علي فوق 

ومالك رجع المكتب بعصبيه 

مالك في تفكيره:دي اعمل معهاا ايه يارب عشان  تحبني ربع الحب اللي بقيت احبوهلها بس بردو هي عندها حق انا واحد ماتحبش اصلاا وحياتي كلها بايظه و في عين الناس كلها ميت لو حتي حبتني هبقاا بظلمها 


عند اسد 

اسد بقرف:ايه يا حبيبتي 

مايا:واحشتني اووي يا اسد انت فين 

اسد:هكون فين يا مايا في البيت 

مايا:طب انا تحت بيتك و طالعه 

اسد:بيت مين

مايا:بيتك انت يا اسد 

اسد:مايا لو طلعتي هتزعلي اوعي ططلعي فاهمه 

مايا:وده ليه بقا حد معاك فوق 

اسد بعصبيه: ماياا 

مايا بخوف:حاضر انا همشي اهو ومشيت بعربيتها 

تاني يوم الصبح 

حور طلعت من المستشفي 

حور بصوت ظاهر عليه التعب  :حضرتك عامل ايه

جاسر بفرحه:الحمد لله انتي عامله ايه 

حور ضحكة:هو حضرتك تعرف انا مين عشان تسالني 

جاسر:عارفك يا ست حور

حور بستغراب:بجد ده ازاي انا اول مره ارن علي حضرتك 

جاسر:معلش بقا هنعمل ايه عارفك من صوتك 

حور بإحراج: شكرا كنت حضرتك مكلمني علي الشغل او التدريب 

جاسر:اهاا اه فعلا كلمتك  بس بقالها كتير اووي 

حور:يعني الفرصه مش موجوده دالوقتي

جاسر بغزل:لو مش موجوده نجبهالك 

حور بصوت بيدل ان هي بتتكلم بجد :بتقول ايه 

جاسر:هاا لا ابد بقولك ان هي لسه موجوده 

حور:بس انا خايفه انا لسه اول سنه ليا في الجامعه 

جاسر:ماتخفيش انا معاكي اهو ولو عايزه حاجه كلميني 

حور بصوت مليان عياط عشان افتكرت اسد عشان دائما كان بيقولها ماتخفيش انا معاكي :شكرا يا دكتور 

وقفلت

بعد كام يوم حور كانت بدات تشغل نفسها عشان تنساه وبردو تحسن من نفسها تبقا قويه عشان تعرف تواجه الحياه ودكتور جاسر دايما معهاا وظاهر عليه الاعجاب الشديد و اسد ذي ماهو حزين وبيكمل الخطه و بيقرب من مايا و دايما عيونه علي حور وكل مايشوفها بتقرب من دكتور جاسر وبيبقا هيموت من الغيره و الزعل و طول الفتره دي بيراقبها و حور مش واخده بالهاا و مالك اطلق حرية تاليا و سابهاا عشان شاف ان هو ده الحل المناسب 



حور :شكرا يا دكتور 

جاسر:قولتلك كفايه دكتور خليها جاسر انتي بقيتي السكرتاريه الشخصيه بتاعتي 

حور بابتسامه:حاضر يا جاسر 

جاسر:بكره اول يوم  ليكي في الشغل تبقي موجوده بدري 

حور:تمام 

ومشيت 

بعد شهرين حور اشتغلة في شركة محمد و مسكت كل الشغل و بقيت واحده تانيه في خلال شهرين بس واحلويت و تاليا كل ما تحاول ترجع الڤيلا تشوف مالك مش بتعرف تدخل واسد متابع حور في صمت و هي بتحاول تنساه  


بليل في غرفة حور 

حور بعياط:وحشتني حتي وانا عامله جامده مش قادره عايزك جنبي نفسي اشوفك ليه يا اسد سبتني حتي وانت مابتحبنيش انا بردو بحبك بقيت تعبانه مش عايزه اقعد فاضيه ولو دقيقه واحده عشان بفكر فيك في الدقيقه دي وهفضل كده لحد امته كل يوم انام علي صورتك  و كل يوم عياط ليه سبتني وبتكمل بجزء من قوتها بس خلاص بقا ضعيفه مش هبقا كده طول عمري ضعيفه وكل الناس جت عليا و ظلموني دالوقتي ماحدش هيقدر يلمسني بحبك اوي وبحاول انساك بس مش قادره مش عارفه عشان كده انا خلاص يتحرم علياا الحب بعد ماحبيتك وهقفل قلبي علي كده 


وراحت في النوم وسط عياطهاا 

(اسد ساب شغل محمد وده كان طلب محمد عشان اسد عايز يطلقها )



تاني يوم الصبح 

تاليا:طب هقوله حاجه و همشي 

.....:مش هينفع احمد بيه رافض مقابلة اي حد اتفضلي لو سمحتي 

تاليا: شهرين وانا كل يوم هنا ومش بعرف اقابله 

..:دي اؤامر يا هانم 

مالك في الفون:دخلهاا 


..:اتفضلي يا هانم 

تاليا بفرحه جريت علي الڤيلا ودخلة 

مالك بجمود :جايه ليه 

تاليا ومركزه في عيونه:عامل ايه 

مالك: جايه ليه يا تاليا 

تاليا بردو سرحانه في عيونه 

مالك بعصبيه: تالياا في ايهه 

تاليا: نعم 

مالك نزل من علي السلم وقرب عليهاا 

مالك ومسكها من دراعهاا:عايزه ايه 

تاليا مش حاسه بوجع ايديهاا:هو انت سبتني ليه 

مالك: مش انتي عايزه كده 

تاليا: لا 

مالك بجزء من الحنيه:طب عايزه ايه 

تاليا بتوتر:هاا معرفش 

مالك حاول يخفئ ابتسامته وبيحاول يضغط علي ايديها اكتر :بردو ماتعرفيش 

تاليا بتوتر:لا لا كنت 

مالك:كنتي ايه 

تاليا: عايزه اقولك 

مالك:اتكلمي 

تاليا: عايزه امشي

مالك: علي برا يا تاليا 

تاليا: اسمعني بس 

مالك بعصبيه ومسكها من دراعها جامد: سمعتي قولتلك ايه و قسما بالله يا تاليا لو شوفتك بتتكلمي مع اي راجل في الصيدليه هموتك 

تاليا بخوف:حاضر 

مالك: احسن حاجه مايبقاش في شغل فاهمه 

تاليا بخوف: بس...

مالك: مافيش بس و بيقربهاا وبيشم ريحتهاا لوقت 

مالك وبردو مقرب من رقبتهاا :امشيي 

تاليا بخوف:..

مالك جنب اذنهاا:لو جيتي تاني هيحصل حاجه هتزعلك 

تاليا بخوف:حاضر ومشيت 




قمر:حور هانم مافيش حضرتك هتسافري بالطياره 

حور :قولتلك بطلي هانم و لا بالعربيه 

قمر:طب ياريت تتفضلي عشان الطريق هياخد وقت 

حور:تمام انا نازله 

ونزلة 

و خلصت شغل وراجعه اخر الليل 

حور بتعب:فاضل قد ايه يا ابراهيم 

ابراهيم:لسه بدري 

حور من كتر التعب نامت نامت في العربيه 

بعد شويه 

حور صحيت وحد ماسكها من وسطها وانفاسه بتحرق رقبتهاا

 

طفلتي الخائفه البارت 30


 طفلتي الخائفه

البارت 30

بقلم/ شهد عبد السلام

حور بعصبيه:تربية ايه هاا تربية ايه اللي بتتكلمي عليهاا انا عمري ماشوفت منك نظرة حنيه 

اصاله قربت عليهاا عشان تضربهاا 

حور دافعت عنهاا و مسكتهاا ضربتها وسط استغراب ليلي و محمد و طارق 

بعد مده من ضرب حور ل اصاله وقعت علي الارض فاقدة الواعي بسبب قلة الاكل 

ليلي بخضه:محمد محمد البت 

و بتحاول تيشلهاا 

محمد في ثانيه جت الحراس و شالو حور للمستشفي 

بعد وقت في المستشفي 

ليلي و محمد قدام اوضة حور 

ليلي:محمد هنعمل ايه انت اهو شايف حور 

محمد :اهدي و سبيهاا علي ربناا 

ليلي:...

و شويه والدكتور طلع 

محمد :ايه يا دكتور مالها

الدكتور:هي كويسه و اللي حصلها ده بسبب قلة الاكل و انا كتبتلها علي فيتامينات 

محمد:طب ممكن ندخل 

الدكتور:هي حاليا نايمه ياريت ترجعه البيت و بكره تجو تكون فاقت 

ليلي اصرت انها تفضل جنب حور 

تاني يوم الصبح 

مالك:اقعدي افطري 

تاليا: مش جعانه 

مالك :سعمتي انا قولتلك ايه

تاليا: في ايه يا مالك 

مالك:هو ايه اللي في ايه بقولك تعالي افطري تقعدي منغير كلمه فاهمه 

تاليا وعنيها في الارض:فاهمه 

وقربت عليه وقاعدة 

مالك حرك الكرسي في اتجاه 

وتاليا لسه مركزه قدامهاا 

مالك وبيحرك ايدو علي دراعهاا: مالك 

تاليا ومش بتبص ل مالك:مافيش  واحد لسه مزعقلي بس 

مالك:انا بسالك علي وشك شكلك تعبانه 

تاليا:مش عارفه وبتبصلو 

مالك وقرب منها اكتر:في حاجه مزعلاكي 

تاليا: لا 

مالك:تيتي ماتخفيش مالك قوليلي 

تاليا بهدوء: قولتلك مافيش

مالك:طب ايه اللي تعبك 

تاليا بعياط:جنبي بيوجعني اووي و مش قادره اقعد 

مالك:طب اهدي و طالعها الاوضه

مالك:غيري هدومك و الدكتور شويه وهيجي 

تاليا بتعب: انا مش عايزه الدكتور والنبي يا مالك 

مالك: مش عايز اسمع صوت 

تاليا: حاضر بس

مالك:مافيش بس غيري الطقم ده و اعدلي الحجاب

تاليا:حتي وانا تعبانه عمال تحكم فياا 

مالك:سمعتي و مسكهاا

تاليا بخوف:في ايه 

مالك:ماتخفيش هغيرلك 

تاليا بتعب: تغير لمين يا قليل الادب انت 

مالك اتجه بيهاا ل غرفه الهدوم

و شالها الجاكت اللي هي كانت لابسه و لبسهاا دريس مقفول خالص و عدلهاا الحجاب 


بعد شويه 

مالك بخوف:عندهاا ايه 

الدكتور:هنحتاج ان هي  تعمل شوية تحاليل عشان نتاكد 

مالك بخوف اكتر:هي عندهاا ايه 

الدكتور:مافيش داعي انك تخاف 

مالك بعصبيه و خوف علي تاليا:بقولك في ايه مالها 

الدكتور بخوف:الزايده تقريباا 

مالك :تقريباا 

الدكتور:اه انا عايزهاا تعمل التحاليل دي عشان نتاكد 

مالك:طب ابعتها المستشفي امته 

الدكتور:بكره الصبح 

مالك:طب شكرا 

ومشي مالك دخلهاا فضل شويه و تاليا فاقت 

مالك:عامله ايه دالوقتي في حاجه واجعاكي 

تاليا:الحمد لله 

مالك بحنيه :بجد كويسه اجبلك الدكتور

تاليا بفرحه ان هو مهتم بصحتهاا :لا لا كويسه مافيش داعي 


عند حور ليلي مشيت تجيب حاجات لحور 

اسد بحنيه و حزن عليهاا وماسك ايديهاا:غصب عني صدقيني وهتقومي بسلامه وماتخفيش انا هفضل طول عمري جنبك وانتي هتفضل اول واخر حد ممكن اعشقو 

حور بدات تتحرك و اسد ماسك ايديهاا  واسد خرج 

حور بتعب :ا..س.د 

وبتحاول تقوم 

الممرضه:ينفعد تهدي يا مدام نامي و بتنيمهاا 

حور بتعب:هو انا هنا من امته 

الممرضه:من امبارح بليل وكان في واحده معاكي بس نزلت تجبلك حاجات 

حور:طب هو مافيش حد دخل من شويه 

الممرضه:لا يا  مدام 

حور سكتت و الممرضه عملة  شغلهاا و خرجة

ليلي بخوف بتقرب عليهاا:عامله ايه يا حبيبتي دالوقتي 

حور بتعب :ماتخفيش يا ماما مافيش حاجه انا كويسه

ليلي مسكة ايديها وقاعدة جنبهاا:ماتخفيش محمد عمره ماهيسيبك

حور بدموع:كان دائما بيقولي نفس الكلام 

ليلي ماعرفيتش ترد سكتت 

حور:هخرج امته 

ليلي:بكره عشان نطمن عليكي و عمك محمد طالعه اهوو 

وشويه و محمد دخل 

محمد بحب:حمد الله علي السلامه يا بنتي و بيحضنهاا 

حور:الله يسلمك يا عموو 

محمد:خوفتيني عليكي 

حور بضحكه بسيطه اووي:اعيش و اخوفك 

ليلي فرحت ان هي هزرت مع محمد و محمد بردوو 

ليلي:ماتحاول كده يا محمد ونخرج النهارده 

محمد:لا خليهاا بكره 

حور:يا عمو انا بقيت كويسه و قسماا بالله

محمد:انا قولت لا بكره تخرجي 

واتقفل الكلام 

حور في سرهاا:حتي وانا تعبانه بحلم بيك يارب هنساه ازاي ده قوينيي يا بس كان واحشني اووي ماكنتيش قادره علي بعدو حاسه ان لا هو كان معايه حسيت بحنيته علياا و مسكة ايدو  ازاي حلم 




بعد اذان الفجر

اسد بردو راح ل حور  وهي نايمه 

اسد لمسهاا:الحمد لله بقيتي كويسه وبيكمل بحزن و دموع متحجره واحشتيني اووي مش عارف انام غير في حصنك واحشتني وواحشني  حتي خوفك و جنانك و كل حاجه فيكي 

حور بهلوسه:ا..س...د

اسد و ماسك ايديها: ايه ياروحي اسد 

حور بهلوسه و عياط:هطلقني ليه 

اسد:غصب صدقيني 

و سابها و مشي و كلم الدكتوره تدخلهاا 

الصبح 

الممرضه:الحمد لله دالوقتي درجة حرارتك كويسه عن امبارح 

حور:الحمد لله هو كان في حد هناا 

الممرضه بتوتر:هاااا  ... لا 

حور:متاكده

الممرضه بتوتر:اه 

حور:طب عرفتي ازاي ان حرارتي عاليه 

الممرضه بتوتر:.. طب.. بعد ازنك عشان عندي مريض تاني 

وخرجت 

حور في سرهاا :خلاص يا حور هو عمره ماهيجي و لا هيسال عليكي خلاص خلصت و هيطلقك 



عند تالياا و مالك 

مالك بيخبط علي الباب

تاليا:ثانيه 

شويه و فتحت الباب

مالك و بيدخل الاوضه:كل ده عشان تفتحي  

تاليا: معلش كنت بلبس الحجاب 

مالك و بيقرب منها و ايدو علي حجابهاا :انا حافظ كل تفصيله فيكي  وهيشيل الحجاب 

تاليا مسكة ايدو :عشان خاطري انا شيلت ذنوب كتير اووي

مالك فرح ان هي غاليه و خايفه من ربنا:ماشي و سابهاا 

مالك: كنت جاي اقولك ان حور بنت عمتك تعبانه 

تاليا بخوف:ايه حور مالها انا ... انا .ب

مالك:اهدي في ايه هي كويسه مافيهاش حاجه 

تاليا: طب تعبانه مالها ايه اللي حصلهاا 

مالك:معرفش 

تاليا بستغراب:هو انت تعرفهاا منين اصلا 

مالك :هااا... مش انتي كلمتني عليها قبل كده انك تكلميهاا 

تاليا: اه

مالك:غيري هدومك هتروحي تعملي التحليلات و تشوفي حور 

تاليا بفرحه:بجد انا مش عارفه اقولك ايه شكراا 

و هتجري

مالك:استني 

تاليا:نعم 

مالك: السواق هيبقا معاكي وبسرعه 

تاليا:حاضر 

 




ميار:لا لا كده حاجه كبيره اووي يا ماما 

اصاله:ولا كبيره ولا حاجه سهله  بس اهم حاجه  يتم بسرعه 

ميار بخوف:لا يا ماما ده لو اسد عرف هيموتنا 

اصاله:كان زمان مش دالوقتي لو هي غاليه عليه مش هيطلقهاا 

 ميار:لا لا انا اخاف اعمل كده 

اصاله:جامدي قلبكك ده لو عايزه تتجوزي حبيب القلب اسد 

ميار:هحاول انا هنزل دالوقتي 

و نزلت 

و شويه و كانت تاليا في المستشفي مع حور 

تاليا حضنتهاا:واحشتني اووي 

حور:وانتي وربنا انتي كنتي فين كل المده دي 

تاليا: مش هقدر اقولك دالوقتي بعدين المهم انتي مالك في ايه 

حور: انا الحمد لله 

تاليا:بقولك مالك ايه اللي حصلك عشان تدخلي في المستشفي 

حور بعياط:  تعبت شويه 

تاليا قربت عليها و حضنتهاا:مالك بتعيطي ليه 

حور:مافيش 

تاليا:طب بتعيطي ليه يا روحي بس في ايه احكيلي 

حور بتعيط اكتر و حضنتها:اسد هيطلقني 

تاليا:ازاي يعني مش انتي قلتي انو بيحبك 

حور بعياط:طلع بيكدب بيشفق عليا عشان عارف ان ماليش حد

تاليا:ماتقوليش كده  و خلاص يا حور ربنا عايز كده ولو في نصيب مهما يحصل هتفضله مع بعض ماتعرفيش الخير فين يا روحي 

حور بعياط:حتي لومش هو الخير انا عايزه اسد كان كل حاجه حلوه في حياتي اه لسه عارفه من فتره صغيره بس بحبو اووي يا تالياا 

تاليا:خلاص بقا كفايه عياط 

حور:كلهم ذي طارق 

تاليا:اهدي بقا خلاص و مش كلهم ذي طارق ولا حاجه بس هو النصيب كده 

حور:عندك حق 

تاليا: ولازم تنسيي فاكره زمان لما كنتي بتقولي اللي مابيحبنيش مش هحبه دالوقتي بقولك امشي بكده اسد مش بيحبك ولا متاثر بفراقك انتي بردو اعملي كده 

حور :هعمل كده 

تاليا:هططلعي امته 

حور:مش عارفه بس ممكن يكون بليل

وشويه و كلام تاليا مشيت عشان مالك و ليلي كانت بتجيب هدوم ل حور 


حور و حد ايدو علي بوقهاا و شبه نفسها مقطوع :اممممممم...........


اسفه علي التاخير ده ❤️

طفلتي الخائفه البارت 29


 طفلتي الخائفه

البارت 29 

تاني يوم الصبح 

حور :انت لسه نايم 

اسد:لا يا روحي صاحي من بدري 

كنتي بتعملي ايه 

حور:كنت بعملك الفطار 

اسد مسك منها الاكل ومسك ايديها قبلهاا:تسلم ايديكي 

حور قبلة من خدو 

اسد ضحك:بقيتي بتفهمي اهوو 

حور:تقصد ايه يعني ان انا مش بفهم 

اسد:تؤتؤ يتقطع لساني و بيقربهاا منو اكتر 

حور بتسرع:بعد الشر عليك 

اسد حضنهاا و باسها من راسها:بحبك 

عداا كام يوم و حور واسد حبهم بيزيد اكتر و اكتر و حور ده كلو لسه كلمة بحبك ماقلتهاش من كسوفهاا 

حور:اسد 

اسد بحزن:ايه يا حبيبت قلب اسد

حور:في ايه كان مالك امبارح  

اسد بحزن كبير والكلام طالع منو بالعافيه :كنت عايزك في مشوار 

حور قربت وقاعده قدامه علي المكتب:مشوار ايه 

اسد:للماذون 

حور :كتب كتاب مين 

اسد :مش كتب كتاب 

حور وبتميل عليه :امال هنروح ليه 

اسد :عشان اطلقك 

حور ضحكة:بطل هزار و انا مش عايزه حاجه زياده عايزك انت بس 

اسد :اهدي انا بتكلم بجد 

حور ضحكة:اه انا عارفه كلامك الجد يا بابا 

اسد بكل هدوء وحزن:ينفع تفهمي لازم نطلق 

حور ومش قادره تستوعب:بطل برود بقا يا اسد 

اسد:..

حور:تعاله نخرج 

اسد:ينفع تفهمي يا حور لازم اطلقك 

حور بانفعال:يعني ايه فهمني يعني ايه عايزنا نطلق 

اسد:ذي اي حد ممكن يطلق 

حور:لا لا ماتقولش ذي اي حد يا اسد احنا  مش ذي اي حد 

اسد مسكها من ايديهاا:اهدي بقاا 

 حور بهستريا: اهدا ايه انت مجنون والنبي قول انك بتكدب والنبي يا اسد والنبي 

اسد بحزن حضنها:اهدي 

حور ضربته :ليه قولي ليه هطلقني عملتلك  ايه اسد:مابحبكيش 

حور  بعياط: يعني ايه

اسد:اهدي احنا ماينفعش لبعض  

حور :ليه

اسد:انا اكبر منك بكتير انتي صغيره مش هننفع مع بعض و لما قولتلك بحبك كانت مجرد كلمه طلعت مني وليه سبتك معايه ده كلو اظن انك عارفه

حور بانفعال: انت واحد زباله انت ايه مافيش دم ليه ليه تعمل فيا كده انا عملتلك ايه ل ده كلوو 

اسد:اهدي 

حور:حد دخل حياتك صح 

اسد مش قادر يقولها الحقيقه وفي نفس الوقت مش عارف يعمل ايه :اه 

حور بهدوء وبتمسح دموعها من علي خدهاا:ماشي يا اسد يبقا انت اللي اخترت 

اسد بخوف: يعني موافقه 

حور سابته و مشيت 

حور في اوضتهاا بعياط:ماقولتيش موافقه ليه كارمتكك يا هبله مش قادره مش عارفه ازاي ممكن انسااك ده انت اول حد يقف جنبي يا اسد يارب قويني وبعد ماخلاص قلت فعلا طلع بيحبني طلع بيكدب وان انا مجرد حاجه معاه بس لما تجي الاحسن مني  ترميني 

ونزلت 

اسد:راحه فين 

حور:مش انت قلت هتطلقني

اسد:طب تعالي

وشدها في العربيه 

اسد سايق العربيه وملامحو باين عليها الزعل 

اسد:ماتنزليش غير لما تقوليلي 

حور مش بترد وبتبص ل مافيش

اسد:سمعتيي 

اسد بصلهاا ومسك وشها :سمعتي 

حور بردو ساكته اسد سابهاا وانتبه للطريق 

قدام فيلا الحديدي 

اسد فتحلهاا الباب:انزلي و نزلهاا 

ودخل بيها 

ليلي بفرحه:حبايبي اخير جيتو  وبتركز في ملامحهم 

ليلي:مالكم مالك يا حور 

حور بردو ساكته وكل الي عليها بتبص لفراغ ودموعها نازله 

ليلي لمستها:مالك يا حبيبتي 

اسد بحزن :هنطلق 

ليلي:ايه قلت ايه 

اسد بحزن:ذي ما سمعتي يا ماما 

ليلي:انت بتقول ايه ططلقوو ليه  وبتنادي علي محمد بابا اسد 

محمد:في ايه بتنادي كده ليه 

ليلي:تعاله شوف ابنك هيطلق حور

محمد:ايه 

اسد بحزن:انا مش هتكلم كتير في الموضوع ده هطلقهاا

محمد ملاحظ حزن اسد:تعاله 

وخدو المكتب 

محمد :في ايه بقاا 

اسد بحزن:مافيش 

محمد:هطلقهاا ليه لما هو مافيش 

اسد بكدب:مش مرتاح معهاا 

محمد:متاكد 

اسد:اه يا بابا 

محمد:طب حاول معاها يمكن....

اسد:مافيش يمكن يا بابا الحوار خلصان 

محمد:طب اعرف لو هطلق حور يبقا انت ولا ابني ولا اعرفك 

اسد:انت بتقول ايه يا بابا هتلوي دراعي 

محمد:هو ده اللي عندي 

اسد:وانا هطلقها يا بابا 

محمد:وانت ولا ابني ولا اعرفك 

اسد خرج و حزنو اكتر من الاول 


اسد في الفون 

اسد:كل حاجه تمام 

وقفل 

حور علي حالها مش بتتكلم خالص و دايما سرحانه و بتعيط 

 اسد رجع البيت 

اسد بحزن:علي عيني ان اشوف دموعك دي وربنا لو اطول اشيلك جوايا هشيلك صدقيني غصب عني لو كانت ظروف تانيه عمري ما كنت هضيعك من ايدي و عمرك ما هتبقي لغيري مش عارف اعمل ايه اسيبك جنبي يحصلك حاجه وسعتهاا عمري ما هسامح نفسي كنت كنت خايف معرفش احميكي او اغلط غلطه تضيعك من ايدي بس هقول ايه دالوقتي ما انتي خلاص ضعتي 



تالياا:مالك 

مالك:نعم 

تاليا بتوتر:كنت عايزه اقولك حاجه 

مالك مسكها من ايديها وقربهاا:مالك في ايه 

تاليا بخوف:..ا..ص...ل

مالك:في ايه يا حبيبتي مش اتفقنا ان احنا هنبقاا صحاب قولي في ايه 

تاليا:انا عايز اروح ل ماما وبابا 

مالك بستغراب: تروحي فين 

تاليا: ل ماما وبابا 

مالك:مش ابوكي وامك الله يرحمهم 

تاليا بخوف:في المقابر 

مالك:هتروحي ليه 

تاليا بخوف:اليوم ده يوم....ما.م.اتو ووربنا وربنا يا مالك هرجع هرجع البيت تاني وربنا مش ههرب صدقني 

مالك حضنهاا:اهدي خلاص هتروحي امته 

تاليا:دالوقتي 

مالك:ماشي تعالي 

وخدها في المقابر 

تاليا واقف قدام المقابر و مالك بعيد شويه عند العربيه 

تاليا بتتكلم و بتعيط مالك قرب عليهاا و حضنهاا 

مالك:اهدي الله يرحمهم 

تاليا بعياط:يارب يارب يا مالك 



فات كام يوم و حور ذي ما هي مش بتتكلم خالص بتعيط بس و اسد بيحاول يمارس حياته عادي خالص عشان ماحدش يعرف ان هو بيحبها تاليا و مالك بيقربو اكتر طارق و اصاله و ميار عرفو موضوع الطلاق و اصاله كانت مبسوطه ان حور هططلق و هترجع خدامه عندها و ميار كانت مبسوطه عشان عنيهاا علي اسد و مايا خرجت و بقيت قريبه من اسد  ومحمد و ليلي و مها حاولو مع حور كتير انها تتكلم مافيش اي فايده و جبلهاا دكتور نفسي عشان ترجع ذي الاول 


في ڤيلا محمد الحديدي

طارق:اناعايزها ترجع دي بنتي 

محمد:ايه الكلام اللي بتقوله ده يا طارق بنتك هي هي بنتي 

اصاله بحقد:لا لازم ترجع معانه دي واحده في مقام المطلقه دالوقتي 

ليلي: ايه اللي انتي بتقولي ده 

اصاله:الاصول اصول يا ليلي ده ابنك اللي مطلقها يعني الناس مش هتبطل كلام علي حور و دي ذي بنتي 

ليلي:ما انا عارفه ان هي ذي بنتك 

اصاله:عشان كده هنخدها ترجع بيت ابوها وتعيش معانه ذي الاول 

كل الكلام ده و حور سامعه و افتكر جملة اسد انتي عارفه انا سبتك معايه ليه و لعنت الظروف اللي حططها في حب اسد و ان هي لو مش ضعيفه عمر اسد ما كان مثل عليهاا الحب 

حور بعصبيه:انتي عايزه ايه هاااا عايزين مني ايه ارفتوني وانتي ذي بنتك بنتك مين دا انتي واحده زباله 

طارق بعصبيه وكان هيضربها وحور لحقتو:انا اظاهر ان قصرت في ربايتك 

حور: لا انا متربيه احسن تربيه انا تربية يمني يمني يا بابا فاكرها 

اصاله:انتي بقيتي قليلة الادب دي اخرت تربيتي 

حور بعصبيه: تربية ايه هاا تربيه ايه اللي بتتكلمي عليها انا عمري ماشوفت منك نظره حنيه 

اصاله قربت عليها عشان تضريهاا

طفلتي الخائفه البارت 28


 طفلتي الخائفه

البارت 28 

بقلم/شهد عبد السلام 

مالك: علي 

تاليا:اعدامي 

مالك في سره:للدرجادي عندك الموت اهون من انك تعيشي معايه 

مالك:هبقا رحيم عليكي اكتر من نفسك و هسيبك عايشه 

وسابهاا و طلع 




اسد:حور

حور:عايز ايه يا اسد هاا 

اسد:في ايه ؟؟!

حور:في انك بتضحك علياا بحركاتك 

اسد فهمهاا و ضحك:هضحك عليكي ازاي يعني 

حور:مش عارفه بتضحك علياا 

اسد:هضحك عليكي ليه يا حور هو انتي هبله 

حور:انت بتشتمني كمان 

اسد:هو انا قلت حاجه يا بنتي 

حور:انا بعد كده انساا انك تضحك عليا بحركاتك دي و مش عارفه بسكتلك ليه 

اسد و حصرهاا و بقا فوقيها و حور نايمه علي ضهرهاا

اسد:يمكن عشان بتحبني 

حور:اووي 

اسد:ايه 

حور :هاا قلت ايه هو انا اتكلمت

اسد:ماشي يا حور 

اسد:ساعه بظبط وعايزك تنزلي 

حور بنوم:انزل اروح فين 

اسد:مشوار مهم 

حور:مشوار ايه قولي 

اسد:ده اكبر معرض مجوهرات في باريس للمصممم ........

حور:اه بسمع عنوو كتير اووي ده احسن مصمم مجوهرات 

اسد:يلا بقا بسرعه 

حور:طب انت ايه علاقتك ب المجوهرات

اسد:في واحده صحبتي عايزاني اروح قلت بلاش اكسفهاا وهي غاليه عندي اووي 

حور بغيره ووقفت علي السرير:ايه يا اخوياا 

اسد: مش عايزه تروحي برحتك انا هروح انا 

حور :انت مش هتروح 

اسد شدهاا وقعت عليه و بيتكلم وهي فوقه:م

قولتي ايه 

حور بتوتر:مش هتروح 

اسد:مش انا انا هروك عايزه تجي تعالي معايه مش عايزه برحتك 

حور:انا هاجيي بس بشرط 

اسد بتناكه:مش موافق 

حور:هنروح نقعد شويه و نمشي علطول 

 اسد:موافق 

حور:ماشي 

اسد عدلها:بسرعه بقا يا حوري 


اسد غير هدومه ب بدله سوده وفاتح اول القميص 

و البرفيوم الخاص بي 

وطلع 

اسد:بت 

حور:عايز ايه 

اسد:انتي لسه نايمه اخلصيي 

حور:نازله 

و شويه و حور لبست فستان احمر بكم و مفتوح من ورا شويه 

وشوز احمر 

اسد اول ماشفهاا سرح فيها وفي جمالهاا و قد ايه هي كل حاجه فيهاا رقيقه 

حور بتشاور قدام عيونه:اييي 

اسد:هاا 

حور:في ايه 

اسد مسكهاا من وسطهاا و قبلها في خدهاا 

وخدهاا وطلع 

السواق مركز في الطريق 

اسد حضنهاا:تعرفي بحبك قد ايه 

حور ضحكة:لا 

اسد : انا حبيتك بكل المعاني واولهم  حبيتك كا بنتي لو كنتي بتخافي و كنتي بتتحامي في حضني 

حور ضحكة:وانا دايما فعلا حاسك بابا 

اسد قبلهاا 

وبعد شويه كانت وصلت الحفله 

حور بتوتر:انا مستغربه المكان اوي تعاله نروح

اسد:عيب تتوتري وانا معاكي و مسكها من وسطهاا 

بعد شويه كان كل ضيف  في مكانه 

ليليان:اسد عامل ايه 

اسد قام ومد ايدو :الحمد لله يا ليليان وانتي 

ليليان:الحمد لله واحشني اويي 

كل ده و حور بتابع المواقف بكل برود 

حور:ويوحشك ليه بقا ان شاء الله 

اسد مسك حور من وسطاا و بيغير الحوار:حور مراتي 

ليليان:طبعاا عارفهاا عامله ايه 

حور من بين سنانها:الحمد لله 

ومشيت 

اسد بضحك:ينفع اللي قولتي ده 

حور:قلت ايه يا اسد ما انا ساكته اهوو 

اسد:واضح 

وشويه والعرض ابتدا للمجوهرات 

بعد العرض 

....:يتفضل الاستاذ اسد الباشا وبتقدم قطعه خاصه للمدام حور الباشا 

حور بعدم تصديق :هو قال ايه 

اسد ضحك لهاا:بيقول ان اسد الباشا قدملك قطعه خاصه 

حور: ايه انا انت بتقدملي قطعه خاصه 

اسد وبيحضنها: صدقيني مافيش حاجه هتبقا غاليه عليكي ولو اطول اجيبك الدنيا كلها هجبهالك 

حور بفرحه:انا مش عارفه اقولك ايه 

اسد:انا عارف كل اللي جواكي منغير ما تقولي كلمه

وطلعت استلمت طقم المجوهرات 

عند تاليا ومالك


مالك :تالياا 

تاليا:نعم 

مالك :دي شوية حاجات ليكي 

تاليا: مش عايزه حاجه منك 

مالك:انا غلطان ان جايبلك هدوم ووجبتلك كذا حجاب

تاليا بتردد:هااا بجد هاتها 

مالك:ماكنتيش عايزهاا 

تاليا:اسفه 

وبتمد ايديها تاخد الشنطه

مالك شدها من ايديها وجنب ودنها:انا لحد دالوقتي كويس معاكي 

تاليا في سرها:اوي 

مالك:ايه 

تاليا:لا مافيش شكراا 




حور :حلو

اسد:تحفه عليكي 

حور:بجد

اسد:وربنا انتي اي حاجه فيكي حلوه وانتي بتحلي اي حاجه يا حوري 

حور:شكرا 

اسد:يخربيت شكرا بتاعتك دي وبعدين قولتلك كذا مره شكرا بتاعتي مش بتبقا كده 

وشدها وقبلهاا


https://www.facebook.com/Aya-H-Elbanna-آية-البنا-100363825655638/

صفحه خاصه بكل مايخص الدعايا والاعلان 

دعوات افراح ,كروت شخصيه , اغلفه كتب وبانرات و تصميمات خاصه بالدمج ❤️❤️

ووفي  كمان اغلفه كتب و منها اغلفه نزلت فالمعرض السنه دي ❤️❤️ لدار حواديت 

اتمني تشرفوني بزياره الصفحه ❤️❤️

معلش علي التاخير و ان البارت صغير

روايه روح الصقر عوضني صعيدي البارت 24

 روح الصقر (عوضني صعيدي)



البارت 24

صقر بصدمه 

........ ايييييييييه الي بتقوله ده ازاااااااااي يعني عايز اعرف في اي، ازاي هرب .

مهند الظابط......... يباشا والله كان عليه حراسه مشدده بس معرفش في اي ،انا حاسس ان في حد مننا في الحكومه بيساعده .

صقر بهدوء....... ازاي ،طب مين ،بس راقبلي انت الأوضاع هناك أي حاجه او اي حد شاكك فيه بلغني فورا 

رووح بهدوء....... هو في اي يصقر .

صقر بهدوء قرب منها وقال بمشاكسه يخفي بها توتره........ متاخديش في بالك انت ي جميل ،ماتيجي اقولك على حاجه سر .

رووح فهمت قصده لسا هتقوم ،صقر مسكها من خصرها جامد وقال بصوت لاهث من كميه المشاعر التي يشعر بها وهو بجانبها......... لا الكلام ده مينفعش ،وانا صابر عليكي كتير .

رووح بدلال ورقه....... كده يصقوري 

صقر بعبث ...... صقورك لا دا احنا ليلتنا فلل انتي الي جبتيه لنفسك وثبتيها تحته وتسكت شهرازاد عن الكلام الغير مباح 🙈.


عند اياد .

اياد ببرود...... الي مفروض يتعمل مع الي زيك وبيكمل فك في زراير القميص 

مني بخوف شديد........ انننت هتعمل اي لا والنبي خلاص انا اسفه والنبي متعملش فيا كده .

اياد ببرود ...... خلصتي وبيقرب منها .

مني بغضب وتمرد....... ما انت مش راجل لو راجل عمرك ما هتقرب من بنت غصب عنها بس نقول اي بقااا 


بقلم /بسمله بدوي

اياد بعصبيه ..... انا مش راجل يبنت *****وربنا مهرحمك وضربها بالالم جامد لدرجه انها اتخبطت في الحيطه ومن الضربه اغمى عليها.

اياد ببرود...... بلاش تمثيل وقومي احسن لك .

مفيش رد .

راح لها بسرعه وشالها ونيمها على السرير وحط أيده على رقبتها ضربات قلبها مضبوطه ونفسها عادي ،يعني هي اغمي عليها راح شدها وحضنها جامد وثواني وراح في نوم عميق.


عن رحيم كان قاعد في غرفه المكتب بيشتغل قاطع تركيزه فونه بيرن .

رحيم ..... نعم 

ااايه يحمير وانا عارف اني مشغل عندي شويه حريم وربنا مهرحمكوا يكلاب ،ازاي الصفقه البضاعه اتسرقت ازاي ي حمييييير بسرعه جهز الحمله التانيه في المخزن وانا جاي اهو .


عند ريفيان كانت لسا راحه له تعطيه القهوه اول مسمعت الكلام ده اتصلت بسرعه 

ريفيان ..... حضرتك هو عرف أن الصفقه ضاعت خلاص وسمعت بيجهز لحمله تانيه في المخزن انا هروح وراه واعرف مكان المخزن فين وقولك ،حاضر 

يباشا ،تمام ،مع السلامه.


رحيم لسا بيفتح اللاب توب كان مشغل الكاميرات وشاف ريفيان واقفه قام مشغل المكريفون وسمع كلام ريفيان ابتسم بخبث شديد .

وقام وقف وراح فتح الباب بسرعه .

قامت ريفيان من الخضه وقعت عليه .

رحيم بشر ..... كنت بتعملي اي هنا .

ريفيان بخوف .... ااااانا وووو.


كان في يوم روح صحت بدري وبتحضر الطعام وبتغتي .


حبيته بيني وبين نفسي ومقولتلوش على في نفسي معرفش ايه بيحصلي لما بشوف عنيه ما بقتش عارفه أقوله اي معرفش ليه خبيت عليه ، بضعف اوي وانا جنبه وبسلم عليه كل حب الدنيا ديا في قلبي ليك ،ده انت اغلي الناس عليا روحي فيك دا انت لو قدام عنيا بشتاق إليه ،على بالي ولا انت داري بالي جرالي ،والليالي سنين طويله عوضتهالي ينشغالي بكل كلمه قولتهالي .

قاطعها صوت صقر بعشق ..... وانا بعشق امك وبدمنك كمان 

روح بدموع...... وانا بموت فيك ،انت الحاجه الحلوه الي ربنا عوضني بيها يصقر عوضتني عن كل حاجه وحشه حصلت ليا .

صقر بعشق وهو بيمسح دموعها ..... طول ما انا عايش ما شوفش دمعه واحده منك اوكي .

روح بحب........ اوكي وفجاه حست بدوخه شديده واغمي عليها

صقر بخوف شديد عليها......روووح .

اتصل على الدكتوره 


الدكتوره جت وقالت ...... مبروك حضرتك المدام حامل .

صقر بفرحه ...... بجد بجد .

الدكتوره ..... ايوه حضرتك وهي في الشهر الاول .


عدى 9شهور ،كان احلي واجمل 9شهور عليهم كانوا حب وغرام وحنان وكانت الحياه ما بينهم جميله جدا .

في يوم .

رووح قاعده هي وصقر بيتفرجوا علىtv.

رووح بصراخ ...... الحقني ي صقر بولااااااد بولد يصقر هموت .

صقر بخضه....... طب طب اعمل اي  

وفجاه صقر اشتالها وراح على اقرب مستشفى.


صقر كان متوتر خالص رايح جاي في الطرقه وفجاه وقف اول ما سمع صوت صراخ طفل .


بعد 5ساعات .

رووح فاقت من البنج واتحسنت .

صقر بخوف ..... حبيبتي انتي كويسه في حاجه بتوجعك .

رووح بارهاق وحب .... لا ي حبيبيي انا كويسه .

صقر راح قعد فإنها ومسك أيدها وقعد يطمنها ويضحكها قاطعهم صوت الدكتور وهو هيموت من الخوف .

الدكتور بزعر........ صقر بيه مش لاقييين الطفل .

صقر بغضب جحيمي........ننننناااااااعم. ووووووو

STOP.

اي رايكم في البارت 🦋

توقعاتكم في الكومنتات 🙈


امبارح جالي كميه مسجات بتقولي فيها انكم مش فاهمين الاقتباس ولا الجزء التاني .

انا اصلا ما قولتش اني توقف رووح الصقر .

انا كنت قاعده في امان الله فجاه جتلي الفكره دي 😂😂🙃وكتبها ونزلتها عشان اخد رايكم بس اي حلوه ولا .

الريتش قل على فكره ،عايزه ريتش حلو عشان انزل بالليل.

باااااااااااااااي هتوحشوني 😌❤️

اه قبل ما انسا اي حد بعت ادد وانا مقبلتهوش والله يجماعه مش بايدي في اكتر من الف طلب ،الي يبعت يقولي برايفت عشان اقبل 💃.

روايه رووح الصقر( عوضنيروايهي البارت 23

 رووح الصقر( عوضني صعيدي)



البارت 23

رووح ببرود عكس الي جواها ....... طلقني .

صقر بغضب جحيمي........ انتي بتقولي اي .

روووح بدموع........ بقولك طلقني والنبي انا من ساعه ماجيت وانا بوظتلك حياتك  

صقر خادها في حضنه جامد وهي كانت بتتحرك بعشوايه وبتبعده ،بس هو ماسك فيها جامد وقال بصوت عالي...... اسكتي بقا.

هنيه بصت عليهم بحزن ونسحبت براحه .

رووح هدت ومسكت فيه جامد وبتعيط .

صقر بهدوء ورقه بعد شعرها من على وشها وقال ....... ينفع كده فين طرحتك.

روووح اتكسفت وقالت بخوف...... والله كنت لبساها معرفش راحت فين .

صقر بهدوء قرب من ودانها وقال بصوت لاهث وحب....... متخافيش انا معاكي بس هتتعاقبي بس اما بروح وغمزلها .

رووح اتكسفت جامد وقعدت تبص في كل الاتجاهات معادا عيونه .

قاطعها صوت الدكتور .

صقر قام بسرعه وكان في قماشه على الكنبه الي قدامه جابها وحطها على شعرها ،رووح من غير كلام سمعت كلامه وحطها على شعرها بس بعض الخصلات اتمردت لبره .

صقر بصلها بتحزير .

رووح بطفوله...... والله هو الي خرج والله هقصه .  

صقر ضحك عليها وعلى تصرفاتها الطفولية.

الدكتوره دخل وقال بهدوء ..... حمدالله على سلامتك يرووح .

صقر بصله بغصب جحيمي........ مدام صقر القاسمي.

الدكتور بخوف....... يمدام وقال بسرعه بكره بالكتير وهتخرج بس عايزه عنايه جامد جدا ومتتعرضش لاي توتر عشان نفسيتها مدمره .


صقر بص عليها بحزن شديد وعلى الي حصلها وهي لسا صغيره على كل ده .

الدكتور خرج .

صقر راح لها وخدها في حضنه برقه بعيد عن الجرح وقعد يهديها ويطمنها.

وثواني وراحوا في نوم عميق كليهما معا.


Basmala badwy.

عند اياد .

مني صحت مفزوعه وقالت بصوت عالي ....... يالي هنااا ينااااااااس .     

اياد ببرود....... اي .

مني شيل البتاعه الي على وشي دي احسن لك .

اياد بغييظ........ بت انتي الوقتي تحت رحمتي يعني تحترمي نفسك احسن لك انا قولت ليكي اهو وحظرتك.


مني بغضب وتمرد......... نعم يخويا بقولك فكني انت متعرفش انا مين فكني وجو الافلام ده ميدخلش عليها ،معتش غير حتت عيل يعمل في انا كده .

اياد بعصبيه شديده وقال بصوت عالي..........بتقولي لمين الكلام ده يبنت*******،صحيح هتوقع اي من واحده اخوها قاتل و***** اكيد زيه وضربها بالالم جامد .

مني بخوف شديد وصراخ من الالم........ ااااااااااااااااه .

اياد بغضب جحيمي ...... مسمعش صوتك وقومي يالا يعروسه المأذون تحت .

مني بزعر......... نعم للللللي .

اياد باستفزاز ....... هيكون لي ومسكها من أيدها جامد هتجوزك قومي ،بس مش عشان سواد عيونك انتي هنا خدامه او ممكن احترم الخدامه عنك قومي .

مني قامت بضعف وانكسار ومشت ، ومفاقتش غير على جمله "بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" 

وطلعوا 

ومني هتموت من الخوف 

اياد ببرود...... اي يعروسه ،مش النهارده ليله دخلتنا ولا اي وبيقلع الجاكيت وبيفك الزراير

مني هتموت من الخوف....... انت هتعمل اي .

اياد باستفزاز........ الي مفروض يتعمل ووووووو.

عند رحيم 

وعيونه احمرت اوي بشكل مخيف .

ميييييين ده 

ريڤيان بفزع...... دددده ددده .

رحيم بصوت عالي جدا........ اخلصي .

ريفيان بسرعه......ده ده عمو الي واقف على بوابه الميتم وهو الي هربني من الميتم .

رحيم بخبث...... اااها تمام .

وبعدين بص عليها بعبث وقال....... هتبقي كتير كده بالبورس هتاخدي برد بس براحتك انا معنديش اي مانع وبيقرب .

ريفيان بسرعه راحت غرفه الملابس وقفلت عليها .

سمعته وهو بيقول بصوت عالي.......... مسيرك يملوخيه تيجي تحت المخرطه.

ريفيان بضحك وقلبها بيدق جامد ......... الحمدلله نفدت منه.

رحيم بصوت منخفض وبيكلم نفسه ........ انا ايه الي حصلي ،وكمان ملوخيه اي ومخرطه اي انا بيقيت لوكل اوي ،ياترا هتعملي فيا اي تاني ي ريفيان ونطق اسمها في الاخر بحب وتلذذ 

عند زين كان طالع خلاص في الطياره وفرحان أنه هرب .

بس تاتي الرياح بما لا تشتهي السفن.

قاطعه نداء الظابط .

الظابط ...... زين بيه حضرتك مطلوب القبض عليك .

زين بغضب وخوف....... نعم انت مش عارف انا مين ولا اي .

الظابط بصرامه...... لو سمحت حضرتك امشي معانا بهدوء ومن غير شوشره .

زين مشا معاهم .

تسريع الاحداث.

زين اتسجن ،والظابط اتصل على صقر وعرفه بالي حصل لمها وزين وازهار

صقر بخبث وبرود.......... عفارم عليك ي مهند .

مهند الظابط ....... معملتش حاجه يباشا كلهم بمساعدتك لولاك مقدرناش نسجن زين ، وكمان انت ساعدتنا بفكره البصمات ، بس يباشا في سوال في دماغي محيرني مين الي بلغ عن مها .

صقر بمكر وبرود 

....... اناااااا ،انا عارف من الاول خالص ب الي مها عملته من ساعه الكاميرات وردت فعلها و خوفها اكد لي .

واهي الحمد لله خلصنا من شرها ،وازهار ربنا يغفر لها ذنوبها الي عملتها وزين ده بقا الي مهرحموش من ايدي عايزه يموت بالبطئ .

وقفل وابتسم بسعاده أنه خلاص اتخلص منهم ومن شرهم

 

تسريع الاحداث

رووح خرجت من المستشفى وبقت كويسه وصقر فاجأها برحله المالديف (خودوني معاكو🥺❤️) ووصلوا الحمدلله .

وقضوا اجمل شهر عسل وفي يوم 

كانت روح قاعده في حضن صقر وهو بيلعب لها في شعرها وبيتغزل فيها وفرحانين.

قاطعهم صوت الفون .


 الشخص .......**************

صقر بصدمه ............... ااااااايه.

Stop.

اي رايكم في البارت💃

توقعاتكم في الكومنتات🙈

البارت طويل اهو 💗

عايزه ريتش حلو عشان انزل باسرع وقت.🦋

باااااااااااااااي هتوحشوني 😌❤️

روايه صعيدي علمني الأدب البارت 32

 #صعيدي_علمني_الأدب😂 

#البارت_الاثنين_وثلاثون 



مع صوت طلقه الرصاص جهاز القلب بيصفر جامد....


بيدخل الممرضين يجروا والدكاتره وبدر وشاكر بيخافوا 


بدر بخوف: في ايه في ايه ..


الدكتور: القلب وقف ...


بدر مسك دراعه الشمال وسند عالحيطه بألم..


شاكر: اهدي يا خوي هاتبقي كويسه اهدي ...


بدر قعد مستسلم للي هايحصل لأن ربنا مش بيجيب حاجه وحشه..


الدكاترة بيعملوا للقلب انعاش بالجهاز ..


ومع كل مرة بيحاول مافيش فايده 


الدكتور بيحاول وبيحاول ...


لحد ما اخيرا بيرجع النبض ...


بيديها الدكتور حقنه وبيطلع


بدر قام بقلق ...


الدكتور: ماتقلقش الحمد لله بخير


بدر اتنهد براحه ..


بدر: بس ليه لسه مافاقتش 


الدكتور: لسه كام ساعه لو مافاقتش ممكن تدخل في غيبوبه لا قدر الله ..


بدر: ربنا يستر


الدكتور: ارتاح يا حاج انت قاعد كده من امبارح صحتك 


بدر: واجيب الراحه منين يا ولدي انا مرتاح كده اني في قربها 


الدكتور: ربنا يقومها بالسلامه يا حاج..


قعد بدر جمب شاكر ...


شاكر: ماكلتش حاجه طول النهار يا خوي


بدر: ماليش نفس..


شاكر: لازم تجمد هيا ان شاء الله هاتكون بخير


بدر: خايف تروح مني علي قد ما هي شقيه وبتعمل مشاكل وفاشله بس بحبها ..بحب شقاوتها وجنانها وضحكتها اللي ماليه البيت امتي تفوق عشان احس ان روحي اتردت لي

..............................

في السجن ..


الدنيا عتمه ويونس كان متغطي ونايم مش باين منه حاجه .


بيظهر حد بيطلع سكينه صغيرة من جيبه وبيروح ناحيته

وبيضرب بيها لحد ما زعق بأعلي صوته من الوجع...


يونس بيظهر انه كان نايم في حته تانيه وبيشوف الراجل ده ...


الراجل بيكشف وش المتغطي بيلاقيه حد تاني 


بيهجم عليه ويونس بيحاول يتفاداه لحد مابتيجي السكينه في دراع يونس..


يونس بيمسك دراعه بألم ..


في نفس اللحظه بيدخل العسكري وبيمسك اللي ضرب يونس.


بينده علي عسكري تاني وبيجي بسرعه..


وبيشوف الراجل اللي سايح في دمه وبيحط ايده عند رقبته يقيس النبض بس مابيلاقيش...

...........................

في المستشفي...


كرم كان نايم علي الكرسي اللي بره اوضه كريمه


كريمه فتحت الباب براحه ..


كريمه بتفكير: ان ماوريتك يا ابن نعيمه 


اتسحبت براحه وراحت عليه وهوا نايم ...


كرم وهوا نايم: قمر ..


وقفت كريمه بصدمه...


كريمه: معقول قصده عليا 


كرم اتقلب علي الجمب التاني


كريمه بتفكير: اعمل ايه انا دلوك...


كرم اتقلب تاني ...


كريمه بضحك: دا انت چيت في ملعبي


طلعت أقلام كحل وروج وأيلاينر وبدأت تشتغل في وشه..

...........................

في مستشفي السجن ..


يونس كان قاعد علي السرير ودراعه وارم جدا ودراعه السليم في كلبش في السرير ..


يونس: هوا ليه وارم كده يا دكتور


الدكتور: لأن السكينه محطوط عليها توم والتوم بيخلي الجرح يورم ومايلمش 


يونس: واللي اجي معايا لسه عايش


الدكتور: مات بطريقه وحشيه 


يونس: انا لله وانا اليه راجعون

.............................

في الصباح...


صحي كرم علي صوت الناس بيضحكوا وملمومين حواليه وبيصوروه


قام وهوا بيبص علي نفسه بس مافيش حاجه غريبه


بيحط ايده علي شعره لقي حاجه ماسكه في شعره


بيشدها لقاها توكه


قام يجري ودخل الحمام بس مافيش فيه مرايه


كرم: التليفون ..التليفون


طلع تليفونه من جيبه وفتح الكاميرا وبص فيها


كرم بصدمه: اه يابت ال****** 


كانت حطاله ماكياج وروج ورابطه شعره بالتوك قرنين ...


فتح الميه وقعد يحاول يحوش المكياج ..


وبص في التليفون


كرم : ايه ده مابيتشالش مابيتشالش احوشه ازاي ده اه اكلم قمر أسألها بس هاقولها ايه اقولها احوش المكياچ ازاي اه ياجرستك يا كرم 


قعد يحاول يغسل وشه بس مافيش فايده


كرم: اعمل ايه يا ربي اعمل ايه 


كريمه من بره الحمام: تحب اساعدك انا موجودة لو احتجت ههههههه


بيفتح كرم الباب فجأة وبيشدها مرة واحده وبيقفل الباب 


كريمه بتوتر: بعد عني 


كرم قرب منها بزيادة ..


كريمه: بعد عني احسنلك يا ابن نعيمه


كرم بعصبيه: اشيل القرف ده كيف 


كريمه : اعتمد علي نفسك 


كرم : طيب انا عندي فكرة حلوة


كريمه بتوتر من قربه: ايه هيا الفكره 


كرم : انقلك المكياج


كريمه: كيف ده؟!


كرم : يعني اللي علي وشي يجي علي وشك ... يعني اللي علي شفايفي يجي علي شفايفك كده


بيقرب منها بزيادة وعنيه علي شفايفها


كريمه زقته لورا ...بس رجع مسكها


كريمه : بعد عني ارجوك


كرم: وه...مش عاجبك قرب خطيبك يا كريمه


كريمه : طب بعد عني وانا هاشيله كيف ماحطيته


كرم: عادي اكده من غير عقاب 


بيقرب شفايفه من شفايفها وبيبوسها بوسه طويله

............................

في الصعيد....


خالد : ياسمين انا ازاي بقالي يومين نايم 


ياسمين كانت قاعده في الجنينه.   


ياسمين بتوتر: مش عارفه 


خالد: بس انتي موجودة ماحاولتيش تصحيني حتي ..


ياسمين: انا ماحبتش اقلقك


خالد: انا اخر حاجه فاكرها لما كنت بدور علي روح وبعدها قعدت معاكي في الجنينه


ياسمين: وبعدها قولت مرهق وقومت عشان تنام


خالد : غريبه طب روح فين وعمي بدر وشاكر ويونس دا حتي مصطفي مش هنا


ياسمين: مش عارفه..


خالد: يعني ماشوفتيهمش


ياسمين بتوتر: لأ..


خالد مسح تليفونه ورن علي بدر


خالد: ايه يا عمي انت فين


بدر: انا في المستشفي يا خالد


خالد: مستشفي ليه كفي الله الشر


بدر: روح يا خالد حالتها تعبانه قوي


خالد بقلق: روح ...طيب انت فين عنوان المستشفي ايه


بدر : احنا في مستشفي ************


خالد: انا مسافه السكه وجايلك


بيقفل خالد التليفون...


خالد: روح في المستشفي يا ياسمين وتعبانه


ياسمين: معقول ..يا حبيبتي


خالد: انا هاطلع البس عشان اروحلها واجهزي انتي كمان


ياسمين: حاضر يلا بسرعه 


بيطلع خالد وبتطلع ياسمين اوضتها...


ياسمين بتمسك تليفونها. .


ياسمين: انا عملت اللي انت قولت ايه بس خالد فاق دلوقتي وهايروح لروح لسه في خوف منه ولا ايه


* لأ خلاص ماعدش خوف 


ياسمين: طب سلام انا دلوقتي عشان اروح مع خالد للست روح


بتقفل السكه وبتلبس هدومها وبتلم بقيت هدومها ..


بتلاقي خالد بيخبط علي الباب ...


خالد : خلصتي


ياسمين: ايوه نازله اهو...

..........................

عند بدر ..


كان طالع من عند روح اللي لسه مافاقتش .


بدر: انتي ايه اللي جابك هنا


ميرا: انا جايه اشوف روح يا عمي.


بدر: مش كفايه اللي عملتيه معاها


ميرا: ارجوك يا عمي ادخل اشوفها خمس دقايق بس 


بدر: لأ


ميرا: صدقني ياعمي انا بحبها وعمري ما عملت حاجه تضايقها او تجرحها او خونتها صدقني 


بدر : ماعدش يفرق الكلام


ميرا: ارجوك يا عمي انا عايزة اشوفها 


بدر: طيب خمس دقايق بس لازم تلبسي لبس معقم ..


ميرا : شكرا يا عمي..

........................

في السجن .


يونس كان علي السرير ...


يونس بتفكير: ايه يا روح النمر وحشتيني عملتي في قلبي ايه ...


بيقاطع تفكيره دخول الدكتور اللي بيكشف علي دراعه


الدكتور: هوا هايطول شويه بس هايخف


يونس هز براسه ...

........................


كرم بيبعد عنها بعد ما حس بدموعها ...


كرم: انا ...


كريمه رمت ليه ازازة ومناديل


كريمه: بل المنديل وهوا هيطلع المكياج...


خرجت كريمه من غير ماتنتظر رده


كرم مسك منديل وبله وفتح الكاميرا وبدأ يحوشه.  


كرم بتفكير: مالك نسيت نفسك ليه 

..........................

في اوضه روح..


ميرا: انتي عارفه انتي وحشتيني جدا وحشني الجنان بتاعنا وخروجاتنا والمقالب اللي كنا بنعملها في اصحابنا بس الدنيا اخدت مسار تاني من وقت ما ياسمين دخلت حياتنا بقيت وحشه في نظرك صدقيني انا عمري ما خونتك ولا اتفقت مع حد عليكي ياسمين هيا اللي لفقتهالي مظبوط يوم ماشفتيني مع يوسف وكنت بتكلم عليكي وحش انا كنت بحاول اوقعه في الكلام كنت عايزه اتأكد بيحبك ولا بيلعب بيكي عشان ماكنتش مطمنه ليه بس لعبتها صح جابتك وسمعتك الكلام وكعادتك حكمتي علي الشكل ومن يوميها وكرهتيني حاولت افهمك كتير بس ماادتنيش فرصه ولا ياسمين سابتني اخد فرصه قربت من يوسف عشان احميكي بس برده كنت خاينه في عينك وسرقته منك ...


روح...مش عارفه انتي سامعاني ولا لأ بس ارجوكي فوقي انتي مش صاحبتي انتي أختي وأكتر لو هاتفضلي العمر كله بتكرهيني انا بحبك ....ربنا يقومك بالسلامه 


قربت منها وحضنتها ..


وخرجت ...


ميرا: شكرا يا عمي 


بدر: العفو يابنتي ..


مشت ميرا ووقف بدر يبص عليها بتفكير هوا كان واقف مراقبها خاف تعمل حاجه في روح وسمع كل حاجه..


بدر بتفكير: معقول ياسمين ؟! مايمكن تكون بتكذب بس هاتكذب ليه دلوقتي ؟!


صدق اللي قال ان الشده بتظهر معادن الناس بتبين مشاعرهم وبتبين حبهم ...بقلم حنين عادل

.........................

في السجن...في وقت الزياره


شاكر: ساميه مش هاتسيبك في حالك 


يونس: اللي ربنا عاوزه هوا اللي هايكون يابوي


شاكر: ياولدي ارجوك قول الحقيقه ماتحملش نفسك جريمه واعره زي دي


يونس: ماتخافش عليا يا بوي انا هاخرج


شاكر: بجد يعني هاتعترف بالحقيقه


يونس: لاه روح اللي هاتخرجني


شاكر: روح مين؟!


يونس: روح بت عمي يا بوي


شاكر: وه ..بس هيا مافاقتش وممكن لاقدر الله تخش في غيبوبه 


يونس: انا متعشم في ربنا


شاكر: ايه الجنان ده اعترف بالحقيقه 


يونس: مش هاقدر يا بوي


شاكر: ساميه هاتعمل فيك حاجه انت بتقول ان في حد حاول يقتلك لولا ستر ربنا ما تموتنيش من قهرتي عليك


يونس: لو اهل الارض كلهم عايزين يئذوني مش هايئذوني بحاجه الا اللي ربنا مقدرهولي 


شاكر: ونعم بالله بس ربنا ماقالكش ترمي نفسك في التهلكه وتقول ده ربنا مقدرهولي ربنا ادالك عقل تفكر بيه ..


العسكري: وقت الزياره خلص ...


شاكر وقف:فكر يا ولدي وخلي بالك من نفسك ..


يونس حضنه ...


شاكر خرج وركب العربيه ...


شاكر بتفكير: انا صبرت كتير خلاص كده كفايه انتي اللي جنيتي علي نفسك عاوزه تقتلي ولدي يا ام قلب اسود ..

..........................


كرم خرج من الحمام بعد ما شال المكياج


وراح علي اوضه كريمه...


كرم: احم..صباح الخير يا خاله


صفاء: صباح النور


كرم بص لكريمه: فطرتوا ؟!


كريمه: وانت مالك يا ولد نعيمه


كرم بصلها بضحك: هوا انتي فاكره لما بتناديني باسم امي او تقولي علي شغلتها اللي ربتني منها بالحلال ووقفت حد ابوي انا كده بزعل لاه ..انا شايفه كبيره قوي انا بتنبسط بكده انتي بتفكريني ان امي ست عظيمه ومكافحه ربنا يديمها تاج فوق راسي.....بقلم حنين عادل

...........................

خالد: ايه اللي حصل يا عمي 


بدر: الماضي غلطي اتردلي في بنتي ساميه اللي كانت مران اخويا اللي حاولت معايا وانا كنت بصدها بكل الطرق اذتني في بنتي 


خالد: انت ماعملتش حاجه غلط يا عمي انت راعيت ربنا وماغضبتوش عشان كده ان شاء الله هايبقي معاك


بدر بص لياسمين بغموض: اذيك يا ياسمين


ياسمين ببكاء مصطنع: روح عامله ايه يا عمي


بدر: هاتبقي كويسه ان شاء الله ...هاتبقي كويسه 

..........................

عربيات كتير بتقف قدام بيت ساميه ..


بينزل شاكر ورجاله كتير بالسلاح


بيدخل شاكر والرجاله محاوطاه وبيكسروا الباب .


شاكر: انتي فين اطلعي..


تليفونه بيرن في نفس اللحظه..


ساميه: كنت عارفه انك هاتعمل كده وكنت عايزه اثبتلك انك غبي ومتسرع كالعاده واني سابقاك بعشر خطوات ..استعد بقا محضرالك مفاجأه لوز..ههههه


شاكر: قصدك ايه؟!


ساميه: قصدي هايوصلك حالا 1..2..3.


و.........................

..........................................

عند روح...


خالد كان قاعد جمبها وماسك ايدها ..


خالد:سامحيني يا روح يا اختي ياحبيبتي ماعرفتش احميكي ماكنتش جمبك بس حاجه كانت خارجه عن ارادتي بس قومي بالسلامه بس وانا اوعدك عمري ماهابعد عنك وهاحميكي بروحي يا روحي ..


وبره الأوضه كانت ياسمين قاعده مع بدر .


ياسمين: هوا انت مالك يا عمي


بدر: مالي يابتي انا كويس اهو


ياسمين : حاساك متغير


بدر: زعلان علي بنتي شافت كتير الناس بقت وحشه اوي يا ياسمين خاينين وغدارين وبوشين قدامك حبايبك وفي ضهرك تعابين بتنهش في لحمك


ياسمين بتوتر : ربنا يبعدهم عنا يا عمي

........................

صوت عربيات الشرطه...


بيدخلوا علي شاكر ورجالته وبيمسكوهم


شاكر: في ايه في ايه ......يتبع


ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل😎


حاولت اطول البارت النهارده علي قد ما اقدر عشانكم ومن هنا ورايح هانزل كل يوم عارفه انكم كنتم متضايقين مني عشان بتأخر انا بعتذر شكرا للي قال كلمه حلوه واللي شتم علي فكره الشتمه بترجع لصاحبها 😂


تفتكروا ساميه ورطتت شاكر في ايه ؟!

باقي الرواية هنا كامله 👇👇 على البرنامج ده 👇👇👇

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.my.Stori.acdh


وياسمين ويوسف وحسام في جديد من شرهم وليه ياسمين بتعمل كده مع روح


وميرا كلامها صدق ولا كذب.


واكيد نفسكم روح تفوق افوقها ولا اموتها بقا😂وتبقي قفله جامده طب في كذا حد نفسه تبقي النهايه حزينه اوي وبيتحيلوا عليا اموت روح واللهي اعداء السعاده دول انا ككاتبه وقارئه اولا بحب النهايات السعيدة اصل انا بقرأ عشان اطلع من الواقع الأليم ده😂


متابعه لصفحتي الشخصيه ولاف ورايكم وبلاش ملصقات إلهي تنستروا بقا ..


#صعيدي_علمني_الأدب😂 

#بقلم_حنين_عادل 

#كاتبه_الجيل 😎

طفلتي الخائفه البارت 27


 طفلتي الخائفه 
البارت 27 
بقلم/ شهد عبد السلام
مالك:معرفش حبتها ولا اتنيلت 
تاليا دخلة مره واحده 
تاليا:ايه ..
مالك :سلام دالوقتي 
واسد قفل
مالك بعصبيه: في حد يدخل كده 
تاليا:انت كنت بتقول ايه 
مالك: وانتي مالك كنت بقول ايه و دخلتك علياا كده مش هتعدي علي خير
تاليا بتوتر:انا اسفه 
مالك بصرامه:اطلعي علي اوضتك 
تاليا بعصبيه:انا ارفت سبني بقا حرام عليك يا اخي هو انا عملتلك ايه عشان تعمل فيا ده كلو خطفتني و ضربتني و مرمطني 
مالك مسكها من دراعهاا: وممكن اعمل اكتر من كده و بيبص علي جسمهاا واظن انك فاهمه 
تاليابخوف: دراعي
مالك سابهاا و تاليا جريت علي فوق 
عند اسد طلع الجناح
اسد:حور
حور طلعت :نعم
اسد قرب عليها و قبل ايديها: حقك عليا  كنت متعصب شويه
حور : ماشي 
اسد وايدو علي شفيفهاا 
حور:اه 
اسد :بيوجعوكي 
حور:اه 
قبلهاا برقه اووي:ماتزعليش 
حور:مافيش حاجه 
اسد: خلاص بقاا و شالهاا 
اسد وشيلهاا :طلعتي ليه 
حور:مش انت قولتلي اطلعي 
اسد ضحك:احبك وانتي بتسمعي الكلام 
حور:انت..
اسد:قولي انا ايه 
حور:انت بتخوفني اوي 
اسد: بخوفك مره واحده وصدقيني  بيبقا غصب عني 
حور ضحكة 
اسد:هتعملي ايه تاني 
ونزل بيها 
وفطرو 
بليل
واسد نايم وحور بين احضانه 
حور:هو احنا مش هنحاضر الهدوم 
اسد:لا 
حور:ليه 
اسد:كل حاجه موجوده هناك 
حور:طب هدومي انا 
اسد بعصبيه وبيضعط علي وسطها:قولتك كل حاجه موجوده هناك 
حور بوجع : والنبي ما تتعصبش
اسد :مابحبش الاساله الكتير اكيد مش هاخدك تلبسي من هدومي يعني 
حور:خلاص  ماشي 
اسد:خلاص بقا وقبلها من رقبتها 
اسد:ننام شويه  
و نامو 
بعد شويه 
حور بنوم:بابا 
اسد:ايه يا قلب بابا
حور:مش هتقوم بقا هنتاخر 
اسد :قولي ل نفسك انا صاحي من بدري 
حور:نام شويه تاني معلش 
اسد ضحك:نامي 
حور راحت في النوم تاني 
واشد شالها منغير ماتحس و نزلها في البانيو 
حور:اهه 
اسد :بسرعه و قبلها 
حور:انت بارد حرام عليك المايه ساقعه 
اسد خرج يظبط حاجات 
اسد:كل ده اخلصي 
حور:انت..
اسد مسكها وثبتها:كملي انا ايه
حور بتوتر:ان ..انت..انت اسد 
اسد وبيقربلها اكتر وبيقبلها:تؤتؤ كدب لا 
حور بتوتر :م..مش بكدب 
اسد ومكمل نفس الشئ :بردو كدب 
حور من كتر التوتر مش قادر تقف 
حور بتوتر:اسد  وهتقع 
 اسد مسكها :انتي ماينفعش اعملك حاجه وانتي واقفه 
وشالهاا 
وقاعدها علي كرسي في اوضة الهدوم 
اسد:هغيرلك هدومك 
حور بتوتر: انت بقيت قليل الادب اووي من امبارح 
 اسد ضحك: مابلاش لو قربتلك هتقعي  وهيقرب 
حور:لا لا خلاص انا اسفه 
اسد:لسانك في بوقك بقا
حور هزت دماغها بمعني حاضر 
اسد طلع فستان نبيتي طويل و بكم 
اسد:ده بقا شعرك يبقا كحكه هيبقا تحفه تبقي منغير ميكاب 
حور :لا ده محترم اوي ... اقصد 
اسد قرب عليها:نعم ياروح امك 
حور بخوف:اقصد حلو اوي 
اسد:اظبطي يا حور احمدي ربك ان سايبك بشعرك 
حور:انا مظبوطه يا حبيبي
اسد بعصبيه: حوور 
حور:خلاص يا اسد
اسد:بت 
حور في سرها:بت في عينك 
اسد مسكها من دراعها:طولت لسان مش عايز 
حور بخوف: هو قولت حاجه 
اسد:غلبانه 
اسد سابها :بسرعه 
وغير هدومه ونزل 
بعد شويه 
حور نازله و اسد واقف قدامها 
حور ضحكة :كده حلو 
اسد:انتي طول عمرك حلوه 
وشدها قبلها 
حور بزعل طفولي :مش احنا متخاصمين 
اسد:الخصام مالهوش دعوه بحبي ليكي يعني مثلا لو متخاصمين مش هعرف اعمل كده وبيقبلها من فمها او كده وبيقبلها من رقبتهاا 
حور: خلاص
اسد :يلا و خدها ونزل و ركبها العربيه والسواق هو اللي سايق

واسد طول الطريق بيغازلهاا 
في الطياره الخاصه
اسد:انتي كويسه 
حور:اه 
اسد فرح جدا ان هي مش متوتره اوي ذي اخر مره 
وشالها علي رجله 
حور: اسد كده عيب 
اسد:عيب ايه يا بنتي هي اول مره اشيلك يعني 
حور:اه بس في البيت مش هنا 
اسد:هو في حد غير طقم الطياره اللي مافهوش راجل 
حور سكتت ونامت في حضنه 
بعد شويه 
حور بغيره: ايه ده 
اسد:في ايه يا بنتي 
حور:في انك مش مقدر ان انا موجوده يا اسد البت بتعاكسك 
اسد:حوور بلاش جنان 
حور بعصبيه:لا بتعاكسك 
اسد:هي بتبصلي انا مالي بيهاا 
حور بغيظ:انت مالك بيهاا ماشي يا اسد 
اسد:اتكلمي عدل يا حور 
حور:انا عدله يا اسد شوف انت بقا 
اسد و بيضغط علي اسنانه وعلي وسطها:تقلي في حسابكك 
حور سكتت و قربة عليهم 
ليليان بدلع :اهلا يا مستر اسد
اسد:اهلا بيكي 
ليليان: قوة حضرتك و بتقدمهاا ل اسد حور عملت حركه سريعه وقعت القهوه 
ليليان: اسفه 
حور بترد بدل اسد:ولا يهمكك مش بطل شرب القهوه 
اسد كان عايزه يضحك بس مسك نفسوو

بعد فتره في باريس 
اسد وماسك ايديها:في ايه بقا 
حور :في ايه 
اسد:ايه اللي انتي عملتي ده 
حور:اسال نفسك بتعاكسك قدامي 
اسد بيمثل عليها ان هو مدايق بس هو فرحان ان هي بتغير و نفس الوقت بتبقا قويه:حووور
حور بتسرع:بغير بغير عليك ليه تبصلك هااا ليهه قولي 
اسد شدهاا و ثبتهاا في الحيطه و قبلهااا وانتهت عشان حور تاخد نفسهاا 
اسد:دي عشان صوتك وبيكمل بخباثه والحاجات اللي هعملهاا فوق عشان غيرتك يا حوري و شالها و طلع علي الاوضه الخاصه بتاعتهم 


تاليا:مالك
مالك:عايزه ايه 
تاليا برجاء:هو انا همشي من هنا امته 
مالك قرب عليهاا بهدوء و جنب و دنهاا:انتي مسجونتي 
تاليا بعدت بخوف وبتكمل بتوتر:و سجني ده كام يوم 
مالك ضحك بخباثه:سجنك ده ابديي يا عيوني 
تاليا:عملت ايه عشان عقابي يبقا طول حياتي 
مالك بحنيه قرب منهاا و بيلعب في شعرهاا: اه اللي عملتي يا تيتي حاجه كبيره و تستاهل الاعدام بس للاسف مش هقدر 
تاليا: طب انا موافقه 
مالك:علي 
تاليا:اعدامي
بقلم /شهد عبد السلام